Bab 14

683 28 6
                                    

1 BULAN BERLALU

Hari ni adalah terakhir kelas bagi bulan ni ini dan kami akan bercuti selama seminggu cuti midsem... Hubungan aku dengan Rayyan pulak semakin rapat dan untuk maklumat korang aku dah terima dia menjadi teman hidup aku... Yaahh sekali lagi aku couple dan aku harap ni adalah yang terakhir lah aku dah penat disakiti... Haah mesti korang nak tahu kan macam mana aku boleh couple dengan budak Rayyan tu okey sekarang aku cerita... Aku balik ke bulan lepas time ni memang aku terkejut gila...

*TROWBACK*

10/1/2016 AHAD

Hari ni cutikan jadi aku mengambil keputusan hanya duduk dirumah sahaja lagipun aku nak study sikit sebab hari esok ni dah start exam pertengahan sem... Tapi sebelum study tu biasa lah main phone dulu lepastu aku tergerak hati nak download satu app ni kat google play (nama app tu dirahsiakan untuk menjaga identiti orang yang menggunakan app tersebut)... Aku pun download selesai downlaod buat acc semua letak pic semua saja lah cuci mata mana nak tau kot ada hati ni terpikant kan... Tengok punya tengok cari punya cari aku tertarik dengan seseorang ni aku pun tekanlah pic dia bertapa terkejutnya aku bila orang yang aku tengok tu adalah Rayyan aku pun buat tak tahu ja lah tak nak kantoi kan... Terus aku keluar dari app tu...

"Betul ka apa yang aku nampak tadi tu tak mungkin lah fake ja kot ada orang lain kot yang guna gambar dia.. Dah lah takyah lah fikir baik kau study..." Bisik hati aku yang dari tadi asik fikir pasal tu ja...

Tengah aku fokus study tiba-tiba *tinggg* bunyi ada chat yang masuk mula-mula aku malas nak tengok sebab tengah fokus kan aku tengok chat yang masuk tadi dari app tu... Aku pun terpaksa lah buka nak tengok sapa dia yang chat tu kan... hahahaha... Okey sekarang lagi sekali aku terkejut sebab yang chat tu Rayyan atau sifake yang menggunakan pic dia... Aku seen ja lah malas nak layan takut gak zaman sekarang ni bahaya...

*Tingggg*

Lagi sekali bunyi tapi kali ni dari whatsapp pulak aku tengok nama Rayyan... Nak apa budak ni tiba-tiba whatsapp aku...

RAYYAN
"Hai Afiq... Tengah buat apa... Sampai hati kan tak layan Rayyan kat app ******* tu kan"

Betul ka apa yang aku baca ni... Okey sekarang lagi sekali aku terkejut... Ni last aku terkejut kalau aku terkejut lagi mati aku sakit jantung... hahahah.. Aku buka and balas chat dia

AKU
"Hai Rayyan... Ada ni tengah study... 😱😱😱😱 betul ka tu Rayyan... Jangan main-main"

RAYYAN
"Betul Afiq tu Rayyan kalau tak caya esok jumpa kat kolej Rayyan tunjuk kat Afiq... Okey lah Rayyan pun nak study... Bye..."

Aku bluetick ja lah sebab aku tak tau nak balas apa lagi dalam masa yang sama aku terfikir budak Rayyan ni tak malu ka cerita identiti dia kat aku... Arghh lantak dia lah baik aku study... Esok dah nk exam... Aku stop sekejap study aku sebab perut aku dah lapar sangat... Mana tak lapar punya fokus study sampai tak sedar makan minum mandi dari pukul 11 aku study sampai pukul 3 mana tak laparnya... Sebenarnya pakngah aku dah ajak makan tadi tapi aku yang tak nak lagi okey sekarang aku lapar gila aku nak pergi makan...

KESOKKAN HARINYA

Aku bagun pagi ni aku rasa lain sikit perasaan takut tiba-tiba muncul tak kan sebab nak exam kot benda tu aku dah lalui dah... Tapi aku tak pasti kenapa aku rasa takut... Tapi bila terfikir balik haah baru aku teringat yang Rayyan nak tunjuk kat aku yang dia ada app tu... Aku terus bagun mandi and siap macam biasa rutin harian aku kalau nak kekelas... Tapi hari ni lain sikit kita kasi wangi lagi... Nak jumpa bakal kesayangan... hahaha... Dalam dok takut  tu ada juga perasaan nakal tu... Almakum lah dah lama menduda... hahah...

Sampai saja dekat kolej orang pertama yang aku cari mesti lah sahabat-sahabat aku Zul, Faiz, Alif korang masih ingat lagi kan... Tiba-tiba pulak aku teringat dekat Aiman... Arghhh abaikan pasal Aiman tu... Biar lantak dia now aku dah  nak dapat orang baru...

AKU
"Hallo my bestfriend apa cherrr... Dah sedia nak exam ka? Ni hampa dah makan? Kalau belum jom melantak..."

FAIZ
"Amboii kau kalau ya pun bagi lah salam... Kami tak makan lagi macam biasa lah kami tunggu hang... Jom p medan mara kita makan"

Kami pun pilih apa yang nak dimakan sebenarnya aku dah tak tahu apa yang nak makan asik makan dekat sini ja tapi tak apa lah kenyang sudah... Selesai makan aku terpaksa gerak dulu sebab nak cari budak tu... Sedang aku berjalan phone aku bergetar macam ada whatsapp masuk...

RAYYAN
"Naik kt tingkat 21 aku dekat atas"

Tanpa buang masa aku terus naik atas takut nanti tak sempat... Naik ja atas terus cari dia... Tapi aku tengok dia dok termenung apa hal tu...

AFIQ
"Hoi... Apa hal kau termenung macam tu?"

RAYYAN
"Afiq!!! Hang ni kan terkejut aku..."

AFIQ
"Hahaha... dah-dah kita tak banyak masa ni.. mana yang hang nak tunjuk kat aku tu?"

Rayyan terus buka phone dia and buka app tu dan memang ternyata dia PLU aku terus terdiam tanpa sebarang kata-kata... Dalam masa yang sama dia bisik kat aku dia kata yang dia dah lama sukakan aku... Agak terkejut... Tapi aku masih takut untuk terima dia semudah tu... Macam biasa ayat aku bagi aku masa... Dia pun setuju... Sampai lah satu hari tu aku bagi keputusan yang aku terima dia... Aku pun dah share pasal latar belakang aku pasal Zack semua dia pun sedih and pasal Aiman tu and dia kata dia tak macam tu kita tengok jalah nanti... And kami sah menjadi COUPLE...

*END TROWBACK*

Hari ni aku nak balik kampung rindu nya dekat kampung... Aku pun dah call nenek semalam cakap yang hari ni aku nak balik dia punya lah happy sebab aku nak bawak balik kawan sekali... Ohh yaaa Rayyan nak ikot aku balik kampung dia malas nak balik kampung... Dia budak Kelantan aku tak tahu kenapa dia x nak balik kampung dia... Tapi dia kata cuti sem nanti giliran aku pulak balik kampung dia... Aku pun iakan saja... Setelah siap semua barang-barang aku dengan Rayyan terus gerak ke TBS kerana bas pukul 3.30 takot lambat pulakkan... Sampai ja TBS terus ke lobby perlepasan tepat pada masa... Aku tengok Rayyan happy betul dapat balik kampung aku...

BERSAMBUNG

NAK TAU APA YANG BERLAKU DIKAMPUNG AFIQ NANTI TUNGGU OKEY... AKU AKAN CUBA UPDATE DALAM MASA TERDEKAT NI SUPANYA KORANG SEMUA TAK BOSAN DALAM MASA PKP NI... OKEY LAH JANGAN LUPA VOTE AND COMMENT OKEY... BYEE

#stayathome
#staysafe
#kitajagakita
#stopcovid-19

Bye Assalammualaikum♡

Kisah Hidupku 2Where stories live. Discover now