Kereta mewah telah memasuki pagar rumah banglo yang amat mewah. Pintu telah dibuka dan wheelchair dikeluarkan dari belakang kereta. Terlihat joshua yang sedikit susah untuk berdiri dibantu oleh unclenya tetapi dihalang .
Joshua : shua boleh buat sendiri uncle... Kalu uncle tak ada kat rumah siapa nak tolong shua , baik shua try sendiri... Let me try to wear this wheelchair okey...
Un. Hong : okey ... Just try it .
Mereka berjalan kearah ruang tamu dan duduk disana sambil menunggu minuman sampai dan sementara itu un. Hong memeriksa nadi joshua menggunakan alatan yang diberi oleh doktor untuk memeriksanya dirumah .
Un. Hong : shua ...
Joshua : ye uncle ...?
Un. Hong : budak tadi tu... *belum sempat menghabiskan ayat joshua telah memotong ayatnya*
Joshua : dia tu kawan je bukan skandal pun... And dia tu boy bukan girl , shua ingat lagi nasihat omma .."jangan couple semasa belajar" .. Shua pegang la kata² omma tu..
Un. Hong : bukan , uncle nak cakap yang dia tu boleh buat shua happy ..
Joshua : happy ? Masa bila pulak yang dia buat shua happy ?
Un. Hong : masa dekat hospital tadi ... Uncle dah tunjuk gambar kamu tersenyum tadi dekat omma kamu.. Uncle harap dia dapat menggembirakan kamu kembali macam joshua yang uncle kenal dulu.
Joshua : macam dulu ? nanti shua pertimbangkan...shua rasa belum ready lagi nak kembali macam dulu .. Shua nak mandi dulu..
Un. Hong : baiklah...
☜☆☞
Dipadang sekolah, semua pelajar lelaki terpaksa melakukan latihan larian 1000 meter oleh cikgu kim jongkook .
Cg. Jungkook : okey semua kita akan buat latihan 1000 meter lelaki okey... Sebelum tu cikgu nak tanya .. Siapa yang sakit harini ?!
Jeonghan : *angkat tangan*
Cg. Jungkook : kamu sakit apa jeonghan?!
Jeonghan : bukan saya cikgu !
Cg. Jungkook : habis tu siapa?
Jeonghan : joshua !!
Cg. Jungkook : joshua ? Dia sakit apa ? Sihat je cikgu tengok ?!
Jeonghan berlari lalu berbisik ditelinga cikgu jungkook tentang joshua. Joshua telah memberitahu agar tidak memberitahu kepada sesiapa mahupun eunha .
Cg. Jungkook : joshua , kamu pergi duduk bawah pondok sana... Kalu nak guna kipas mini cikgu ni ambik la kan tak pasal² pengsan pulak ...
Joshua : okey cikgu... Terima kasih *mengambil kipas mini cikgu jungkook kalu tak diambil marah pula*
Student : mana boleh macam tu cikgu!! ... Tak adil la ... Kita orang sakit tak dibenarkan rehat macam tu pun ... Sampai pengsan ada la dibuatnya ... *merungut*
Cg. Jungkook : okey !! Korang nak berlari ke nak tekan tubi 1000 kali ??! 😏😏
Student : *berlari 1000 meter*
Student : penatnya *lap peluh* x adil betul la ...
Cg. Jungkook : penat semua ???!
Dooyoung : ape punya soalan la cikgu ni !! *garu kepala*
Eunha : awak sakit ape joshua?
Joshua : tak sakit apa-apa? *muka selamba*
Eunha : habis tu ? Takkan cikgu jungkook bagi duduk kat sini ?
Joshua : entah la ... Si jeonghan tu hah yang bisik apa entah kat cikgu ...
Eunha : ouhh....
Joshua : dah awak sakit apa ?
Eunha : ouh... Tapi boleh tak jangan cakap macam ni ... Cakap dengan formal je ? Macam "aku and kau" boleh ?
Joshua : okey ... Cakap la ...
Eunha : aku sakit lelah ...
Joshua : seja...
Eunha : dari kecil lagi *memotong ayat joshua*
Joshua : Sorry... I dont know about that ..
Eunha : sokey.... You are new here. .. I dont care...
YOU ARE READING
The Heart That Hurt
Romancemengisahkan tentang budak lelaki yang baru sahaja berpindah dari LA ke seoul . lelaki yang sentiasa murung dan pendiam. secara tidak sengaja, dia terjumpa seorang perempuan yang dapat mengubahnya dalam kesedihannya itu . mari kita baca cerita ini...