CHAPTER 14

3.9K 354 74
                                    

[LEXTER JEROME]

Am I dreaming or what? Doktor baru ja kasih tau kami yg dadi tiada sudah. Mami terduduk sana lantai, menangis. It is too soon for dadi to leave us now! Too soon.

Saya tumbuk2 tu dinding, betul2 ni dunia nda adil sama saya. When I am at my worst, nothing good things happened!

"Mr Lexter, I am really2 sorry for ur loss. If U ready, U may see the nurse to arrange all the procedure for ur late father." Blg tu doktor lagi.

Saya rasa masa tu saya betul2 nda larat sdh, saya rasa penat btul ni. Kalau ikut hati, saya mo masuk bilik, berkurung, minum sampai mabuk biar saya nda payah ingat semua masalah saya sekarang. But...that's not how things work now.

Mami still needs me, Erica too. Kalau saya lepas tgn ja siapa lagi yg bulih urus semua skrg? Saya ambil hp terus saya call Donald. Baru saya teringat psl Erica. Tadi mami blg Donald yg hantar Erica pigi hospital.

Saya btul2 nda sangka Erica akan cuba bunuh diri lagi. Lepas saya bawa dia jumpa Dolly di hospital tadi, mmg saya nampak dia btl2 down. If only I stay with her, mgkin dia nda cuba bunuh diri.

📞 Me : Hello, Don.

📞 Donald : Hello Lex! How's ur dad?

📞 Me : He...He....He left for good.

📞 Donald : Hah? S-sorry for ur loss, Lex. Bah, kijap sa pi sana.

📞 Me : Erica? Is she okay?

📞 Donald : She's fine. Nanti kita jumpa.

End call.

Sambil tunggu Donald, saya call uncle Hector sana UK. Saya inform pasal dadi. Lepas tu baru saya call uncle Rodney, uncle Chris and some other relatives yg close sama kami.

Mami sudah saya suruh si aunty Ju bawah pi cafeteria. Saya nda tau mcm mana mami punya feeling sekarang. Masa dia crita saya tadi pun begagar2 tangan dia. Dia blg dia tekejut nampak Erica cuba gantung diri sana bilik, nasib si Donald ngam2 ada di rmh masa tu sbb dia dtg cari saya.

Betul2 kelam kabut sdh masa tu sampai durg igt Erica tiada sudah. Durg nda sedar yg dadi dgr bising2 dlm rmh, and bila dadi tau pasal Erica cuba bunuh diri, dadi terus sesak nafas.

"Lex..." Donald baru sampai. Somehow, saya rasa lega btul bila nampak Donald ada di sini. Dia pi dekat saya terus dia hug saya.

"Just let it go, bro. It's okay to be not okay. Cry if U feel to." Blg dia lagi.

And I did.

I cried.

🌼🌼🌼

Finally settle juga funeral dadi. Thanks to uncle Hector, dia yg byk tlg kami one family time2 sekarang. Mami pula saya rasa since dadi passed away mcm saya tingu dia kurang bercakap.

"Mum, do U need anything?"

"No. It's okay, Lex. Pigi la ko kasih kwn durg uncle Hector sn luar."

"Actually, ada hal sikit sa mo ckp sm mami."

"Apa tu, Lex?"

"Erica."

"Hah? Napa lagi si Erica?"

"I think, better if kita hantar Erica jumpa pakar. U know what I mean, right?"

Saya dgr mami mengeluh. I know it's hard for her, it's hard for me too. But we have no choice, dua kali sdh Erica cuba bunuh diri. Saya risau kalau dia buat hal lagi.

"Okay. Mami ikut ja apa keputusan ko, Lex. Mami ada saturang kawan yg mungkin bulih tlg Erica tapi dia di Australia."

"Australia? Jauh jg..."

Unforgettable Sins : The Untold Story #Book2 [COMPLETED]Where stories live. Discover now