Ölü Kız

3.7K 81 7
                                    

   ABD'nin Philadelphia eyaletinde 1890 yılında geçen olayın Dr. Weir Mitchell'in anılarında yer aldığı öne sürülür:

   Serin bir sonbahar akşamı evinin altındaki muayenehanesini kapatmak üzere olan yaşlı doktor kapının şiddetli çalışıyla irkildi. Acil bir hasta getirildiğini düşünerek kapıyı açtığında karşısında ağlayan küçük bir kız çocuğu görünce meraklanan doktor ne olduğunu sordu. Durmadan ağlayan ve hıçkırıklar arasında güçlükle konuşan küçük kız evde çok hasta birinin olduğunu, yardıma gereksinimleri olduğunu ancak anlatabilmişti. Yaşlı doktor yarı emekli olduğundan normalde hasta evlerinde gitmemekteydi. Ancak kızın zavallı haline acıdığı için kıza çantasını hazırlayıp geleceğini söyledi ve kızdan evi tarif etmesini istedi. Kızın tarifini dinleyip arka odaya çantasını almak için giden doktor geri geldiğinde kız ortada yoktu. Önden eve gitmiş olabileceğini düşündü ve kızın tarif etmiş olduğu adrese doğru yola koyuldu. Yoksulların yaşadığı mahallede ve fazla uzak olmayan eve geldiğinde içeriden bir kadının ağlama sesi duyuluyordu. Doktor kapıyı çalıp beklemeye başladı. Her yanı dökülen, harap bir evdi. Kısa süre sonra kapıyı açan perişan haldeki kadının ağlamaktan gözleri şişmişti.

   "Rahatsız ettiğim için üzgünüm bayan. Ben doktorum. Burada yardıma ihtiyacı olan bir hasta olduğu söylendi."

   Kadın ağlayarak küçük kızının günlerdir çok hasta olduğunu, doktora verecek parası bulunmadığını ve çocuğun  bir süre önce hastalığının iyice ağırlaştığını, çocuğun nefes alışlarını artık hissedemediğini söyledi. Kadını merakla dinleyen doktor kızı görmek için içeri girdi. Perişan haldeki kadın ağlayarak kızından başka kimsesi olmadığını söyledi. Doktor divanın üzerinde hareketsiz yatan küçük kıza yaklaştı. Solgun teni ve kapalı gözlerine karşın kızı tanıdı. Biraz önce muayenehanesine gelerek yardım isteyen küçük kızdı.

Korku ArşiviHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin