1)Couscous in Belgie

475 15 10
                                    

Het eerste hoofdstuk hopelijk vinden jullie het leuk,veel leesplezier.

Enjoy!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Couscous in Belgie

De wielen van het vliegtuig raakten eindelijk de grond.' Eindelijk Belgie' fluisterde mijn moeder met een witte hoofd. Ik had hoofdpijn en voelde me misselijk,altijd als we naar Marokko gaan of terugkeren met de vliegtuig. Als die van hoogte veranderd dan krijg je dat misselijk moment. Ali zat weer te zeuren voordat we zelfs uit de vliegtuig waren: 'Ik wil couscous!' terwijl hij trok aan papa's mouw. 'Oooh regarde, il est tres doux!' zei een franse vrouw tegen haar man. Mijn kleine broertje van 6 is ROT VERVELEND wou ik roepen maar ik zei gewoon oui dat was het enige wat ik wist van frans.

'C'est 200 euros' riep de taximan tegen mijn vader. Papa betaalde het en we sleurden onze bagages naar ons huis. 'Lang geleden' zei ik tegen mezelf en tegen het huis. Ik was blij dat ik  terug in Belgie ben. Sommige mensen net zoals mijn vader liep er maar sipjes bij. Hij komt gewoon terug omdat het van mama moest anders zou hij daar wel voor altijd willen blijven wonen.

We kwamen thuis mijn broer lag al te snurken dat is normaal want het is al 3u s 'nachts. Ik probeerde nog: ‘Ibrahim?’. Ik hoorde een harde grom en maakte dat ik wegkom. Ik wil hem niet wil hem niet wakker maken,hij is 17. Ik wou die ervaring niet meer meemaken vorig jaar.Toen zong ik heletijd in zijn kamer terwijl hij aan het slapen was. Hij stond woedend op en slaagde me letterlijk in elkaar. Op school lachte ze me vierkant uit. Dus deze keer liever afstand omdat ik vol blauwe plekken zat. Ik gooide vlug een laken op bed en dook in mijn bed . Zo te horen ging mijn moeder nu nog couscous klaarmaken want ik hoorde Ali: ‘ik wil couscous ik wil couscous ik wil couscous!’ Ik liep vlug nog in mijn short naar beneden. ‘Mama?’ zei ik terwijl ze in de keuken stond de oven klaar aan het maken was. ‘Ga je nog eten klaarmaken?’ vroeg ik. ‘Ja, Farid we hebben nog allemaal honger!’ ‘Ben je ziek ofzo?’vroeg ik ‘ Farid!!’riepen mijn ouders tegelijk. Ali lachte me uit. Ik knuffelde ineens mijn moeder en gaf haar een kus op de voorhoofd. ‘Sorry’ zei ik. ‘Ik heb gewoon nog een beetje airlag of hoe dat ze het ook noemen’ zei ik. Ik heb nog honger. 10 minuten later aten we alles stilletjes op en iedereen ging toen slapen. Want binnen 2 dagen moet ik naar mijn nieuwe school!

Hooofdstukje 1 is klaros!!! -à was wel een beetje kort omdat het nog eerste hoofdstuk is dus jah ma hope you enjoyed it!

Bedankt voor het lezen het volgend hoofdstuk voel ik al in mijn vingers… :D

Niet vergeten laat me iets weten wat vond je ervan, wat moet er veranderd worden,spellingsfouten dont be shy en verbeter, elke dag leert een mens bij!!

Laat ook een vote achter en follow me

 

De verboden liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu