Bab 5

1.2K 46 4
                                    

Aku masih menunggu apa yang Aiman nak cakapkan tu... Hati aku mula berdebar... Aiman mula bercerita macam mana dia boleh jadi macam ni... Sama juga dengan aku... Kami share story kami sampailah...

Aiman memegang tangan aku...😳😳😳 aku dah mula tak tentu arah dah... Malu suka semua ada...

"Afiq... Aku nak jujur dengan kau... Aku dah tak boleh tipu diri aku lagi... Aku.." Aiman mematikan kata-katanya dan menunduk malu.. Jelas kelihatan mukanya merah...

"Kau kenapa Aiman... Kau tipu apa... Cuba kau bagitau aku.. Kita kan sahabat.. Share dekat aku" aku cuba memujuk Aiman untuk menceritakan apa yang Aiman tipu tu...

"Aku... Hummm... Afiq... Sebelum aku bagitau kau ni aku nak tanya kau... Kita tetap akan jadi sahabat kan"... Tanya Aiman

"Yee Aiman... Kau tetap sahabat aku..." Aku menyakinkan Aiman

"Afiq... Aku sukakan kau... Sejak aku mula kenal kau.. Aku nak kau... Aku sayang kau... Aku dah mula jatuh hati pada kau..." Aiman meluahkan perasaan dia yang dah lama dia pendam...

"Aiman... Betul ke apa yang kau cakap ni... Aku tak mimpi kan..." Kataku...

"Afiq betul lah apa yang aku cakap ni... Kau tak mimpi"

"Hummm... Aiman... Bagi aku masa... Aku tak nak bagi keputusan lagi..."

"Tapi Afiq... Aku janji aku akan jaga mata aku jaga hati aku jaga diri aku untuk kau... Kau terima aku yee" Aiman cuba memujuk aku...

"Yee sayang... Bagi aku masa tau... Aku boleh terima kau... Tapi aku masih teringatkan arwah...." Kata-kataku mati disitu...

"Arwah???.. Arwah sapa???.. Kenapa kau tak cerita tadi... Apa kisah silam kau... Kau cerita sikit jee... Afiq bagitau aku arwah sapa??.." Aiman memaksa aku mencerita kan tentang sapa yang aku cakap tadi...

"Okey-okey aku cerita dekat kau... Arwah yang aku maksudkan tadi EX aku... Dia meninggal tahun lepas... Beberapa hari sebelum SPM... Aku masih teringatkan dia... Dia jaga aku sangat baik... Dia tak pernah marah aku... Dia siap pertahankan aku lagi kalau ada orang nak buli kau... Kami couple 5 tahun Aiman .. Tak mungkin aku akan dapat macam dia lagi... Aku takot... Aku masih sayangkan dia... Kau banyangkan 5 tahun dia dengan aku dia jaga aku dia sayang aku... Dia pergi depan mata aku"... Aku menceritakan pada Aiman... Air mata yang aku tahan supaya tidak terkeluar tapi gagal... Air mata aku mengalir... Aiman diam terpaku seketika...

"Aaa.. Aaa.. Afiq... Sorry aku tak tahu... Dah lah jangan nagis... Okey aku bagi kau masa... Sorry aku agak tergopoh-gopoh... Aku tak tahu... Kalau kau terima aku... Aku akan janji aku akan jaga kau sama macam arwah EX kau jaga kau... Aku bagi kau masa okey sayang... Urmmm... Sapa nama EX kau" Aiman tak henti-henti memujuk aku... Nampak sweet pulak... Dia lap air mata aku...

"Kami panggil dia Zack"... Aku hanya memberitahu nama samaran sahaja pada Aiman...

"Thanks Aiman... Bagi aku masa tau... Jangan risau aku akan bagi keputusan kau secepat mungkin..."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Seminggu telah berlalu... Aku masih berfikir adakah perlu untuk aku terima Aiman untuk menjadi kekasih aku... Betul ke apa yang Aiman kata... Ikhlaskah hati dia untuk menjaga aku... Aku masih takot... Aku masih sayang kan Zack... Apa yang aku takotkan hanyalah aku takot aku akan lupakan pada arwah... Itu yang aku takotkan... Tapi dalam masa yang sama... Aku sayang kan Aiman...

Hari ni aku tak ada kelas... Aku hanya duduk dirumah untuk berfikir... Aku tak boleh fikir sangat tentang ini semua aku kena bagi jawapan secepat munkin... Nanti aku dah nak final exam... Aku tak nak serabutkan perkara ni dengan exam aku... Lagipun kesian aku tengok Aiman... Macam tak terurus dah aku tengok asik menunggu jawapan aku ja...

Hari ni adalah harinya... Mungin hari yang di tunggu-tunggu oleh Aiman... Aku nampak Aiman sedang berborak dengan kawan dia... Aku pergi mencuit Aiman...

"Hai Aiman... Sorry ganggu korang... Nanti kau dah habis borak aku nak cakap dengan kau sikit..." Aku membisik pada Aiman takot kawan dia dengar nanti kecil pulak hati budak tu...

Hishh lama pulak Aiman ni... Aku dah lah lapar makan pun belum... Borak kee buat apa... Sedang aku merengek sorang-sorang ada orang tepuk belakang aku...

"Haah mengata dekat sapa haah... Dok merengek sorang-sorang...

"Ehh Aiman... Aku lapar lah... Kau lama sangat... Borak apa lama sangat... Ka tu bf kau..." Kata ku sambil memuncungkan muka ku...

"Ehh apa kau ni... Tu housemate aku lah... Hati aku ada dekat kau jee"...

"Dah lah kau... Aku merajuk... Aku tak nak bagi jawapan hati aku dekat aku"

"Ehh Afiqq.. Jangan merajuk... Okey kau lapar kan... Jom makan... Aku lanja kau"

"Woww... Lanja jom..." Laju ja aku tarik tangan Aiman ke kedai makan...

"Tapi... Kau kena bagi jawapan kau..."

"Haah yee aku bagi jawapan aku pada kau..."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
DIKEDAI MAKAN
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Aiman... Aku dah fikir... Harap kau terima jawapan aku... Sama ada jawapan aku terima atau tak kau kena teima tau... Kalau aku terima kau... Aku harap kau pegang janji-janji kau macam kau cakap kau nak jaga aku... Tapi kalau aku tak boleh terima kau... Kau jangan sedih tau ramai lagi dekat luar sana dan aku harap kita tak putus persahabatan kita..."

Aku tengok Aiman dah mula gelisah... Takot + gembira

"Okey Afiq... Aku janji... Tau... Kita tetap tak akan putus persahabatan kita... Aku dah sedia... Kau cerita lah..."

"Okey Aiman... Aku sebenarnya dah fikir habis-habis... Aku dah fikir masak-masak... Aku sebenarnya... Aku dahhh..........

"Ehh Afiq... Aiman... Korang makan tak ajak erkk..." Sapa Zul dengan Faiz...

Aduhhh dieorang ni aku nak share dengan Aiman ni kalot lah... Aku nak date...

"Ehh korang... Aku cari korang tadi tak ada... Tu aku ajak Aiman jee... Haah duduk lah makan..."

Jelas aku nampak muka Aiman kecewa tak dapat tahu apa jawapan yang aku ingin sampaikan... Tak pa Aiman... Aku tahu apa yang kau fikirkan... Jangan risau syang... Kau akan happy nanti...

Bersambung...

Sabar yee nanti aku update lagi Afiq terima Aiman ke tak... Jangan marah dekat Zul dengan Faiz yee dieorang tak tahu... Tunggu yee...

Korang rasa Afiq terima Aiman tak???

Sabar yer ... Tunggu... Jangan pergi mana-mana okey...

Thankz for vote...
Thankz for comment ..

Sabar yrr... Byee korang...

Muahhh... Sayang korang... 😍😍😍 😘😘😘

Kisah Hidupku 2Where stories live. Discover now