"Nae?"
Dub dub dub dub
Jantung ni tak boleh lagi laju. Rasa nak terberak kat situ pun ada. Apa patut aku balas. Aish.
"Tuan apa kata tuan duduk dulu--"
Kata kata ku ditepis dengan pelukan jungkook yang lebih kuat dari tadi. "Please. Im begging. Be with me" dia berkata dengan suara sayu.Aku tiada pilihan selain meleraikan pelukan tersebut dan membuat keputusanku. "Tuan, tuan jangan fikir tuan sorang sahaja. Lagipun Chaeri macam mana nanti? Saya berhenti pun memikirkan yang lain tau. Termasuklah untuk kebaikan tuan"
Aku menarik nafas panjang selepas berkata kata. Aku harap dia memahami apa yang aku cuba sampaikan."Macam mana kalau ini menyakitkan saya? Adakah awak akan lepaskannya sahaja?" Aku terkelu. Semakin lemah bila melibatkan keadaan tuan. Sejujurnya aku tak boleh biarkan tuan tersakiti. Sepanjang 7 tahun aku tidak sekali pun pernah memaafkan diri ku jika aku menyakitinya secara sengaja atau tidak sengaja. Jadi, sampai bab ni sahaja, aku..aku lemah.
"Tuan, saya tahu ini susah untuk tuan begitu juga untuk saya tapi-" sekali lagi kata kata ku dihentikan olehnya. "Jiyeon-ah, it hurts me so bad. Trust me. Sakit sangat. I dont know why"
"Tuan...tuan maafkan saya. Saya tak tahu pula keputusan saya akan menyakitkan tuan sampai macam ni." Aku melihat dia dengan pandangan sebersalah. Aku betul betul tak sangka dia tersakiti dengan pilihanku. Huh.
"Awak nak biar saya macam ni ke?"
"Tuan.."
"Jebal!" Dia menjerit tegas. Sumpah, aku tidak pernah melihat dia seterdesak ini. "Jadi, Chaeri macam mana?" Aku menanya dia seakan akan aku sudah bersetuju untuk bersamanya sekali lagi.
Dia tersenyum lebar. "Saya tahu mana nak letak dia. Jangan risau." Alamak. Ini bukan apa yang aku sangkakan.
Dan..sekali lagi dia memelukku dengan erat. Tapi kali ini aku menerima pelukannya dengan senyuman. Tak sangka budak yang aku jaga kini sudah besar. Aigoo.
////
Aku balik awal hari ni. Aku berhenti kerja tadi juga disebabkan manusia sorang ni. And know what? Dia berdegil mahu menghantar aku pulang jadi..apakan daya. "Tuan, saya rasa sampai sini jelah. Lagipun lagi beberapa langkah dah sampai rumah saya"
"Tak. Saya akan hantar awak sampai DEPAN pintu rumah awak."
"Tapi tuan---"
" aip! Tak ada tapi-tapi"
Aku mempercepatkan jalan agar cepat sampai ke DEPAN pintu rumah. Maklum. Kurang selesa dengan apa yang berlaku sekarang.
Sampai sahaja di depan pintu rumah, "tuan..kita dah sampai! Dahh tuan boleh balik kot sekarang"
"Lee Ji Yeon."
"Nae?" aku jujur masih kurang selesa dengan panggilan tersebut. Tak pernah pernah panggil aku lee ji yeon. Ji yeon-ah. Ji yeon ssi. Berapa banyak akan keluar lepas ni?
"Gumabda. saya maksudkan apa yang saya katakan tadi. Saya SANGAT SANGAT perlukan awak" hmm tak habis habis lagi. "Aigoo. Saya kata saya faham kan?"
Dia mengangguk perlahan. "By the way, saya haus."
Apa pulak ni. Aku nak dia balik cepat dia boleh pula haus haus. Gigit kang!
"Nae?" Aku membuat muka blur kononnya tidak memahami apa yang di kehendakinya. "saya haus saya kata" dia memandang mataku dengan tatapan yang tajam. Haus sangat ni."Ah..masuklah dulu saya bawakan air." Dan begitulah dia berjaya memasuki rumahku. Walaupun aku tak suka, aku still hidangkan dia air kosong buat dia. "Nah tuan"
YOU ARE READING
Its Love ; Jeon Jungkook
FanfictionHanya kerja. Hanya kerja. Hanya kerja. Lama lama bukan kerja. Eh eh.