2) Doodswekker

367 16 3
                                    

2) Doodswekker

'Tuut tuut tuut!' Daar ging weer mijn wekker , ik wou opstaan maar ik was helemaal kapot. Het ging zijn routine weer. Mijn wekker lag op het rand van mijn tv ik had 10 seconden en dan na veel trillen viel het op de aan/uit knop van de afstandsbediening de tv sprong aan met de volume hardst op het kanaal poprock, ik haatte poprock uit de grond van mijn hart na een halve minuut kon ik het niet meer uithouden. Ik stond op greep mijn iphone en smeet het naar de tv wat niet veel veranderde dan deed ik het gewoon droog uit.

Ik douchte een half uur, poetste mijn tanden, deed mijn trainingsbroek en een zwarte polo aan smeerde wat gel in mijn haar en kamde het naar boven tot het perfect alee niet perfect maar in mijn ogen goed was. De truc van de wekker hadden ik en mijn grote broer uitgevonden. Over broer gesproken, ik ging kijken en hij was er niet, zeker weg met zijn vrienden . Ik verichtte vlug mijn dagelijks gebed en liep naar beneden waar er zo te horen veel herrie was. Toen ik de deur voor de ingang van de salon open deed was het even helemaal stil ik kon even niet meer goed nadenken. De salon was vol met heel mijn famillie. Iedereen riep 'Farid!' uit zo wel iedereen van mijn oudste opa salim tot mijn kleinste neefje harun. Ik was zo blij dat ze allemaal waren langsgekomen, ik knuffelde iedereen en kuste hun ( op hun twee wangen natuurlijk). Een uur ging voorbij door praten met mijn neefjes en nichtjes discussieren hoe Marokko was en of ik knappe meisjes heb gezien enz...

Na ontbijt ging ik alleen shoppen (zielig) voor school natuurlijk ik had mij eigen beloofd om alleen schoolspullen te kopen ook al was het moeilijk om de verleiding te weerstaan voor ‪‪de nieuwe obey pet. Maar ik ben goed in beloven denk ik toch. Om stipt 7u45 was ik klaar ik had alles wat ik nodig had in een grote Aldi-zak: mapjes,pennen,stiftjes,kleurtje en al die kleine spulletjes. Ik betaalde 20 euro inclusief een zak chips en AA-drankje. Dat had ik wel verdiend na een hele dag winkelen. Net toen ik de zak rond mijn fiets wou leggen hoorde ik de beltoon van mijn gsm ik haalde vlug mijn iphone uit mijn achterzak. Mami stond erop.

Terwijl ik naar huis racete dacht ik wat mijn moeder zei: 'ik leg het eten nu op tafel,sgat iedereen wacht op jou en plus morge moet je extra vroeg opstaan want ik ga met je mee!' Paps komt ook nu thuis. Altijd om 8uur kwam hij thuis met het eten.

Na het eten was het 8u 30, iedereen was stilletjes weg aan het gaan en mijn ouders waren voor het tv. Ali was naturlijk allang al aan het slapen tot ik alleen op mijn kamer kaftjes inorde aan het maken was en stiftjes in mijn pennenzak aan het leggen was, het was eerlijk gezegd schattig dat Ali op de achtergrond zachtjes aan het snurken was. Om 9u was ik eindelijk klaar ik ging nog vlug kleren klaarleggen voor morgen 2de pluspunt aan het nieuwe school: geen uniform dacht ik blij. Ik ging mijn ouders welterusten zeggen en ging slapen. Volledig klaar voor morgen voelde ik trots. In mijn bed was ik na 10 sec. al in slaap gevallen zo moe was ik.

Dit was 2 de deel wat vonden jullie ervan comment/vote/follo

!!

De verboden liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu