Joshua bersiap-siap untuk berangkat ke korea bersama pak ciknya .
Pn. Hong : Joshua !! Hurry up!!! Your uncle is wait !!!
Joshua : okey ... Wait the minute ...
Joshua keluar dari biliknya , dan menuju ke pintu utama. Terlihat ibunya yang sedang menunggunya dipintu utama . Dia mengeluh halus kerana dia teramat risau untuk meninggalkan ibu dan neneknya di LA .
Pn. Hong : shua , jangan degil , sombong , keras kepala , pentingkan diri sendiri tau... Dengar cakap cikgu dan jangan malas ye
Joshua : Nae omma ... Shua janji ...* jawab dengan sedih * shua pergi dulu omma.
Pn. Hong : bye bye my son !!
Joshua : bye bye...
☜☆☞
Di korea ... setelah sampai disana , joshua terus dihantar ke sekolah SOFA (nama sekolah bukan kerusi sofa ye ). Dia didaftarkan pada hari itu dengan pakaian biasa .
Dan itu membuatkan dirinya berasa kekok untuk bergaul bersama pelajar disana. Bajunya belum siap dibuat kerana pakciknya tidak tahu saiz baju joshua . Joshua ditinggalkan bersama guru kelasnya .
Dikelas yang riuh-rendah seperti pasar malam itu secara automatik senyap selepas guru yang mengajar masuk. Pada ketika itu bukan guru yang mengajar yang masuk malah guru kelas mereka yang masuk iaitu cikgu Kim .
Donghyun : Semua bangun
All student : * bangun *
Donghyun : selamat pagi cikgu !
All student : selamat pagi cikgu !
Cg. Kim : baiklah . Duduk ! Okey hari ni kita ada pelajar baharu .
Xxx : pelajar baru ??! Yah cheol ! Nampaknya kita ada member baru la ..
Xxx : ye la kut ... Tapi kita tak tahu student baru tu girl or boy ..
Xxx : ye jugak tu...🤔🤔🤔
Cg. Kim : silakan masuk ..
Joshua berjalan masuk kedalam kelas dengan senyap.
Cg. Kim : okey ... Please intro yourself.
Joshua : Annyeonghaseyo ... Hong Jisoo imnida . My real name is Hong Joshua. I from Los Angeles, California, United States . I grew up there .
Xxx : tolong cakap korea la ... Ke tak reti cakap korea ?!
Xxx : ishh kau ni !! Bajet kau tu pandai sangat cakap korea .. Dasar orang thailand tak sedar diri ... * pukul dengan botol air *
Cg. Kim : joshua , kamu boleh duduk sebelah .... Bukan sebelah , antara jeonghan dan seungcheol.
Joshua : Nae ...
Mereka belajar seperti biasa selepas memperkenalkan diri dengan keadaan pelik yang tidak beruniform sekolah.
* Lebih kurang macam tu la baju uniform sekolah SOFA *
Kringggg...
Deringan loceng sudah pun berbunyi begitu juga dengan tapak kaki perempuan yang ingin melihat muka pelajar baharu.
Joshua tidak keluar makan kerana dia tidak biasa dengan makanan korea . Jadi dia mengambil keputusan tidak kemana-mana, takut tidak terjumpa kelasnya.
Muka joshua ditatap oleh 2 orang namja iaitu seungcheol dan jeonghan. Mereka memandang muka joshua. Ye la , nak cakap english tak pandai so tengok je la pandai.
Joshua : what you two watch ?
Jeonghan dan scoups terpenga memikirkan soalan joshua itu ?
Joshua : *menghempuk dahinya* apa yang korang tengok?
Jeonghan : pandai cakap korea rupanya ....
Joshua : yes... Aku orang korea juga...just my identiti card yang status LA. Cuma tak tahu perkataan lain.. Sory la kalu ada perkataan english ni...
Cheol : its alright . Tpi memang kau dari LA ke ? Dengan pakaian macam ni ?
Joshua : yes... Aku sampai dari LA pukul 5 pagi tdi...pastu pakcik aku cakap baju uniform aku tak siap lagi so terpaksa la pakai baju biasa je..
Jeonghan : tapi kenapa kau asyik jawab soalan yang kami tak tanya lagi ehh ?
Joshua hanya mendiamkan diri sehinggalah habis waktu persekolahan. Selepas waktu persekolahan , pakcik joshua mengambilnya dengan kereta mewah dan itu menyebabkan ramai yang memandang kereta itu.
Uncle hong : Joshua !
Joshua : Uncle !? Uncle buat apa dekat sini ?
Uncle hong : nak jemput kamulah ...dah dah jom !
Scoups dan jeonghan hanya ternganga melihat kereta mewah milik joshua . Tak disangka joshua yang berpakaian biasa itu adalah anak orang kaya .
YOU ARE READING
The Heart That Hurt
Romancemengisahkan tentang budak lelaki yang baru sahaja berpindah dari LA ke seoul . lelaki yang sentiasa murung dan pendiam. secara tidak sengaja, dia terjumpa seorang perempuan yang dapat mengubahnya dalam kesedihannya itu . mari kita baca cerita ini...