יש תוכן?
רוצים כבר להתחיל לכתוב?
אז הנה השלב הבאה - ההתחלה של הסיפור.
אז מה הוא בעצם?
החלק של ההתחלה של הסיפור שיכול להיות בכמה גרסאות:
-הכרת הדמות הראשית על ידי התרחשות יום יומית של הדמות.
-אמצע מקרה מותח ושהקוראים עדיין לא מבינים מה קורה.
-הכרת כל הדמיות בעזרת מפגש של כולם.
-התחלה מאירוע למשל חתונה, יומולדת וכו'...
ויש עוד מלא התחלות מעניינות אני אישית אוהבת שמתחילים באירוע מותח שלא מבינים כלום בהתחלה אבל תעשו מה שאתם אוהבים.
למה זה כזה חשוב?
ההתחלה חשובה כי ככה הקורא רואה אם זה מעניין או לא, כי לפעמים ההתחלה משעממת אז הקוראים לא ממשיכים לקרוא את הסיפור (וזה קורה הרבה שההתחלה משעממת) ויכול להיות ששאר הסיפור ממש מעניין ומרגש ואז סתם מלא אנשים מפספסים אותו. אז אתם חייבים לעשות התחלה שגורמת לקרוא להמשיך לקרוא את הסיפור מרוב מתח ואהבה לסיפור.
אל תשכחו שגם שאר הסיפור חייב להיות מעניין כי גם באמצע אפשר להפסיק לקרוא אותו מרוב שעמום (לי זה קרה שקראתי סיפור שההתחלה מדהימה ואז השאר ניהיה ממש משעמם אז הפסקתי לקרוא וזה ממש מבאס לי ולכותב).
עוד משהו שקוראים מפסיקים לקרוא את הסיפור זה שהוא גס מידי. כן יש מלא אנשים שאם זה גס מידי מפסיקים לקרוא, ויש מלא סיפורים שממש גסים אז עדיף שתכתבו סיפור עם מעט קללות וקטעים גסים (כמובן שלא לגמרי אבל ממש מעט) ואז יהיה לכם יותר קוראים (לא מבטיחה) אז תנסו לסנן קטעים מוגזמים בקללות.
אז התחלתם?
כן?
מעולה רק ממליצה לכם לנסות כמה התחלות וסגנון ולראות מה יותר טוב ולא לוותר על זה. כן זה ממש עוזר ממליצה בחום.
גם אפשר לקרוא מספרים התחלות אחרות ולראות מה יותר אתם אוהבים ומתחברים (כן יש מצב שמה שאתם אוהבים אחרים שונאים אבל אז מה? העיקר שאתם אוהבים את מה שכתבתם).
אז כבר כתבתם?
מעולה שלב הבאה התוכן הפנימי תתחילו לכתוב את הסיפור שחשבתם עליו.
ותעשו את הסיפור ארוך כי זה עדיף מקצר אבל לא ארוך מידי כי ככה יש אנשים שרואים את האורך הם מקבלים "שבץ" והם מוותרים מהקריאה אפילו בלי לראות אם זה מעניין או לא. אז תנסו לעשות באורך ממוצע כאילו לא קצר מידי ולא ארוך מידי. גם אם זה קצר מידי יש אנשים שלא קוראים כי הם ישר חושבים שאם זה קצר כנראה זה משעממם ועלוב (מה שלא נכון). אז תנסו לעשות את הסיפור באורך הנכון והמושלם.
אז לכו תתחילו לכתוב!!
YOU ARE READING
איך לכתוב סיפור - מהשלב הראשון עד האחרון
القصة القصيرةרוצים לכתוב סיפור אבל לא יודעים על מה ואיך? תקראו ואני בטוחה שיהיה לכם רעיון לסיפור טוב, מותח, מרגש ומצחיק שערוך כמו שצריך. אבל אל תתחילו לכתוב לפני שתקראו הכל😉.