KAN VARA TRIGGADE!!!
VARNAR KÄNSLIGA LÄSARE!!Du vet den känslan när man sitter där i sin säng eller på toan och håller i det där gråa vassa bladet som man har fått tag på och är på väg att dra det!
Känslan av är obeskrivlig även om det gör ont för just i den stunden så bryr man sig inte om hur man kommer se ut efter det har läkt eller håller på att läka! Det ända man bryr sig om i den stunden är sitt självskadebeteende!Känslan att du varje dag och varje gympa lektion försöker dölja det och gömma ärren som är både nya och gamla, Känslan du får när någon frågar dig "Vad har hänt där"
Och du bara säger "Jag har trillat" eller "Jag rev mig på taggbuskar" och hoppas på att kompisarna ska tro dig!
Hoppas på att dom inte går hem och säger att någon i sin klass skär sig, Hoppas att deras föräldrar inte ringer till SOS eller BUP för du vet ibland inte vad det är som gör att du mår så här himla dåligt!Och att hela familjen skulle bli förstörd om det bara visste vad du gjorde, eller om BUP blir indragen dom som aldrig har någon jävla empati för oss barn för om man har ett självskadebeteende så kommer dom troligtvis tro att det är något i hemmet! hoppas på att man fortfarande får stanna kvar hemma!
Men känslan när du sitter där i din säng eller på toan och håller i bladet det går ej att beskriva för man är nästan num, man känner nästan ingenting förens efter allt är klart det är då smärtan kommer tillbaks och smärtan håller sig kvar tills såren är läkta!
Känslan när man är ren och varit det länge och ser på sina gamla ärr och får tillbaka den kicken att man måste hitta ett nytt rakblad och börja igen!Känslan av att svika sina föräldrar som man redan har sagt "Nej jag ska inge göra det igen" och efter första gången så svek man dom igen! andra gången "Nej jag lovar jag ska inte göra det igen" och den gången svek man dom igen och tredje gången när dom säger "Om du gör det igen får du gå och prata med någon eller gå på någon rehab" och så några veckor så är man ren men får panik och ångest och gör det igen!
Känslan av att svika sina egna föräldrar 3 gånger!Känslan av att kolla på sina gamla ärr och ändå känna sig "stolt" och vilja visa att jag har klarat av detta men ändå är för feg sedan när man kommer ut bland folk!
Känslan av att ej våga ha på sig bikini för att man är rädd för vad andra ska tycka om den personen som har ärr!Känslan av att vara den vän som bara är ledsen och deppig hela tiden och bara vilja ha någon där och egentligen inte vilja störa någon med ens egna "Jobbiga saker"
Känslan av att tycka att man inte är tillräcklig!
DET KOMMER MER OM självskadebeteende längre ner!
YOU ARE READING
Det ingen vet
RandomIngen annan vet hur du känner dig just när du sitter där med bladet i handen! Det ska bara veta hur jävla svårt det är att sluta och att gå och prata med någon, ksk inte alltid hjälper! Och vissa saker borde man kanske hålla för sig själv?