1: Our Own Definition

1.4K 43 0
                                    

Aku Lee Ji Yeon. Famous untuk kecekapan aku bekerja. Sangat cepat dan saaaangat teratur. Pada umur 22 tahun aku yang bukannya apa apa dan biasa biasa sahaja by the way. Akhirnya bergelar pekerja tetap di sebuah syarikat besar sebagai SECRETARY naib presiden syarikat tersebut. May call me Secretary Lee. Aha! *flip hair*

But. 

Now aku berumur 29 tahun.

Best sangat ke kerja sebagai secretary sampai 7 tahun tu?

Best. Best sangat tapi somewhere is lacking. Always dapat hadiah bila buat lawatan kerja and gaji? DAMN. Tapi as i said. Somewhere is VERY lacking.

Hmm..actuallyyy

Bip bip

"s.Lee masuk dan bawa semua usul untuk pembukaan library Weon tu," bip. Lain kali lah nampaknya. Itu dia naib presiden kita,Encik Jeon Jungkook. Tua ke muda?  30 years old jawabnya. Berbaloi ke kerja dengan dia? Hmm.

"Baik" aku segera masuk ke ruangan pejabatnya yang sungguh besar itu. Masuk masuk boleh nampak tingkap besar dan luas menunjukkan city dan matahari. Tersusun dan berbau wangi one of its speciality. "Ini dia tuan"

"Aha." Dia membelek satu demi satu kertas usul tersebut. Matanya bergerak rasanya tak boleh lagi laju. "Macam mana tuan? Ada sebarang masalah?"

"Hmm" dia tersengih. Aku tersengih. "Baiklah tuan. Saya akan adakan mesyuarat sekarang juga" Ahaa..kenapa? Ingat dia happy tengok usul tu memang tak lah! Inilah kerja aku sebenarnya.

Sebaik sahaja aku keluar dari pintu pejabat tersebut. Aku pergi mencari sandal yang tapaknya rata dan menukar kasut. Supaya selesa. Untuk apa?

Untuk berlari.

"En.Kim? Tolong maklum semua ahli lembaga bahawa ada mesyuarat okay?"

"Madam. Shi Hee, Saya tahu puan tengah mengandung tapi nampaknya puan kena siapkan presentation untuk usul kali ni ye?"

"Intern! Siapkan air. Tuan punya biar saya buat,"

"And jgn lupa edarkan usul tu SEKARANG!"

Yeah begini celaru keadaan office dalam hanya beberapa minit. Hanya disebabkan satu sengihan. Semua ni happened. Gosh.

Tapi rasanya apa aku tengah buat time tu? Of course lah kerja aku make sure everything is done in 15 minutes. I repeat 15 minutes.

Selepas 12 minutes-

"s.Lee?"

"Ye tuan?"

"Rasanya dah boleh gerak kot,"

"Uh? Ahh..sekejap tuan. Ada kotoran di baju tuan. Saya akan bersihkannya." Aku dah macam robot kan? Entah lah nakk.

Dia bergerak melepasi cermin besar di pejabatnya. Kemudian dia terhenti.

"Kenapa tuan? Ada yang tak kena?"

"Ehem" keningnya mula di angkat angkat menandakan ketidakpuasan hatinya melihat pakaiannya. "Ah. Tali leher senget nampaknya. Saya akan betulkan sekarang." Aku membetulkan tali leher nya dengan segera.

"Lain kali kerja biar betul. Awak pun tahu saya tak bagi peluang kedua. Walaupun pada orang yang dah bekerja dengan saya selama 30000 tahun" dia berlalu pergi dengan selamba selepas menyindir aku. "Omona! Dia ingat dia siapa?"

"Mwo?" Dia terdengar! "Eh? Mana ada apa apa marilah kita gerak" aku tergopoh gapah berjalan ke hadapan dengan fake smile terukir di wajah ku.

'OMG MATILAH AKUUU!' getus hati ku kabut.

Its Love ; Jeon JungkookWhere stories live. Discover now