Medya: Michael Jackson - heal the world
Duygularımı anlatıyor.
Yazın, güneşin batmaya yüz tutmuş, etrafı yakmaya yeten sıcağında evin önündeki bisetkada oturup baygın bir şekilde kitabımı okurken, çatindan gelen tıkırtı sesleriyle içimdeki lanet olası o meşhur merakıma yenik düşüp çatıya taraf yürüdeğümde, ismini bilmediyim kargaya benzeyip karga olmadığına emin oldugum siyah kuşun gagasında taşıdığı ekmek kırıntısını sesli bir şekilde gagaladıgını gördüm.
Ve sonra içimi acıtan, gözlerimin yanmasına sebep olan acı dolu inlemelerimi dile dökdüğüm o sahneye şahit olmamayı dilerdim...
İsmini bilmedigim siyah kuş beni görünce ürkerek çatıda geriye doğru yürürken ilk önce -- "bu kuşbeyinli kuşun kanadı var niye sesli adımlarla kafamın üstünde yürüyor? Benim kanatlarım olsa tuvalete bile uçarak giderim." diye düşündüğüm o bir kaç saniyede kuş arkasını bana dönerken sol kanadının kırık olduğunu görmem canımın sıcağın yakamadığı kadar fazla yandığını hiss etdim.
En kötüsünün de ne olduğu bariz.
O kuş dilsiz ve savunmasız bir şekilde acı çekerek bulduğu ekmek kırıntısını gagalarken, benim dikkatimi ayırdığı için ona kızıp kovmaya çalışmam.
Ve şuan o kuş yüzünden ağlama isteğiyle dolup taşıyorum. Ona yardım edemeyecek olmak kötü hissetsiriyor.Yeşil kare kafalı çekirgeyi görüp uzaylı diye etrafı çınlatan, evdeki mishafirin ödünü koparan ben, oturmuş ve artık ne kadar bencil olabiliriz diye düşünüyorum(?)
Etrafta böceğin, farenin hatda sokak köpeğinin kedisinin bile gezmesine müsade etmeyen insanlar, hayatda insan canlısından da başka canlıların var olduğu ve belki bizden daha fazla yaşama hakkı olduklarını bir türlü kabul etmiyoruz.
Onların yaşama hukuklarını elinden almaya çalışarak kısıtlıyoruz.
Ve bunları düşündükce içimde kendime küfürler ediyorum.Uzaydan bile gözükmeyen calılar olarak ne kadar hakka sahibiz?
Bence sadece kendimizi o bitmeyen nefsimizi kısıtlama hakkına sahibiz.
Dünyayı koruyalım.
Senin için,
Benim için,
Hepimiz için.
Gelecek için koruyalim.
Sadece hayvanlari değil. Masum, savunmasız her kesi. Her şeyi koruyalım...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sen Ben Hepimiz
Short StoryMerhaba hepimiz. Nasılız? İyiyizdir İnşAllah. Sıradan insanların hikayesi bu okuyacak olduğunuz hikaye ve ya hikayeler. Ne ön sıra, ne arka sıra. Orta sıra. Senin hikayen, Benim hikayem, Hepimizin hikayesi. Hikayeden çok bakış açılarımız, ön yarg...