De eerste uitdaging

261 6 3
                                    

De week ging zo voorbij en het alweer bijna donderdag de dag ervoor was ik samen met Neville en Harry naar het bos gegaan. Hermione kwam naar ons toe en Harry liep naar haar toe ik kon niet goed horen wat ze zei maar iets dat Harry werd gezocht door Hagrid en verder hoorde ik haar boos schreeuwen 'ik ben geen uil, Harry!' En ze liep weg. Mag ik mee naar Hagrid vroeg ik Harry nieuwsgierig, hij moest er even over nadenken en zei daarna 'tuurlijk'. Samen liepen in de nacht naar het huisje van Hagrid en klopte aan. Ah Harry en Nikki fijn dat jullie er zijn is het niet erg dat ik mee ben, nee natuurlijk niet zegt hij met een grote smile. 'Laten we gaan' we volgde Hagrid the forbidden forest in uiteindelijk kwamen we bij een plek waar we stil bleven staan van achteren hoorde ik iemand aan komen en stootte Harry aan om de onzichtbare mantel over ons heen te gooien en gingen we snel achter een struik staan. Het was Madame Olympe ze ging naast Hagrid staan 'Ik wil je iets laten zien' ze Hagrid en op dat moment kwam er een grote wolk met vuur hun richting op waardoor ik bijna omviel maar Harry kon me op dat moment nog snel vast pakken. Na minuten wachten ging Madame Olympe weg nu konden we eindelijk de onzichtbaarheidsmantel af doen 'de eerste uitdaging is met draken' vroeg Harry verbaasd ik ga er zo aan, nee je kunt dit Harry zei ik er al snel achteraan kom laten we terug gaan. De volgende ochtend was ik nog hartstikke moe want il heb niet kunnen slapen ik lag de hele nacht wakker te denken aan de uitdaging met draken de twee dagen vlogen zo voorbij en de eerste uitdaging was begonnen. Ik was opgelucht dat Cedric al wist dat hij een draak moest verslaan, hij vroeg me of ik bij hem wilde blijven tot het voorbij was dus dat deed ik ook. Cedric moest als eerste hij had het gouden ei snel te pakken daarna was fleur aan de beurt en Cedric kwam naar binnen in de tent en omhelsde hem meteen 'het is je gelukt je was geweldig' hij gaf me een kus op me hoofd en zei 'ik dacht aan jou en hoe graag ik niet wilde dood gaan' il straalde helemaal toe hij het zei, hup ga je schoon maken je bent helemaal bezweet 'kom vanavond om half 10 naar de black lake' riep hij nog snel en remde weg. Eindelijk was Harry aan de beurt ik stond samen met Hermione voor hem te juichen hij pakte zijn kans en rende meteen naar het gouden ei en precies kwam een draak aan vliegen hij schrok zich dood en rende zo snel mogelijk naar rots en ging erachter zitten, de draak spuwde een hele golf van vuur de richting op van Harry. Gebruik je wand Harry gebruik je wand zat Hermione naast me re schreeuwen. Hij kaatste een spreuk waardoor er een bezem kwam en sprong erop zo snel als die kon, hij probeerde het gouden ei te pakken maar het lukte niet hij bleef even hoog in  de lucht zweven. De draak kon er niet meer tegen en rukte zichzelf los van de ketting en ging achter harry aan samen vlogen overal naartoe en toen was het even stil voor paar minuten de kant waar Harry naartoe vloog bleef maar stil, minuten gingen voorbij en daar kwam Harry razendsnel aangevlogen en pakte het ei. We hadden urenlang zitten feesten in onze common room en iedereen wilde tot Harry het ei opendeed en dat deed die, het ging op men en er kwam een krijsende gil uit waardoor iedereen zijn handen voor zijn oren deed. 'Wat was dat ingodsnaam' zei Ron en het was helemaal stil 'Harry het spijt me ik had je moeten geloven toen je zei dat jij je naam er niet in had gedaan' Ron het is oké en ze gaven  elkaar een box. Typisch jongens dacht ik snel keek ik op de klok hoelaat het was en zich tot het bijna half was en ging er vandoor. Ik kwam bij de black lake aan en zag Cedric daar al zitten ik ging naast hem zitten en het was even stil. Daarna hebben we nog uren over ons zelf zitten praten en andere dingen en zijn we samen teruggelopen naar onze eigen common room en ben meteen gaan slapen.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jul 15, 2018 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Cedric Diggory Love storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu