Lilla üveges tekintettel meredt ki a busz ablakán. Reggel alapozóval igyekezett eltűntetni az átsírt éjszaka nyomait. Utálta a hétfőket, írnak franciából, de ez érdekelte a legkevésbé. Érezte, hogy megrázkódik az ülés, amint Aliz ledobta magát mellé. Pár napig külön utaztak, szinte megnyugvást nyújtott a tudat, hogy ott van vele. A fejét a vállára hajtotta, a kínos csöndet kettejük közt a többi utas duruzsolása nyomta el. A hallgatást végül Aliz törte meg:
- Beszélned kell vele – mondta.
- Miért, mit tudna csinálni?
- Hát, ha már tudna róla, előrébb lennénk, mint ha csak ülnénk a szobádban és meginnánk még tíz liter kakaót.
Lilla továbbra sem vette le a szemét a városrészről, ami mellett milliószor elhaladt már életében.
- Máté megcsókolt – mondta.
- Mi van?
- Ray meg látta – folytatta. – Azelőtt is folyamatosan beszólogattak egymásnak, de pénteken matekon úgy egymásnak estek, hogy Király kiküldte őket óráról.
- Miattad?
- Sosem szerették egymást – vonta meg a vállát Lilla. – Nagy haveri kötelék, és mind a kettő a másikat szidja a háta mögött.
- Én mondtam, hogy ez az egész nem jó ötlet Mátéval.
- De nekem Máté tetszik – sóhajtott fel a szőke. – Ezt fújhatom, igaz?
- Valószínűleg.
- De beszéljünk valami másról: mit olvasol most?
- Csak egy rossz romantikusat – legyintett Aliz. – Alig várom, hogy vége legyen. Ez a sztori valahogy sokkal izgalmasabb.
Lilla szomorúan felnevetett:
- Meghiszem azt!
Rajmund úgy érezte, menten szétesik: azóta, hogy egy bizonyos lány visszautasította, mindent megtett azért, hogy felejtsen, a hétvégi programjában a buli és a pia mellett alulöltözött lányok is szerepeltek, akik – szépen kifejezve – nem féltették az erényeiket. Mindezt Jusztin rendezte le neki, amiért hálás is volt a legjobb barátjának, ráadásul az a már emlegetett lány Morotits Mátéval csókolózott nemrég, ami méginkább padlóra küldte. Oldalról Dénes lökte neki a sódert, de csak fél füllel figyelt oda, néha reagált ugyan, de a gondolatai egész máshol jártak...
Lilla úgy érezte, menten légszomjat kap, ahogy belépett a terembe. Máté egyből ránézett, az arca felderült, Róza felvont szemöldökkel juttatta tudomására érdeklődését – a Mátéval elcsattant csókon kívül semmiről nem tudott, szóval rá igazán nagy meglepetések vártak – és Rajmund neheztelő, súlyos tekintete is egyből megtalálta őt. Még nem tud beszélni vele – döntötte el magában –, még nem képes rá.
Rajmund felállt, a vállára dobta a táskáját, és már indult is a kabátjáért, amikor Lilla feszengve odalépett mellé.
- Szia, Ray – köszönt zavartan, ahogy egy szőke tincset a füle mögé simított. – Tudnánk beszélni?
- Bocs, nem érek rá – felelte a fiú, ahogy lekapta a kabátját a fogasról.
- Nagyon fontos – erősködött Lilla.
- Pont leszarom.
- Kérlek! – Lilla megragadta a fiú karját. Rajmund vékony termetű, de erős fiú, inas karjában minden izom megfeszült, ahogy a lány bőre az övét érintette. Felpezsdült a vére, de ezt semmi pénzért nem adta volna a lány tudtára.
YOU ARE READING
Most komolyan?
RomanceLilla legjobb barátnője Aliz. Rajmund legjobb barátja Jusztin. Négy fiatal és két teljesen klisés szerelmes sztori. Lilla és Ray egy buliban túlságosan is összeakaszkodnak. Bár a lány legszívesebben elfelejtené a dolgot, beüt a krach. Ray odavan L...