MISTRE PRESIDENT

28 2 0
                                    

♡5♡
*****

SELEPAS SETAHUN BERLALU.

Selasa pagi,
Ogos 18,
MISTRE PRESIDENT
PREVENTORY HOUSE, DEPARTMENT COUNCIL.

         DISINGKAPNYA, tirai tabir 'Kamar Presiden', untuk seketika. Renungan, matanya kelihatan jauh di kaki, sebuah 'gunung' ada tersergam megah nun sayup, di hujung sana. Ternyata, pengabdiannya, masih lagi diraih oleh setiap penghuni, Kamar ini walau pun 'Pemimpin' telah 'datang dan pergi', 'saling silih berganti' selama lama, sebelum ini. Gunung, Bangkamoon diperhatikannya, lama lama.

"Bzettt! Bzettt! Bzettt!"

Kedengaran, tiba tiba buzzle dibunyikan dari, arah luar Kamar. Dia, dengan perlahan, sambil berjalan menuju ke tempat, duduknya.

"Masuk!"

Bergetar, bunyi suaranya melalui alat, pembesar suara ada di luar, Kamar itu. Sebentar, berdiri seorang gadis, di birai bucu meja, sambil tenang saja menunggunya, di situ. Tuan, Presiden Mikhail Jarvor merenung, seketika gadis yang sedang berdiri ada, di hadapannya itu.

"Tuan! Ada...apa apa?"

Mikhail Jarvor, dia sambil memerhati sambil memikirkan, sesuatu. Ada, waktu ketikanya, dia merasakan seolah olah terdapat, sedikit kekurangan di dalam tugasnya itu selama, sehari hari. Dia, pun lalu berkata.

"Err! Saya...akan tentukan nanti!"
"Awak...ada apa apa?"

Soalan, biasa sepertimana lazimnya dia di setiap, awal pagi. Mikhail Jarvor, bagai tidak percaya pula dia bila, merasakannya. Mana, tidaknya. Melihat, kepada gadis itu, dia bagai tertawa pula, sendirian. Ternyata, 'Kebenaran' dan serta 'Keikhlasan' turut seiring, menemani kehidupannya, selama ini. Tiada, siapa pun yang dapat menyangkal, 'Kebenaran' dirinya lagi, kini. Kini, dia telah terbukti benar, sedang berada di satu posisi, yang begitu cukup 'menyakinkan', bagi semua pihak. Dengan, kemenangan standing hall, tidak lama baru baru ini Mikhail Jarvor, dia kini sedang giat lagi serta bersemangat pula, di dalam merencanakan, 'Wawasan Pembangunan Kemajuan Iktisad' di dalam, 'Negara' pada ketika ini. Detik, waktu berlalu agak pantas, sekali. Sedar, tidak sedar, Miss. Vondlemier Maryna telah lama, beredar pergi. Mikhail Jarvor, termangu dia seketika, melihat kelibat gadis itu sudah, tiada di situ. Dia sebentar setelah memastikan semuanya dalam keadaan selamat dan serta baik pula sepertimana biasa dan lalu dia pun terus beredar dari situ sambil sendirian. Kelibat Varcofv Kaiv diintainya seketika jika ada ternampak dia di situ. Sebentar muncul tiba tiba lelaki bergelar Crazco itu sambil datang dari arah pintu hadapan di bangunan itu.

"Ya! Tuan ada hendak ke mana mana?"
"Boleh saya bawakan?"

Kata lelaki itu seraya bertanya. Mikhail Jarvor tanpa berkata apa apa lalu dia pun terus menyerahkan begnya ada di tangan kepada Varcofv Kaiv. Tidak lama seketika mereka berdua pun sudah berada di dalam perut kereta. Sambil memandu Varcofv Kaiv dia memerhatikan seketika ke arah Tuannya melalui cermin pandang belakang yang sedang begitu asyik sambil duduk ada di but belakang di dalam sebuah M.P.M Limo Greet L.E. Sebentar Varcofv Kaiv pun bertanya.

"Kita...Ke mana Tuan?"

Tanya lelaki itu sambil meminta kepastian pula daripada Tuan Presiden. Mikhail Jarvor dia memandang seketika sambil memerhatikan kepada Pemanduny itu. Sebentar dia pun berkata.

"Vostock Crainz! Ada sedikit urusan Aku di situ!"

Kata Tuan Presiden itu pula. Varcofv Kaiv hanya menganggukkan sahaja kepalanya tanda faham tanpa berkata apa apa. Tidak lama memandu lebih kurang 10 minit kemudian mereka berdua pun tiba di hadapan sebuah bangunan setinggi 45 tingkat ada tersergam sambil berdiri di situ. Setelah melalui sebuah lorong khas rahsia seketika kemudian kenderaan dipandu lelaki itu pun berhenti di sebuah lot petak meletak kereta yang dikhaskan untuk para V.I.P sahaja ada disediakan di situ. Sejurus keluar Varcofv Kaiv pun membuka pintu sebelah belakang untuk Tuan Presiden berjalan melangkah keluar. Kelihatan beberapa orang Pegawai Sekuriti ada sedang bertugas di situ sambil menyambut ketibaan Tuan Presiden Mikhail Jarvor pada ketika ini. Sebentar mereka semua kelihatan beriring sambil berjalan menuju masuk ke dalam bangunan itu. Vostock Crainz Building dibina pada asalnya adalah bagi bertujuan untuk para ahli perniagaan di Bandaraya itu membentuk satu pakatan membina sebuah Pusat Perdagangan bertaraf Antarabangsa. Segala kegiatan kemajuan dan serta juga pembangunan ekonomi di Bandaraya ini kebanyakannya adalah berpusat di sini.



You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 28, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ORANGIEYLAWhere stories live. Discover now