-4-

13 0 0
                                    

'Lisa, kom je naar beneden ontbijten anders kom je te laat voor school'. Gapend werd ik wakker en zag dat ik nog maar 15 minuten had. Ik kleedde me snel om en liep naar beneden. Ik had niet zo'n honger dus sloeg ik het ontbijt over. Ik pakte snel mijn fiets en Bibi stond al op mij te wachten. 'Hey, lekker geslapen?' 'Mwahh beetje had me verslapen' 'ownaja je bent er nu'. Het 1e lesuur hadden we Frans en het was een saai uur waar je alleen maar naar moest luisteren. Niek zat aan de andere kant van de klas en ik keek af en toe naar hem, alleen keek hij niet terug. Toen de bel na een paar uur ging hadden we pauze. Bibi en ik gingen een broodje halen in de kantine 'Hè kijk is wie daar is' ik keek om een zag Niek staan alleen 'ga naar hem toe' 'maar wat moet ik dan zeggen?' 'Vraag gewoon waar we les hebben ofzo' Bibi had altijd makkelijk praten zij kon dit soort dingen, maar ik niet.  Ik stapte ongemakkelijk op hem af en vroeg "hee, alles goed?' uhm ja hoor 'oke ik vroeg me af waar we zo les hebben?' volgens mij in B08 'dankjewel, en ik had nog een vraagje uhm... wil je met mij naar het schoolfeest?' pfoee uhm dat weet ik niet, ik denk er nog wel even over na maar ik moet gaan doei!.

Wauw dat ging dus echt niet zoals het moest gaan. Met een brok in me keel liep ik naar Bibi terug. En vroeg ze? Ja ik heb het helemaal verpest. Maar wat zei je dan? Ja ik vroeg waar we les hadden en toen ook of die met mij naar het schoolfeest wou, maar hij zei dat hij dat nog niet weet en dat die er over na gaat denken. Ow.. maar het komt vast wel goed als hij ziet hoe leuke kleren je aanhebt dan valt die als een blok voor je! Ik weet het niet hoor, hij was zo kortaf.. Bibi sloeg een arm om me heen en liepen naar de volgende les.

Na school liep ik naar het fietsenhok, Bibi was al naar huis gegaan want ze had een afspraak bij de tandarts. Bij me fiets aangekomen zag ik een briefje. Ik las het briefje voor en er stond:

Hee Lisa,

Heb je zin om vanavond af te spreken? Kan je me dan appe.

XNiek

OMG OMG OMG, dit kon niet waar zijn. Niek die me eerst niet zag staan vroeg nu of ik met hem wou afspreken. Dit is geweldig! Snel pakte ik me telefoon en belde Bibi. Bibi je raad nooit wat er is gebeurd "nou?" Niek heeft een briefje geschreven en vraagt of ik vanavond zin heb om aftespreken 'Omg Lisa geweldig dat moet je doen! Jaa ik ben zo blij!, maar ik moet gaan want heb zo bijles, ik zie je morgen. '' okee is goed, wel alles vertellen he morgen hoe het was" Jaa dat doe ik doei!

Ik pakte me fiets en fietste van het schoolplein. Dit was een dag die ik nooit meer zou vergeten.


Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 19, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Liever nietWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu