Öbśėřvåťïõń

34 3 0
                                    

"Nanti unnie call tau. Bye, Rosé. " Jisoo keluar dari kereta ke syarikat modelling nya. Rosé pula ke tempat kerjanya.
"Jisoo, pakai baju ni. " seorang pembantu designer memberikan baju kepada Jisoo. Jisoo menukar pakaiannya.
"Eh, encik tak boleh masuk. " Jisoo keluar mendengar bunyi bising dari luar.
"Kenapa, ni? Hani? Will? " tanya Jisoo sambil membetulkan tali bajunya.
"Encik ni berkeras nak masuk. " Jisoo memandang orang yang menceroboh tempat photoshoot itu.
"Soo hyun? Kau buat apa kat sini? " tanya Jisoo.
"Kau ingat semalam aku kata apa? Kau masih dalam pemantauan. Ingat tu" Jisoo menjelingnya dengan muka ketat. Nasib soo hyun tak kata yang dia salah satu suspek.
"Ingatlah. Will, hani. Bagi je dia masuk. 'Kawan' aku tu. " kata Jisoo sambil ke tapak photoshoot. Jisoo bekerja seperti tiada soo hyun memerhati. Staff perempuan pula bergosip tentang soo hyun. Muka jambu oii.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Ish, pehal kena pantau sampai ikut macam ni? Rimas betul aku dengan kau ni. " kata Rosé yang diekori oleh hyun woo.
"Dah, tugas aku. Nak buat macam mana. " kata hyun woo selamba.
"Kenapa mesti kau masalahnya. Bagilah namja yang okey sikit. Ha! Yang tunjuk bukti haritu. Nama dia...... Ha, Jimin park. Comel sikit dari kau. " kata Rosé. Hyun woo membuat muka menyampah.
"Kenapa? Kau nak psycho dia pulak? Mangsa baru, ahli polis pulak nak cuba? " kata hyun woo sinis.
"Taklah. Lagi pun aku single balikkan. So, apa salahnya. Dahlah, aku nak ambik Jisoo Unnie. Kalau kau nak pantau jugak, bawak kereta sendiri. " Rosé terus memandu keluar tanpa menunggu hyun woo. "Haishbudak ni. Lesap terus. "

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Hyun, ada apa apa perkembangan tak dalam seminggu pantau Jisoo?" tanya hyun woo pada soo hyun yang membelek fail fail rekod jenayah yang lama.
"Takde. Everything looks good. Waeyo? " jawab Soo hyun.
"Saja je tanya. Aku sekarang makin sibuk. Baby shin selalu tanya aku pasal kahwin. Aih. " keluh hyun woo.
"Relakslah. Kita pun tengah selesaikan masalah ni. Lepas selesai, kahwinlah kau. " kata soo hyun.
"Hyung, aku tengok kau dengan Jisoo makin rapat nampak. Ada apa apa ke? " hyun woo mengusik soo hyun.
"Aish, mana ada. Kawan je. Lagipun aku tak rasa dia terlibat dalam kes ni. " kata soo hyun.
"Hyung, remember one main thing, please. Seorang psycho masih boleh bertindak seperti orang normal. "

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Unnie still makan ubat tu kan? " tanya Rosé. Jisoo mengangguk.
"Kadang kadang aku rasa benda tu tak bagi apa apa effect pun. So aku rasa nak buang. " kata Jisoo. Rosé hanya mengangkat bahu.
"Unnie tak rasa ke kalau kita tak buat kes, kita takkan terlepas. Means dorang pantau kita and selama tu takde kes. " kata Rosé. Jisoo tampak berfikir.
"Betul jugak. Takpe, kita tunggu beberapa hari lagi. Lagipun soo hyun pun taklah pantau aku seketat sebelum ni. " kata Jisoo selamba.
"Ikut Unnie lah. Rosé nak tengok ending je. " balas Rosé membuat Jisoo tersenyum kecut.
"Trust me. I can control it. Expect that he do it again. " Rosé rolleyes.
"Rosé nak keluar jap. Bye, Unnie. " Rosé terus keluar tanpa mendengar panggilan Jisoo.
"Haish, budak ni. Dah malam. "

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Oppa hisk hisk. " hyun membalas pelukannya.
"Baby shin, kenapa ni? " tunang hyun woo, yee shin semakin galak menangis. Soo hyun terus masuk ke kawasan 'Do not cross '. Dia mengernyit dahinya.
"Dia nak memasak ke apa ni? " kata soo hyun.
"Lisa. " Lisa menoleh dengan muka membiru. Dia berlari keluar.
"Ish, budak ni. Tak tahan duduk lagi dalam bilik ni. " bebel soo hyun.
"Hyung, bebel apa. " Hyun woo datang mengejut.
"Hyun, ni Kwon hyung ke? " tanya Soo hyun. Hyun woo mengangguk.
"Bahaya betul. Dia ada tulis apa apa lagi ke? " Soo hyun memerhati para petugas lain membuat kerja.
"Dia tak tulis tapi kali ni dia cakap. " soo hyun terkejut.
"Kalau dia cakap boleh jadi bukti. Dia guna voice record ke? " tanya soo hyun.
"Tak, hyung. Sabar. Macam ni. Dia buat semua benda Ni depan Baby Shin. She told her something. "

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

|_______________________|| Seoul, 10Jun- Satu kejadian|
|pembunuhan kejam berlaku|
|semalam. Kejadian ini |
|berlandaskan rasa dendam. |
|Mangsa, Kim Kwon Ji, 28. |
| dipercayai dibunuh kejam |
|oleh seorang psycho di |
|hadapan adiknya sendiri. |
| Pihak polis masih tidak |
|dapat menjejakinya kerana |
|kecilikan mereka dalam | | menghapuskan bukti. Hal | |ini dipercayai berkaitan | |dengan satu lagi kes yang | |dilakukan berhampiran | |dengan lokasi kejadian. | |Pihak polis masih lagi | |menyiasat perkara tersebut.|
|_______________________|

"Macam mana benda ni boleh sampai kat pengetahuan wartawan. Bukan ke kita buat kerja ni secara tertutp. Macam mana boleh tersebar!" marah Hyun woo. Dia melempar surat khabar yang mengandungi artikel pembunuhan itu.
"Relaks, Hyun. Budak ni bukan tahu apa apa. Aku tahu siapa yang buat benda ni. " kata Soo hyun yang berada di penjuru bilik. Terdapat petugas lain yang menghadapi kemarahan Hyun woo itu menunduk.
"Siapa? "Hyun woo menjongketkan keningnya. Soo hyun membuat isyarat supaya petugas lain keluar. Mereka keluar seperti arahan soo hyun.
"Baby Shin yang buat. No, I mean her manager. Dia kan freelance dancer so dia dikira kategori idol jugak. Aku tak tau apa function manager dia buat macam tu. " jelas Soo hyun. Hyun woo mengurut dahinya.
"Baby Shin~ dahlah kalini dua tempat berlainan. Manager dia pulak buat masalah. Aku kena jumpa dia. Tak kira apa. " tekad Hyun woo.
"Uruslah rumah tangga kau tu. "

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

"Why are you blaming me! Manager I buat untuk keselamatan I. I dalam kategori idol so I akan ada lebih banyak keselamatan. I trauma ,oppa. She did it in front of me. And oppa I sanggup kena bunuh dengan perempuan tu. I tak tau apa yang rasuk oppa I. Please, oppa. " kata Shin. Hyun woo menarik rambutnya strees.
"Kalini I lepaskan you. But kalau benda ni terjadi lagi, I takkan teragak agak untuk ambil tindakan walau you tu tunang I. "

My soulWhere stories live. Discover now