-3-

47 2 0
                                    

*Tututututu* Gapend werd ik wakker van mijn wekker. Ik stapte uit bed en pakte een spijkerbroek en een shirt uit me kast. Vandaag was de dag 'ik moest aan Niek vragen of hij wou afspreken', maar eigenlijk heb ik met Bibi afgesproken om te gaan shoppen. Naja ik vraag straks wel aan Bibi wat ik moet doen. Snel ging ik naar beneden en nam een boterham met hagelslag, ik pakte mijn tas en haalde mijn fiets uit de schuur. Toen ik mijn fiets had gepakt stond Bibi er al en samen fietsen we naar school.

Bibi omhelsde me toen ze me zag en zei ' Lekker geslapen?' en antwoordde daarop 'Ja heerlijk'. 'Ik heb alleen een probleem want we gaan vanmiddag naar de stad om kleren te kopen voor het schoolfeest, maar ik vroeg gisteren aan Niek op Facebook of hij kon afspreken' Bibi zegt 'Owjoh je gaat gewoon naar hem toe op school en zegt dat je naar je oma moet ofzo' 'owjah dat kan ik wel zeggen, maar klinkt dat niet zo suf?' 'Je moet niet te veel nadenken Lisa, je bent echt perfect! 'aww je bent echt superlief dankje Bibi.

Toen we op school waren aangekomen zag ik Niek staan. Bibi duwde me richting Niek en botste bijna tegen hem aan. Ik begon het gesprek en zei 'Hey Niek, had je mijn berichtje op Facebook niet gezien?' 'Hey, owjah ik zag het vanmorgen maar ik kan niet' 'Oké, ga je naar het schoolfeest?' 'Ja, maar ik ga doei' 'Oké, doei ik zie je straks in de les'. Snel liep ik naar Bibi en zei 'OMG Bibi hij gaat naar het schoolfeest, ik heb het aan hem gevraagd!' 'Yes, nu kunnen we vanmiddag lekker shoppen'.

*TRINGG*

Lachend en blij liepen we de school uit, we waren uit. We pakten allebei onze fiets en fietste naar de stad. 'Ik heb er echt zin in Bibi' 'Ja ik ook het wordt echt super'. Na een paar minuten waren we in de stadt. We zetten onze fietsen in een steegje en liepen als eerst de Lady Sting binnen. Deze winkel was wel erg duur, maar toch had ik een leuk shortje gezien. Het shortje was blauw met aan de onderkant kant. Ik paste hem en hij zat meteen perfect. Ook Bibi had dit shortje gepast. We kochten hem allebei voor 20 euro. 'Oké, nu nog een hemdje of wil je een t-shirt?' 'Nee, ik vind een hemdje leuker' Samen liepen we naar de Only. 'Kijk, is dit hemdje leuk' zei Bibi 'mwah nee niet echt maar jij kan hem ook kopen dan heb je gelijk een hemdje' 'owjah dat is wel een goed idee, ik ga hem even passen'.

Zelf keek ik veder of ik nog iets leuks zag, maar het was het allemaal net niet. 'Lisa, kom is kijken' ik ging naar het pashokje waar Bibi zich omklede en het stond haar perfect 'wauw, dit moet je echt nemen het staat je perfect!' Bibi kocht het en nu moest ik alleen nog een hemdje. We liepen naar de H&M en zag al snel een leuk wit hemdje met een tekst erop. Ik paste het hemdje en toen ik klaar was liet ik het aan Bibi zien 'Lisa, dit is het gewoon hiermee heb je de perfecte outfit'. Zelf vond ik het hemdje ook erg leuk, het hemdje kwam net iets boven me navel en vond ik dan ook erg leuk. Ik deed mijn eigen kleren weer aan en liep met Bibi naar de kassa. 'We zijn geslaagd, dit wordt echt een superavond' 'Ja, zeker weten ik heb er nu al zin in met Niek'.

We liepen terug naar onze fiets en gingen naar huis. We namen al snel afscheid van elkaar want ik moest de andere kant op. 'Doei, tot morgen' zei Bibi 'Zie je morgen bye' antwoordde ik. Toen ik thuis aankwam was ik alleen thuis en warmde ik wat macaroni op en ging voor de tv GTST kijken, maakte daarna mijn huiswerk en ging toen naar boven. Ik pakte nog even mijn laptop en plaatste een bericht op Facebook ' Geslaagde middag gehad met mijn schatje Bibi' en daaronder deed ik een foto van ons die we in de H&M hadden gemaakt. Ik sloot mijn laptop af en dacht na over hoe het morgenavond zal gaan, maar al snel viel ik in slaap.

Hee,

Willen jullie een reactie plaatsen wat jullie van het boek vinden? En wat er misschien nog bij kan of juist niet.

XXX

Liever nietWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu