Chapter 3

7 0 0
                                    

Uncle hong : how the school today ?

Joshua : okey * sambil memakan bijan *

Uncle hong : stop eating ... Itu tak baik untuk kesihatan kamu dah la kamu tu ada sakit jantung ! *bebelnya*

Joshua : *melempar bijan dan lari kebilik*

Un. Hong : hah ingat petang nanti kita ada appointments dengan doktor kamu !

Joshua : okey... I remember that !

☜☆☞

Dihospital seoul ,terlihat muka  uncle hong yang sedih kerana hanya  dapat melihat anak saudaranya mendapat rawatan dari doktor.

Un. Hong : macam mana anak saudara saya ?

Doktor 1 :  dia dalam keadaan stabil cuma jangan bagi dia stress, letih,buat kerja berat , makan makanan yang tak ada vitamin dan minuman keras atau bergas okey ? ( macam bagi nasihat dekat bini )

Un. Hong : baiklah terima kasih doktor !

Doktor 1 : lupa pula , jangan bagi dia banyak bergerak sebab daya kaki dia lemah sangat sebab itu dia selalu nak jatuh.  Nanti saya akan berikan wheelchair dekat joshua. Dia perlu guna wheelchair untuk sementara waktu.

Un. Hong : baik lah...

Sebenarnya joshua memang ada sakit jantung dari umur 9 tahun lagi . Tapi penyakitnya tidaklah teruk. Joshua bergantung pada ubat hospital.

Dikaunter pembayaran , joshua yang ditolak oleh unclenya itu terhenti apabila joshua ternampak jeonghan bersama ibunya.

Jeonghan yang sedang leka bergurau dengan adiknya itu terpandang muka joshua yang tersenyum melihatnya bermain .

Jeonghan : huhh ?? Joshua ?? Wae ?  Sakit ke ?

Joshua : *menganguk perlahan*

Jeonghan : sakit apa ?

Joshua : heart attack ....*jawab pendeknya*

Jeonghan : jinjja ? Pastu kenapa duduk atas wheelchair ?

Joshua : entahlah ... Uncle aku suruh guna wheelchair.

Un. Hong terhenti apabila terlihat joshua yang kurang bercakap dengannya selama ini  mahupun ibu dan neneknya itu gembira bersama rakannya.

☜☆☞

Un. Hong mencapai telefon pintarnya lalu mendail nombor pn. Hong ibu kepada joshua untuk memberitahu tentang joshua .

*mesej*

Un. Hong online
Pn. Hong online

Un. Hong : jihaa...

Pn. Hong
ye bang , Kenapa ni abang ? Joshua buat masalah ke ?

Un. Hong 
tak la ..ni abang nak cakap, joshua dah kembali senyum .

Pn. Hong
ouhh ye ke ? Tolong hantar gambarnya nanti.

Un. Hong : baiklah ...

Pn

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Pn. Hong
Syukurlah... Tolong bagi dia tersenyum macam ni selalu ye abang ...

Un. Hong
ye la ..kamu jaga diri kamu tu . Nanti masa cuti sekolah penggal 3 kami akan balik LA ... Cuti shua 3 minggu time tu.

Pn. Hong
Baiklah...

Un. Hong
Okeylah , nanti kalu ada apa² abang call jihaa okey.. Bye

Pn. Hong
Baiklah ... Hati-hati dalam perjalanan. 

Pn. Hong offline
Un. Hong offline

*End mesej *

The Heart That Hurt Where stories live. Discover now