Dirumah yang tenang, satu suara telah pun berbunyi memanggil cucu kesayangannya itu turun untuk breakfast bersama.Grandmom : My grandson... Get your breakfast now...
Xxx : Yes grandmom... I came now .
Grandmom : Shua , i have something to tell you.
Joshua : what ?
Grandmom : me and your mom want you moved to korea . * memusingkan garfu diatas pinggan *
Joshua : Because what ? *sambil menyuap roti kedalam mulut*
Grandmom : i and your mom want you back smiling again ... 🙁
Joshua : it is up to you ... I dont care about it . * bangun lalu mencapai beg sekolah dan kunci motornya diatas sofa diruang tamu*
Disekolah ...
Sedang leka joshua berkhayal, guru kelas matematiknya iaitu encik john menghempas buku textnya ke atas meja milik joshua dan itu menyembabkan joshua terkejut jatuh dari kerusinya.
John : what you're the trance ?
Joshua : Nothing. Sorry not focus in your class.
John : it's alright ... I forgive you this time . If you have any problem tell me okey ...
Joshua : okey . Thank you , sir .
Kringgggg...
Loceng sudah berbunyi . Semua pelajar keluar dari kelas dan menuju ke cafe sekolah mereka . Joshua yang berada di taman tidak pergi mengambil makanan tengah harinya itu ditegur oleh seseorang.
Xxx : Can i sit here ?
Joshua : Ouhh..can . You bella ... Why you came to see me ?
Bella : what your problem ? You can tell me ? If you close a story which i know i can help you ...
Joshua : actually ... My grandmom want me moved to korea after all this happen.
Bella : why ? When you moved ?
Joshua : you forget about my father ? I dont know ... Maybe next week or three day from now ...
Bella : sorry ... I forgot... Its alright .. We still call ...
Dirumah ....
Mom : joshua ... Kamu dah balik ?
Joshua : yes
Mom : pergi kemas barang² kamu ... Nanti pakcik kamu datang ambil kamu ke airport .
Joshua : okey mom...
YOU ARE READING
The Heart That Hurt
Romancemengisahkan tentang budak lelaki yang baru sahaja berpindah dari LA ke seoul . lelaki yang sentiasa murung dan pendiam. secara tidak sengaja, dia terjumpa seorang perempuan yang dapat mengubahnya dalam kesedihannya itu . mari kita baca cerita ini...