#3 Tempat belajar

236 8 0
                                    

Bab ni paling susah bagi Aku..sampai sekarang Aku still mencari tempat nak study paling best,tak bosan,tak mengantuk and senang ilmu masuk...

Ni pendapat Aku la...kau nak study,kau kena kenal diri kau sendiri macam mane,mean...mmm,macam aku...Aku tak boleh study tempat yang senyap sangat,tempat aku belajar kena bising and Aku suke study tempat yang terbuke(ade banyak pokok)sebab Aku suke tengok alam ciptaan NYA...damai je

Ade a few people suke study sendiri kat meja belajar yang kemas and pengudaraan yang baik..good,tapi kalau orang macam Aku,tempat Tu ibarat katil no.2...

So,nak study macam mane?terpulang mane Yang kau selesa...ade orang study atas katil pon jalan...tapi ending dia akan tido gak... trust me!kecuali dia kuat Iman...huhu(not me)

Aku jenis tak suke fokus satu benda Tu lame²...mean,time ceramah Aku buat homework...time raptai majlis Aku study sejarah..fuh macam mane Aku study?masuk ke study?Wei Kan Aku dah Kate...Aku kena study tempat bising... bising Yang tak menyakitkan telinga la,tapi tak bermakne Aku tak dengar cikgu cakap ape kat depan..ala, perempuan Kan bole buat dua kerja dalam satu mase..huhu

Ade orang study kena pasang lagu...Aku on je... asalkan bising,tapi Kan kadang Tu ilmu tetap tak nak masuk...nape ye?mungkin sebab kau pasang lagu rock kapak kot or lagu touching tahap hingus leleh(dodol betul)ape la Aku merepek ni?!hehe.. nasihat Aku la enn,lagu Tu santai je dah la..Yang bagi kau semangat nak belajar, that's enough..tapi tak tau la Kan,kau sayang sangat sekolah sampai lagu sekolah bagi kau feeling belajar...kalau ye,keep it up but for me,krik⁴...lagu santai Tu macam mane?laaa,lagu Yang kau suke la...tapi tak payah enjoy sangat lagu tu,karang ko tak jadi study,buat pulak performance tak berbayar pulak..hadoi!Aku tak pernah la try lagi,tapi kalau nak cube elak tido time study tu...kau pasang la surah yasiin,tido lagi cek tak tau noh..

Then,Aku Kan suke study kat tempat banyak pokok...Aku pernah try idea gile² ni... HAHAHA!Aku bawak turun buku matematik pergi court basketball and letak kat tepi...Aku lari 5 pusingan pastu main la Bola keranjang sorang²,ade Aku kisah orang nak Kate ape?Aku tak pro pon main...tapi Aku tau la main sikit² and after 30 minutes Aku rehat sambil buat matematik...best wei!angin lalu sejuk je plus view court basketball belakang Asrama puteri ni ade bukit and pokok..cantik!sambil Aku berangan Aku buat kerja (jangan la tiru aksi ini ye...Aku tak betul sikit time tu,sebab rindu nak main time Tu,hehe)

Itu kalau kau nak study sendiri la...ade orang suke study group, betul la ade banyak manfaat study ini group ni...lagi lagi kawan kau pakar nak menerangkan satu topik Tu...lagi kau semangat nak belajar enn

Tapi....nak study kat mane? Okey,kalau by group better korang study tempat yang ade korang je...nape?sebab Aku tau korang kalau nak membawang tu time study la paling rancakss enn... group study ni best...nak buat kat mane pon bole on..tak bosan and tak tido,tapi jangan study dalam dorm orang ye,bising...pergi la kelas ke,masjid or surau ke,bilik study ke pantri ke atapun bilik iron...jangan toilet sudah la...
Tuntasnya,kite nak study depends on a few factors like surrounding...(bi ku hancuzz, HAHAHA hentam la labu)tanye la diri sendiri kau suke study macam mane...and then cari tempat yang buat kau tak pening time belajar...baru fresh otak ye

Tips Study Budak AsramaWhere stories live. Discover now