Ik droom over Evan. Wat een beetje raar is, want ik ken hem niet. Hij is een totaal vreemde waar ik alleen de naam van ken en ik lig in een bed in zijn huis. Blijkbaar heb ik zolang geslapen dat het al de volgende dag is. Er word op de deur geklopt en er komt een vrouw binnen. Ze loopt met een dienblad binnen en zet het op mijn bed neer.'Heb je lekker geslapen?' vraagt ze.'Ja hoor.' zeg ik. Ze loopt de kamer uit en komt even later terug met handdoeken in haar hand. Daar heb ik nou echt zin in, een goede douche en even opfrissen. Als eerst eet ik mijn ontbijt op en loop richting de gang. ja.. waar is de douche? Evan komt naar boven gelopen en zit mij vragend aan te kijken.'Waar is de douche?' vraag ik. Hij wijst met zijn vinger naar links.'Daar heen en dan rechts.' Ik bedank hem en loop richting de douche. Na een kwartiertje ben ik klaar en ga weer terug naar mijn kamer. Ik pak het dienblad en zet het raam open. Ik loop met het dienblad naar beneden en zet het op het aanrecht. Ik loop naar de moeder van Evan toe en vraag of ik nog wat kan betekenen voor haar.'Ik heb nog veel gewassen die in de schuur moeten, daar mag je wel bij helpen. Ik roep Evan wel even zodat hij jou kan helpen.' Ze loopt weg en even later komt ze terug met Evan. Evan neemt mij mee naar de schuur en legt mij uit hoe ik alles het beste kan aanpakken. Ik ga aan het werk in de schuur en stapel alle gewassen op. Daar ben ik een paar uur mee bezig. Het is 7 uur als ik wordt geroepen voor het eten. We eten een pastasalade. Dit had ik nog nooit gehad. Daarna gaan we met zijn drieeën een wandeling maken door het bos. We komen bij een klein huisje. 'Wie woont daar?' vraag ik. 'Geen idee?' zegt hij. Ik zie dat hij rood wordt en hij loopt snel verder. Wat voert hij in zijn schild? Wat houd hij achter? We komen terug bij het huis en ik vraag of ze een kaart hebben van de stad. Ja hier hebben ze geen telefoons. Ze lopen hier een beetje heel erg achter. Ik krijg een kaart en zoek een bibliotheek op. De bibliotheek is vier straten verder. Het is rond half 11 en Evan komt binnen. 'Wat ben je aan het doen?' Ik laat de kaart zien. 'Nouja ik ben morgen vrij dus ik dacht, laat ik even het dorp ingaan. Hij wordt weer rood en loopt naar met toe geeft mij een kus op mijn hoofd en loopt de kamer uit. Ik begrijp die vent echt niet. Wat probeert hij achter te houden. Morgen in de bibliotheek ga ik boeken over de geschiedenis opzoeken. Kijken of ik daar wat wijzer van wordt. Ik doe mijn licht uit en draai me om.
YOU ARE READING
'Never thought this could be'
Adventurestel je zit in de middle of nowhere en je krijgt allemaal dingen voor je kiezen waar je niet over hebt nagedacht. Je bent dan wel weggelopen maar je had best wel logisch kunnen nadenken. Dat gebeurde Evelien nou ook. Voor een fout is ze weggelopen m...