"Argh!!!! "jeritan seorang ahjumma menggelegar di kawasan pendalaman itu.
_____
___________________________________"Hiks.... Macam mana ni encik...Dah lama dia tak balik ni. Hiks.... "kata seorang wanita dalam sedunya.
"Sabar cik. Kehilangan kekasih cik masih dalam siasatan. Kami cuba mencarinya dalam masa yang secepat mungkin. "kata seorang detektif, Lee hyun woo.
"Kes tunang saya pulak macam mana. "tanya seorang lagi wanita.
"Cik berdua diminta bersabar ya... Say--"
"Tuan, ada kes lagi. Melibatkan dua orang lelaki yang dibunuh. Sepertinya kes ini melibatkan psycho yang sama. "kata Jimin,seorang petugas kes berat.
"Ada saksi. Lokasinya dimana. Ada data tentang mangsa. "
"Semuanya ada. Tuan diminta untuk datang ke tempat kejadian. Arahan Tuan Lee. "kata Jimin.
"Baiklah. Cik, saya perlu pergi dahulu. Cik, boleh balik dahulu. Apa apa maklumat nanti saya hubungi cik. Jom."kata Hyun woo. Dia lantas mengambil kotnya dan bergerak ke tempat kejadian.Sesampainya di tempat kejadian, Hyun woo menemui Tuan Lee.
"Tuan!! "lapor hyun woo.
"Oh, Hyun woo. Awak boleh check mangsa. Ni data mereka. "kata Tuan Lee. Setelah mengambil data, Hyun woo segera ke tempat mangsa.Mangsa pertama tergelimpangan bermandi darah. Mangsa kedua pula tergantung ngeri.
"Tuan" sapa seorang petugas wanita, Lisa.
"Ouh, Lisa. Macam mana dengan saksi. Sudah ditemubual?? "
"Dah, tuan. Saksi kata dia menjumpai mangsa ketika dia ingin membuang sampah. Sebarang jejak atau kesan tidak didapati langsung. Seperti kes sebelum ni. "kata Lisa.
"Sama. Mungkin pembunuh yang sama. "kata Hyun woo sambil melihat kesan kesan hirisan pada badan mengsa yang tergantung.
"Tuan, kami diarahkan untuk membawa mangsa ke jabatan forensik bagi siasatan lanjut pada tubuh mangsa. "kata Petugas forensik itu.
Hyun woo hanya mengangguk sambil membelek data mangsa.
"Mangsa pertama, Lee Jung kyo,26 tahun,mangsa yang didakwa hilang pada 2 hari lalu. Mangsa kedua, Nam hoe guk. 25 tahun. Juga mangsa yang didakwa hilang sejak 2 hari lalu. "
Hyun woo menutup data.
Teringat dirinya kepada dua wanita malang itu. Rasa simpati muncul di dalam dirinya.."Tuan.... Tuan dipanggil balik ke balai. Tuan Anm suruh tuan lapor diri. "kata jimin. Hyun woo mengangguk.
Hyun woo terus bergerak balik ke balai polis.
"Tuan saya melapor diri. "kata hyun woo.
"Hyun woo....saya ingin menugaskan kamu atas kes ini. Kes ini makin serious. "kata tuan anm,ketua polis korea itu. "Saya akan menanganiya sorang ye?? "tanya hyun woo tak pasti.
"Dua kepala lebih baik kan. "kat tuan anm menunjuk pada belakang hyun woo.
"Yup. "sahut seseorng dari belakang. Hyun woo menoleh.
"Soo hyun hyung?!"
"Yup it's me. Happy to meet again, hyun woo saeng?? "
Mereka berpelukan antara satu sama lain.
"Ehem, buat reunion nampaknyer kat office saya ni. Haii. "kata tuan anm tersenyum.
"Sorry ,tuan" kata mereka serentak.••••••••••&&&&&&&&&√√√
"Hoiit, chae baby" panggil seseorang. Rosé menoleh. Kelihatan 3 orang gadis cantik menuju ke arah Rosé yang tampak menikmati minumannya. Mereka ber3 duduk membentuk meja tinggi khas itu.
"Wassup, sis. Doing fine? " tanya Lisa. Rosé mengangguk.
"Kau ni, cheer la sikit. Aku habis bertugas kot baru dapat lepak macam ni. Jennie ni pulak kena uruskan mayat yang akan dibedah nanti. Come on, girl"kata Lisa.
"I'm stressed out, Bae. Banyak job lah jadi secretary ni. Ingat relax wat lex wat peace. Kerja sikit je. Rupanya kerja macam gunung Everest dah. " keluh Rosé.
"Relax lah, derh. Aku ni ada dua mayat belum bedah tau. Kes baru pulak. Psycho mana buat hal pulak. " Kata Jennie setelah lama berdiam diri. Rosé &Jisoo tersenyum bangga.
"Psycho?? Macam best je. " kata Jisoo.
"Eh,kau takde photoshoot ke. Yelah, famous amos model. "kata Jennie menyindir.
"I'm free for next 3 days. So why not we enjoy the days. So, let's dance, baby. "
Let's go!!
Mereka menari melayan lagu yang diputarkan oleh dj club.