7: Melodrama

408 32 1
                                    

Tap tap tap tap

Bunyi tapak kaki bergema di sepanjang perjalanan. Telinganya dan aku yakin telingaku juga pasti sedang merah. Haih apa patut aku buat ni. Aku berhenti berjalan. Tidak mampu lagi menunggu untuk mendengar penjelasan tentang apa yang terjadi sebentar tadi.

"Tuan."

"Y....yaaa" aku memandang tepat di matanya menginginkan jawapan. "Apa jadi sebentar tadi?"
Aku membesarkan mata. Rasa macam boleh terkeluar pun ada. "Umm apa..apa jadi?"

"NAE?! Tuan! TUAN YANG CIUM SAYA DULU TADI!" Aku merengus kemarahan. Sampai hati dia buat aku macam ni. "Uhmm" tak habis habis dengan uhm uhm nya tak ada benda lain ke? Explaination yang aku nak bukan keluan.

"Tuan!---"

"Kalau awak nak tahu, malam ni kita dinner. I really dont think simple explaination would solve all of this mess. So, awak prepare diri awak malam ni saya suruh Chang Hoon ambil awak. Kalau begitu saya pergi dulu" dia mengangguk dan pergi meninggalkan aku dengan tenang. Ohh nak mengelak lah.

"Hish! Kalau dia tak bagitahu sekarang aku nak jumpa dia macam mana!"

/////

"Kim shiljangnim, sila bawakan hasil kertas perbincangan bagi pembukaan cafe Weonnie ye? Terima kasih" aku mematikan panggilan. Masih sibuk dengan kerja seperti biasa sedangkan baru berlalu 6 minit selepas kejadian yang sungguh--ugksoealfkv

Tiba tiba aku dengar bunyi ketukan di meja ku. "Nae?-" aku mengangkat kepala dan terlihat..

Si gedik tu.

"Yein ssi perlukan apa apa ke?" Aku menanya dengnan ekspresi yang acuh tak acuh. Entahlah makin aku tengok dia makin membuak buak kemarahan dalam hati ni. Cukuplah dengan Tuan yang tak nak bagitahu apa masalah dia dan kerja yang banyak ni. Datang pulak dia nak tambah masalah.  Ni mesti kes tak puas hati lagi.

"Lets go out for a while. I need a talk WITH YOU"
Aku menghembus nafas perlahan dan menarik sedalam dalam dan sekuat kuat yang aku mampu. "Yein ssi. Dengar sini baik baik"

"Saya ada banyak kerja lagi nak kena buat. Saya kena make sure kertas usul untuk meeting dua hari akan datang siap tanpa sebarang cacat cela. Saya kena bawa tuan pergi ke cafe esok library tiga hari akan datang dan busan untuk lawatan kerja. Saya kena berjumpa dengan ahli lembaga dan uruskan hal hal mereka lagi. Dan yang paling penting! SAYA KENA JUMPA TUANNNNNN!!!" aku tercungap cungap lepas memberi sepatah dua kata. Itu baru sikit belum lagi jadual untuk bulan bulan akan datang.

Tak tahu apa Chaeri buat sampai jadual tak update langsung. Haih. Nak salahkan dia tak boleh jugak. Hish. Dengan tuan lagi-

"Awak tahu kan bapa saya pelabur penting untuk pembukaan library Weon kali ni?" Dia tersengih dan berlalu pergi. "Gosh!" Aku menukar kasutku dan mengikut dia keluar. Kami sampai di bumbung syarikat.

"Nae Yein ssi? Apa benda perlu disampaikan tu?" Aku menanya dengan tidak ikhlasnya. "Hmm mana nak start ye?"

"Okaylah macam ni, awak tahukan saya ni sayang oppa saya. Dan awak tahu kan tadi oppa yang cium saya. Dan awak tahu kan tanpa bapa saya pembukaan library tu mesti bermasalah nanti? Awak tahu kan?" Dia mengangkat kening dan tersengih.

"Mestilah saya tahu. Yein ssi pun tahu saya kisah lebih dari orang lain tentang kejayaan tuan"

"Jadi kalau macam tu saya dah tak ada pilihan nak suruh awak bagi balik duit saya tak ada guna. Jadi kalau AWAK TAHU fikir fikirkan lah ye. I mean jangan jadi perosak rumah tangga. Kalau begitu saya pergi dahulu" aku terkelu. Setiap yang dikatakannya menusuk hati dengan dalam.

Its Love ; Jeon JungkookWhere stories live. Discover now