CHAPTER 08

3.8K 329 40
                                    

[LEXTER JEROME]

I could still remember the way Melinda looked at me during our meeting just now. Bukan mo minta puji atau perasan, tapi saya rasa dia suka saya. Haha. But me being the most cool guy on earth, of course lah bah saya buat2 nda nampak kan.

And it turned out meeting kami pasal si Erica ni mo buka spa centre inside the hotel. Dia blg it will give benefits jg sama hotel sbb guests nda pyh pi jauh2 kalau mo cari spa. And of course, Melinda was there joining the meeting sbb she will be in-charge on the spa centre nanti.

"So, what do U think, Lex? Ko byk diam masa meeting td. What's wrong? U don't like my idea?" Blg Erica, dan masa ni si Melinda sdh balik.

"Urm...it was a good idea. But why her?"

"Why Melinda? Kemon Lex, we already talked about this td kan. Si Mel ada buka spa jg bah, she own her spa business, so why not?"

"Have U check her business operation kah? Her financial status, her spa services, workers, any complaints from her clients kah?"

"Maigad ko, Lex. Kita blm lagi close-deal sama dia bah. We just discussed it kan, if we both agree, I will prepare all the work paper, and later I will present it to dadi jg. And of course I will check her bussines operation. Every detail sa report sm ko nanti."

"Good. Kalau mcm tu okay lah. Settle sdh urusan sa di sini kan."

"Jadi nda kan ko fly blk pi KL. U just arrived."

"Mesti la tidakkk. Sa stay di rmh ko ni malam, k. Bisuk awal sa pny flight blk KL."

"Bah mana2 ja ko. Sdh lah, sa bz ni skrg. Thanks for coming for the meeting, brother."

Siap meeting, I have one whole day for myself. Punya main siok. Saya sdh inform bah si dadi awal2 yg sa mo fly pi langkawi sbb ada urgent meeting sama Erica. Dadi mn byk ckp tu kalau pasal hal2 hotel. Saya mmg sdh plan mo overnight di langkawi sbb saya malas kelam kabut blk KL.

Since saya sdh di hotel branch kami, saya take the opportunity pigi buat visit every department. Just a brief visit, bkn mo buat spotcek kah apa. Sampai sana lobby area bah saya pi visit. Bagus jg kerja si Erica ni, everything runs smoothly ja di sini.

Sampai sana area front desk, just suddenly saya teringat si Dolly. She used to work as a receiptionist before, tapi bukan sini lah, sana KL. Tapi, looking at this counter remind me a lot of her.

Where have U been, Dolly?

"Hai, Lexter. Jauh ko termenung."

Terkejut saya dgr ada suara perempuan tegur saya dr belakang. Bila saya pusing, si Melinda. Lebar betul tu senyuman dia tingu saya.

"Melinda. U still here?" Saya igt dia sdh balik, tau2 masih jg dia berlegar2 sini lobby area.

"Yup. Saja jln2 tingu hotel."

"Ooo...find anything interesting?"

"Kind of. I have some ideas on my mind for the spa tapi nanti lah discuss." Terus dia senyum. Saya pula angguk2 ja.

Belum sempat saya mo minta excuse, dia bawa saya lunch sama2 di restaurant hotel. Wuii...advance betul dia ni, duluan dia buka langkah.

Tapi saya terpaksa reject dia pnya invitation bkn sbb saya jual mahal tapi this is my dad's hotel. Saya malas ddk sama perempuan di sini, nanti nda pasal2 kana gossip. Lagi pun si Erica ada di sini, nanti dia igt saya mo pok silap sama kwn dia.

Lain sdh bah tu muka si Melinda bila saya blg saya bz dan nda dpt lunch sama dia. Haha. Nda jg saya sanggup kasih kecewa dia. I am not a heart-breaker.

Unforgettable Sins : The Untold Story #Book2 [COMPLETED]Where stories live. Discover now