Bab 3

1.4K 53 5
                                    

Hari ni hari pertama aku akan mula kan perjalanan aku yang baru... Tak sabar aku nak jumpa Aiman... Jadul kelas aku dah pun dapat... Yang aku best sekali semua kelas aku sama dengan Aiman termasuk lah Zul dengan Faiz... Ni yang best ni... Aku dah dapat no Aiman.. So senang aku nak chat dia... Hahahaha... Tak sabar aku nak pergi kelas... Kelas aku hari ni mula pulul 9 pagi... Aku macam biasa lah bangun awal... Solat subuh semua... Tok pulak dah balik kampung dah... Hummm rasa rindu pulak... 18 tahun tak pernah berpisah... Hari ni aku keseorangan... Tak pe aku ada Aiman... Huhuhu... Macam biasa setiap pagi aku akan pergi dengan pakngah balik je dengan lrt... Tapi hari ni kena naik dengan pakngah gak kelas pukul 5 baru habis...

"Afiq kau dekat mana... Nanti kalau dah sampai... Aku ada dekat atas"

Aku mendapat pesanan whatsapp dari Aiman... Omg Aiman whatsapp aku...

"Jap aku dah sampai aku tengah jalan ni... Sabar yee sayang... Hehehhe"

"Eee kau ni... Sayang-sayang dengan aku..."

"Aku gurau je... Haah kau dekat mana... Aku dah sampai ni..."

"Aku kt dalam ni dengan Zul dan Faiz"..."

"Okey sekejap"...

Memang aku nak panggil kau sayang Aiman... Tapi... Hishhh... Tak pa... Step by step... Hishhh mana korang ni kata kat dalam ni...

"Afiq..."

Aku dengar seseorang memanggil aku... Macam aku kenal suara tu... Tu suara Zul...

"Lahh... Korang dalam ni... Lama patut aku cari tak jumpa..." - Aku

"Saja kami duk dalam ni... Kau dah makan ke?... Aiman nak ajak kau makam... Dari tadi kami ajak dia tak nak... Nak tunggu kau"- Zul

"Ehh... Aku pun tak makan lagi... Apa.. Aiman tunggu aku... Mana dia... Faiz mana... Jom pergi makan..." - Aku

Hishh dah kenapa Aiman nii tunggu aku... Dia suka kat aku ka... Macam pelik jee...

"Haah Afiq... Lama betul aku tunggu... Aku dah lapar tunggu kau.." -Aiman

Aimab datang tepuk belakang aku

"Yang kau tunggu aku kenapa pergi lee makan dulu... Kan Zul dengan Faiz ada" - Ngomel aku kepada Aiman

"Aku tunggu kau kita kan bff kena lah gerak sekali... Dah jom makan... Nanti lambat pukul berapa dah... Zul.. Faiz... Jom..."

Aku tak tahu nak makan apa... Tak lalu pun ada... Bukan tak lalu apa masih terbayang body Aiman sebenarnya... Hahahah... Aku memsan nasi lemak ayam je... Dah tak tahu nak makan apa... Tu baru first day...

Selesai makan kami terus gerak masuk kelas tak nak lah lambat... Baru first day... Masuk kelas ada lah dapat kawan lagi 2 3 orang... Kami macam biasa lah melekat 4 orang...

"Weh Zul... Sapa tuu... Aku tak pernah nampak pun masa orentasi hari tu"- Aku tegur Zul yang dari tadi asik main phone je

"Manee... Semua aku nampak macam aku kenal jee"- balas Zul

"Tu lah..." Kata ku sambil memuncungkan mulut aku kearah budak tu

"A'ah lah... Sapa erk... Cuba kau pergi tegur..." - Zul

"Sekejap aku pergi tanya"... Kataku sambil berjalan kearah budak tu

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

"Hai... Aku Afiq ambik kos multimedia" - Tegur ku

"Hai... Aku Alif... Ambik kos multimedia"- Balas Alif...

"Ohhh Alif... Sini arr join kami apa dok sorang"- Pelawa aku

"Haah... Ni Aiman... Ni Faiz... Ni Zul... Korang nii Alif... Dia ambik kos sama kita gak"

Aku perkenalkan Alif pada mereka dalam masa yang sama aku tengok muka Aiman berubah... Aii jeles ke mamat ni... Nak kawan je pown... Aku try tegur dia tanya dia okey tak... Tapi  dia diam... Sah merajuk sama perangai dengan Zack... Cakap pasal Zack rindu pulak... Tanpa sengaja air mata mengalir...

"Ehh Afiq... Kau okey tah... Kenapa nagis?... - tegur Faiz

"Ehh mana ada... Aku okey je... Tak de apa lah... Jgn risau..." Balas ku sambil mengesat air mataku...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Semua kelas yang aku masuk memulakan dengan sesi perngenalan diri... Hari ni tak de belajar sangat... Semua kelas berjalan macam tu... Alhamdulillah aku berjaya habiskan hari pertama aku di sini...

Penatnyaa😪😪😪😫😫😫

"Macam mana hari ni okey ke?"- Pakngah

"Best.. Penat sikit..." - Aku

"Biasa lah tu... Baru lagi hari ni kan"

"A'ah... Nanti okey lah...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Seminggu telah berlalu

Tak ada apa yang berlaku sepanjang seminggu ni cuma ada lah assignment yang dah mula telah diberikan oleh lecture... Haah pasal Aiman pulak dia dah okey... Aku paksa dia suruh cerita apa yang berlaku memang sah dia jeles... Dia dah okey dengan Alif... Alif pun dah join kami... Hubungan aku dengan Aiman pulak bertambah rapat... Sama macam arwah Zack dulu dia jaga aku semua... Aku rasa aku ni layak jadi bottom je... Bukan aku jaga orang... Orang jaga aku... Hahaha...

Bersambung...

Okey sorry guys aku stop dekat sini dulu... Otak aku tak jalan sikit hari ni... Sorry... Okey esk insyaAllah aku update lagi... Nk tau apa jadi aku dengan Aiman tunggu esk okey... Bye...

Jangan lupa vote dengan komen okey... Byee syg korang muahhhh😍😍😍😘😘😘

Kisah Hidupku 2Where stories live. Discover now