אז הנה התחלתם לחשוב על רעיון לסיפור, אבל איך מתחילים?
אז קודם כל מה הסיפור יהיה?
מתח, קומדיה, אקשן, רומנטיקה, אימה, פנטזיה, על טבעי...
תחשבו על הסגנון שלכם ומה מעניין אותכם ואת הקוראים. אישית אני יותר מתחברת לרומנטיקה ומתח אבל תבחרו מה שאתם מתחברים.
(אם אתם מתקשים לבחור פשוט תתחילו לחשוב על התוכן של הסיפור ואולי ככה תגלו מה באמת מעניין אותכם וגם אתם יכולים להסתכל על סיפורים אחרים ולראות מה מעניין אותכם).
יופי בחרתם?
תבדקו את אתם מבינים בנושא ומה בדרך כלל כותבים בסיפור בנושא שבחרתם. למשל אם בחרתם אימה אז תבדקו אם אתם יודעים מה באמת מפחיד ואיך בדרך כלל מנסחים את זה בסיפור ואיך גורמים לקורא לרעוד מפחד.
אם אתם לא יודעים יש שני אפשרויות, או שתשנו נושא ואפשרות שנייה שתתחילו לקרוא ספרים באותו נושא. אז אם בחרתם אימה תקראו כמה ספרים בנושא זה, כך תבינו מה ניתן לכתוב בנושא וזה גם יכול לפתוח לכם את הדימיון לאותו נושא ולהביא לכם רעיונות טובים.
אז מה השלב הבאה?
דמיות, האופי והמראה שלהם (האופי והמראה של הדמיות ממש קשור לנושא, נגיד בחרתם רומנטיקה אז תעשו דמות יפה שתמשוך את הצופים. כמובן שזה לא באמת משנה, הכי חשוב זה האופי).
יש כאלה שמעדיפים קודם לחשוב על התוכן ואז על הדמיות אז תעשו מה שנוח לכם.
אז מה לעשות ואיך?
אם אתם נגיד עושים סיפור של משהי בישנית שמתאהבת בילד הרע (אני לא מציעה לכם לעשות את זה כי יש מלא סיפורים כאלה וכדאי שתכתבו סיפור שעוד לא חשבו עליו אבל אם אתם רוצים אתם כן יכולים לעשות את זה מיוחד ומעניין את אותו הסיפור אבל עדיף שתביאו משהו אחר מהשאר) אז את הילדה עדינה, רזה, יפה, ביישנית ואת והילד חתיך, חסון עם עגיל או קעקוע. שוב המראה לא באמת משנה אחרי הכל אלא האופי.
אם הסיפור על ערפדית אז שיהיה לה שיער אדמוני ועניים צהובות ועור בהיר.
אתם לא חייבים לפרט את המראה של הדמות בסיפור אתם יכולים לתת לקוראים לדמיין את המראה של הדמות לפי האופי וההתנהגות שלו. אבל אני אישית אוהבת שכותבים תיאור המראה אז תעשו מה שאתם יותר אוהבים ומתחברים.
עדיף שתכתבו בשפה גבוה למשל אל תכתבו שרירי אלא חסון לא חתיך אלא יפה תואר זה נותן רושם לקורא וזה גורם לרצון רב להמשיך לקרוא את הסיפור.
אתם גם יכולים לא לתאר את הדמות אלא להביא תמונה של הדמות.אז למשל התמונה הזאת אתם יכולים להביא אותה ולהגיד איזה דמות זו וזהו. אך אתם יכולים לכתוב בנוסף תיאור שלכם או רק תיאור. תעשו מה שנראה לכם נכון לסגנון של הסיפור והסגנון שלכם.
(דוגמא לתיאור: בר עם השיער המתולתל והשופעה עם העניים הצהובות הנוצצות שכאשר אתם מביטים בהם אתם מרגישים בעולם אחר. בר עם החיוך הכובש לבבות שאי אפשר שלא לחייך לה בחזרה...).
וזהו זה ההתחלה של הסיפור אז אחרי שעשיתם את כל זה רישמית אתם התחלתם לכתוב סיפור משלכם. ואני ממש מציעה לכולם גם לאלה שלא הכי טובים כי העיקר זה להנות אז תנסו וגם אם זה לא הכי מוצלח אבל נהנתם אז אל תפסיקו ותמשיכו לכתוב ולהנות!
YOU ARE READING
איך לכתוב סיפור - מהשלב הראשון עד האחרון
Contoרוצים לכתוב סיפור אבל לא יודעים על מה ואיך? תקראו ואני בטוחה שיהיה לכם רעיון לסיפור טוב, מותח, מרגש ומצחיק שערוך כמו שצריך. אבל אל תתחילו לכתוב לפני שתקראו הכל😉.