1 Neden?
Bir yazar olarak hikâyeniz sizin için önemlidir. Bu hikayeyi sizin için bu kadar önemli yapan nedir? Neden anlatılması gerekiyor? Yazmaya başlamadan önce kendinize bu soruları sorun:
* Hikâyeniz ne hakkında?
*Neden bu hikayeyi yazıyorsunuz?
* Sizi bunu yazmaya iten güç nedir?
* Hikâyeniz neden bu kadar önemli?
* İçerdiği hangi mesaj sizi bu hikayeyi yazmaya itiyor?
* Dünya bu hikayeyi duymalı mi? Neden?2 Kim?
Hikayeyi kimin için yazdığınız, en az neden yazdığınız kadar önemlidir? Kendiniz için mi? Bir aile üyesi, bir arkadaş, bir sevgili için mi? Neden bu hikayeyi bu kişi için yazıyorsunuz?
3 Başarı
Zor ama sorulması gereken soruları sorun. Günün sonunda elinize geçen ne olmalı? Günde kaç kelime yazacaksınız? Haftada kaç bölüm bitireceksiniz? Hikâyenizin uzunluğu ne olacak? Hikayenizi hangi çerçeveden anlatacaksınız?
4 Kendini Adama
Hikayeye kendinizi adamanız işin en zor kısmı. Zaman yaratmalı, odaklanmalı ve kararlı olmalısınız. Hatırlatıcılar oluşturun, kendinize bir program yaratın, yazma gruplarına katılın, ilham verici müzikler dinleyin ve bol bol okuyun.
5 Başarısızlık
Herkes içten içe başarısız olmaktan korkar. Eğer kendinizi mükemmel bir hikayeye hazırlıyorsanız, tekrar düşünün. Başarısız olmak normaldir.
Ya hikayemi bitiremezsem, istediğim gibi anlatamazsam, kendi anlattıklarımı sevmezsem, herşeye rağmen bitirir ve başarısız olursam? Kendinizi tüm bu sorulara ve sorunlara hazırlayın ve ne olursa olsun vazgeçmeyin.