Otrogen?

574 21 2
                                    

Efter skolan så följer jag med Sam hem för att titta på film. Vi kommer hem och Ricky och någon annan är hemma.

-Det är Kian, säger Sam och ler. Vi går upp till Sams sovrum och sätter oss i sängen. Han frågar vilken film vi ska se.

-Det spelar ingen, säger jag.

-Vågar du se något läskigt?

-Haha jadå, säger jag och ler.

Han sätter på en skräckfilm och hoppar ner i sängen bredvid mig. Han slänger ett täcke över sig och liten bit över mig. Jag drar täcket över mig och lutar mig mot honom. Han lägger sin arm runt mig och kysser mig mjukt på pannan. Jag förstår inte riktigt vad som händer. Allt gick så fort, är jag och Sam tillsammans? Efter några kyssar och filmen är slut så går vi ner till köket för att göra någon middag. Jag vänder mig om och ser att badrumsdörren öppnas. Ut ur badrummet kommer Ricky iklädd i endast en handduk runt magen. Man ser hans tydliga magmuskler och hans starka armar. Jag fastnar med blicken men släpper den när jag ser en annan person komma ner för trappan i samma utstyrsel.

-Hej, jag heter Kian Franta. Säger han och ler. Jag var nära på att skrika. Hans utseende kunde döda. Det blonda håret med lila och blå slingor hängde lätt över pannan och täckte nästan dom mörka ögonen. Han var precis lika vältränad som Ricky och Sam. Jag visste inte vart jag skulle titta. Framför mig stod två killar praktiskt taget nakna och bakom mig stod Ricky.

-När kommer Anna-Belle? Frågar Kian och småler mot Sam.

-Va? Säger han frågande.

-Ja, har du glömt att det ät er tremånaders dag idag? Säger han och ler ett retligt leende. Jag stirrar tomt på honom. Jag känner hur tårarna är påväg att komma. Jag springer upp till Sams sovrum för att hämta min väska. Jag hör hur dörren bakom mig öppnas. Det va Ricky.

-Hur är det? Frågar han.

-Åt helvete, svarar jag och torkar bort tårarna. Han kommer närmare och ger mig en kram. Hans våta sexpack trycks mot mig. Han släpper och tittar på mig och biter sig i läppen.

-Du är vacker du varulvsflickan, säger han och pussar mig på pannan och går. Jag blir stum. Varför kallar han mig det? Varför pussade han mig? Jag försöker att inte tänka på det. Jag går ner för trappan med snabba, tunga steg. Precis när jag har fått på mig mina skor så kommer Sam springandes.

-Jag vet inte vad Kian pratade om jag lovar, säger han.

-Och varför skulle jag tro på det? Säger jag och känner hur gråten är påväg.

-För att du är den ända för mig och skulle aldrig såra dig. Jag tittar på honom med tårar i ögonen. Jag kramar honom hårt runt magen och han kramar tillbaka. Jag kysser honom och går sedan därifrån. Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro. Är han otrogen? Är vi ens tillsammans? Jag var så förvirrad. Från ingenstans kommer en röd bil uppkörandes bredvid mig. Ut kommer en extremt snygg kille. Han presenterar sig som Taylor Espinosa. Han har mörkt hår som ligger snyggt bakom en vit bandana.

-Vet du vart Östsköt skolan ligger? Frågar han tittar på mig.

-Tio minuter åt det hållet, svarar jag och ler. Han tackar och hoppar in igen. Jag tittar efter bilen som åker iväg, han var riktigt snygg faktiskt. Vart kommer dessa nya snygga killar ifrån? Jag börjar sakta gå hemåt när jag känner hur det börjar regna. Min telefon piper till och jag ser att det är Sams namn som lyser upp på skärmen.

"Fest hos Alex ikväll, vill du med? Hämtar dig vid åtta." Jag svarar att jag gärna vill följa med och börjar gå fortfaren hemåt. När jag kommer hem så ser jag en lapp på bordet. Den var från mamma som skrev att hon jobbar hela helgen och kommer hem på söndag. Hon jobbar på hotell. Så nu behöver jag inte smyga ut. Jag går upp och ser att klockan redan är sju. Jag springer in i duschen och duschar snabbt. När jag kommer ut så fönar och lockar jag mitt hår. Jag sätter på mig mascara, eyeliner och ett ljust rött läppstift. Det är en kvart kvar tills Sam ska komma så jag får skynda mig med kläderna. Jag sätter på mig ett par svarta spets trosor med matchande push-up bh. Över sätter jag på mig en svart tight klänning. Jag ser Sams svarta bil köra upp på vägen och jag skyndar ner. Jag tar mina röda klackar, min skinnjacka och en svart handväska. Jag går ut och möts av en uppklädd och parfym luktande Sam. Han tittar på mig och ler. Vi kysser varandra och han granskar mig med ögonen. Han öppnar bildörren och jag ser att Kian och Ricky sitter i baksätet. Dom såg lika bra ut som Sam.

Varulv eller vampyr?Where stories live. Discover now