חלק 5 - סוגי כתיבה

90 6 2
                                    

יאא עוד שנייה ומתחילים!
אז רציתי לומר לכם איזה סוג כתיבה מתאים שתכתבו!
אבל רגע מה זה סוגי כתיבה בכלל?
אתם יכולים לכתוב בלשון עבר או הווה כלומר:
עבר: עשיתי, חיבקתי, קפצתי.
הווה: עושה, מחבקת, קופצת.
עתיד פחות נוח לכתיבת סיפור ולכן ישר אל תכתבו עתיד כי עתיד לא מכניסים לסיפור (כמובן שאם נגיד יש משפט ""אז אני אלך מחר לשם" אמרתי" וכל מיני משפטים כאלה, הם לא נכנסים במושג כתיבה בלשון עתיד).
בחרתם זמן?
מעולה.
עכשיו מה?
אז מאיזה נקודת מבט?
רגע מה זה נקודת מבט?
מי מספר את הסיפור?
הכותב: דני הלך ימינה במקום ישר והלך לאיבוד. שעות שלא מצאה את הדרך חזרה, אז הוא חשב לעצמו דברים, האם בר מאוהבת בו והאם רותם מאוהבת בו למרות שלא מאוהב בה...
דני (הדמות הראשית): הלכתי לאיבוד ולא מצאתי את דרכי חזרה ופתאום עלו לי מחשבות האם בר מאוהבת בי והאם רותם מאוהבת בי למרות שאני לא בה...
בר (אחד מדמיות הסיפור): דני הלך לאיבוד ואף אחד לא מצאה אותו כבר זמן רב. ממש דאגתי לו, מעניין האם הוא דואג לי כמו שאני לו...

אז אתם יכולים לעשות גם מכמה נקודות מבט פעם אחת של דני ופעם אחת רותם ופעם אחת בר (אם אתם עושים נקודת מבט של דמיות אז אי אפשר גם של הכותב יחד זה או רק הכותב או רק דמות אחת או כמה דמיות שכל הזמן הנקודת מבט בניהם משתנה).
בחרתם נקודת מבט?
נפלא.
עכשיו השפה:
שפה גבוהה או נמוכה כאשר השפה גבוהה אז זה נותן איכות לסיפור אבל בדרך כלל אם זה בשפה גבוהה אז זה מנקודת מבט של הכותב ולא של דמות אבל אפשר גם מדמות. שפה נמוכה זה נותן מן פשוטות לסיפור (בקטע טוב) ואתה רואה שהסיפור נחמד ולא קשה מידי לקריאה אז מה שאתם יותר אוהבים תעשו. מן הסתם יותר קל לעשות שפה נמוכה אבל לפעמים עדיף לכם לעשות גם שפה גבוהה כי זה משפר אותכם לכותבים טובים מוצלחים יותר.
שפה נמוכה: רן השרירי עם העניים הירוקות, הנוצצות והיפות.
שפה גבוהה: רן החסון עם העניים הירוקות שכאשר אתם מסתכלים עליהם אתם מרגישים כאילו כל הצרות נעלמו והרגשה זו פשוט נפלאה.
מעולה בחרתם שפה?
יופי.
שגיאות כתיב?
מה פתאום!
כמובן שלי וגם לכם יש שגיאות כתיב אבל תשתדלו לא להגזים איתם!
טוב?
סימני פיסוק!
תתחילו להקשיב בשיעורי לשון כי ככה תידעו מתי שמים נקודה ומתי פסיק ומתי סוגריים!
(כמובן שגם אני מתבלבלת, כן).
נקודה בסוף משפט!  אל תשכחו להשים בסוף משפט נקודה כי מלא שוכחים וזה סתם מבאס כי ככה זה מבלגן את הסיפור והוא פחות מובן וברור לקוראים.
כמובן שאם שכחתם זה לא נורא!
כל מה שכתוב פה ממש חשוב לכתיבת סיפור אז לא לשכוח לקרוא ולישם.

איך לכתוב סיפור - מהשלב הראשון עד האחרוןWhere stories live. Discover now