DisneyHigh Chapter 2

164 13 2
                                    

"Wie is die bruinharige jongen?" Vraag ik als de jongens niet meer te horen zijn. "Dat is Flynn, hij is gelieft bij de meiden zullen we maar zeggen." Vertelt Peach me. "En die andere?" Verder kom ik niet, want Rosa praat erdoorheen. "Jullie hadden het over een cheerleader team. Waar kan je jezelf inschrijven?" Vraagt ze. "Ow, ik weet zo niet precies waar, maar ik kan aan de teamcaptain vragen of jullie auditie mogen doen, als jullie willen?" Zegt Peach.

Cheerleaders zijn cool, maar of ik het zelf zou kunnen is maar de vraag. "Ik zal Kim wel appen voor jullie." Zegt Silvia. We knikken beide. Na al die huishoudelijke dingen als regels, je eigen sfeer aan je hoekje geven en de koffers netjes opruimen is het al aardig laat. Ik bekijk mijn rooster eens. Ik zit blijkbaar in klas Pd. Ik begin morgen in lokaal 12. Ik heb les van ene Leah. De naam klinkt vriendelijk, nu maar hopen dat de rest ook vriendelijk is. Ik lees de rest van mijn rooster door en val in slaap.

Nog een half uur dan is mijn eerste les. Ik heb er zo veel zin in! Maar ook weer niet! Wat nou als ze niet aardig zijn. Maar goed dat Rosa bij me in de klas zit! Anders was ik echt dood! Oké, niet stressen alles komt goed, denk ik. Kop dicht hoofd, zucht. Nog een paar minuten en dan gaat de eerste bel. Ik loop samen met Rosa naar het lokaal 12. Het is een heel eind lopen, maar het staat goed aangegeven op schattige bordjes. Dan komen we aan bij het lokaal waar boven de deur een bordje hangt met 12 erop. Het glas is afgeschermd met een licht blauw rolluik. Er komt een slanke vrouw met blonde haren aanlopen. Ze heeft een roze colbert aan met een wit topje eronder en een zwarte broek. Ze ziet er vriendelijk uit. Ze doet ons lokaal open en loopt naar binnen. Ik en Rosa kijken elkaar aan en lopen dan naar binnen toe. We gaan achterin de klas zitten, daar is het meestal het gezelligste en ik en Rosa hebben wel zin in een vriendengroep. De klas stroomt langzaam vol met leerlingen die er allemaal anders uitzien. Voor ons komen twee meiden zitten. Ze draaien om. "Hoi, hoe heten jullie?" Vraagt een meisje met mooie bruine pijpenkrullen ons. "Ik ben Rachel en dit is Rosa." Zeg ik. "Oké, leuke namen. Ik ben Roxie en dit hier is Faren." Zegt het meisje dat Roxie heet en trouwens een heel leuk groenblauw topje aanheeft. Het meisje dat Faren heet heeft trouwens een geruite rode blouse aan en een grijs T-shirt met daarop een tijger aan. Ze heeft blonde haren die ze in een paardenstaart heeft. Een stoer meisje. Maar dan komen die ene Peter en Flynn binnen. Roxie tikt Faren aan en wijst in de richting van een jongen met blonde haren die net binnen komt lopen achter Peter en Flynn aan. Hij ziet er lief uit. De klas is op twee plekken na vol, dan gaat de bel. Leah sluit de deur en gaat bij het bord staan. "Goedemorgen klas, ik ben Leah zoals de meeste al weten." Zegt Leah. De hele klas groet terug. Dan wordt de deur opengegooid en staan er een jongen en een meisje in de opening. Ze lijken extreem veel op elkaar! Beide hebben ze blonde haren en mooie diepblauwe ogen. Het meisje heeft een blauwe trui aan met een wit strikje aan de rechter kant en een zwarte broek. De jongen heeft een spijkerbroek met een lichtblauwe sweater erop aan. "Sorry dat we te laat zijn, maar dit gebouw is echt veel te groot en ingewikkeld!" Zegt het meisje hopend op goedkeuring. "Het is niet erg voor de eerste dag. Als jullie maar zorgen dat jullie voortaan op tijd komen!" Antwoordt Leah. "Maar hoe heten jullie, aangezien niemand hier zal jullie kennen." "Mijn naam is Alex." zegt de jongen verlegen. "Ja, en ik ben Alice." zegt het meisje opgewonden. Dan lopen ze samen naar de twee lege plaatsen die toevallig naast elkaar zijn toe en gaan zitten. De les gaat snel voorbij. Best knap voor een school. Op mijn oude school was een lesuur net een hele week, best wel frustrerend.

De volgende les hebben we blijkbaar aan de andere kant van het gebouw, gym, fijn dit. Als iedereen is omgekleed en in de grote zaal staat te wachten, komt er een grote man binnengelopen, en sterk dat hij eruit ziet! En dan begint hij te praten. "Hallo allemaal. Ik ben Kerchak." En dan is het ook meteen stil. De klas moet blijkbaar nog bijkomen van de plek die hij, en zijn extreem gespierde lichaam, innemen. "Wat gaan we doen?" Schreeuwt die ene Peter. Met als gevolg een boze blik van Kerchak. "Jij mag drie rondjes gaan rennen door heel de zaal." Zegt hij. Peter kijkt verbaast om zich heen. "Schiet op dan. Hopelijk ren je net zo hard dan als je praat." Zegt Kerchak op een beheerste maar toch strenge manier. Peter begint te rennen en Kerchak hervat zijn uitleg. "We gaan vandaag als begin van dit jaar een paar lessen verschillende korte opdrachten doen, zodat ik kan kijken waar ieder van jullie goed in is. We beginnen met trefbal. Weet iemand niet wat hij of zij moet doen?" Iedereen blijft geruisloos staan. Peter is ondertussen klaar met zijn rondjes. Kerchak verdeelt ons in twee groepen. Ik zit bij onder andere Alice, Roxie en Flynn. Op mijn vorige school was ik hier alles behalve een held in, maar tot nu toe gaat het eigenlijk zo slecht nog niet! Ik heb al een iemand afgegooid, een nieuw record! Maar ineens lig ik op de grond

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Mar 29, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Disney HighWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu