[LEXTER JEROME]
Saya sampai hospital, saya nampak Donald sama beberapa org polis berkumpul di luar bilik kecemasan. Si Donald pakai pakaian seragam polis, means dia sdg bertugas.
"Don...apa cerita ni?"
"Lex..tenang dulu ko k. Kami dpt panggilan td, ada kes culik."
"Culik? Sepa culik sepa ni?"
Donald start crita saya mcm mn pasukan polis tadi pigi serbu sana satu gudang lama di pinggir bandar. Bila pihak polis sampai, semua suspek berjaya dikepung dan ditahan. Tapi durg jumpa Nate cedera parah sbb kana tembak.
"Skrg si Nate di bilik kecemasan, tapi doktor blg kita sedia saja sebarang kemungkinan. Family dia pun sdh kana inform tu." Blg Donald.
"What do U mean?"
"He doesn't look good, Lex. I don't think he can survive the night."
"What?? Giana? Mana Giana? Don...answer me."
"Dia..dia pun cedera, Lex. Tapi kami belum dpt apa2 info dari dokter. Sabar ko, Lex. Okay."
What kind of madness is this? Napa Nate bulih sama2 Dolly? Siapa yg mo kasih cedera diurang?
Setengah jam saya tunggu, nda lama tu ada 2-3 org doktor dan beberapa org nurse baru keluar dari emergency room. Saya nampak lain sdh muka Donald tingu saya dari jauh. Dlm 15 minit durg bercakap2 sana then tu doktor masuk balik emergency room, baru Donald pi tempat saya.
"Dokter ckp apa, Don?"
"Lex..Nate---dia teda sudah."
"What?!"
"He didn't make it. Dokter blg dia hlg banyak darah."
"Ow shit!!!"
"And Giana...."
"Oh please Don. Jan ckp she's...oh god, Don."
"They are trying to save the baby."
"Baby? What baby?"
"She's....she's pregnant."
WTF
Dolly pregnant?
Saya terduduk terus bila dgr tu berita. Mcm mo gelap dunia saya. I could feel my whole damn body is shaking.
"Lex..ko okay kah ni? Bagus ko balik, rest dulu. Nanti ada apa2 berita, sa inform ko k."
"No, I want to stay. She might needs me."
"Please Lexter. There's nothing much U can do now. Byk lagi hal ko patut fikir skrg---selain Giana."
Saya berdiri, saya tarik Donald jauh dari tu kawan2 polis dia. Saya nda tau apa saya fikir tapi saya dpt rasa Dolly pregnant anak saya.
"I need Ur help, Don."
"Napa, Lex? Kalau sa bulih tulung, sa tulung."
"This might sound crazy, tapi ko ja bulih tulung sa." Saya tarik nafas. "Bulih kaa---ko minta dokter cek DNA tu baby?"
"DNA? Why would U like to know?" Berkerut sdh kening si Donald tingu saya.
"Jan dulu ko tanya sa skrg. I just...just want to know, Don."
"Yalaa...tapi kenapa?"
Mcm mana saya mo explain sama si Donald ni? Keadaan si Giana pun saya belum tau, tapi saya desperate sdh mo tau pasal tu baby. Trus tiba2 ja Donald teriak depan saya.
"Oooooo..holy sh!t. Lexter! Don't tell me the baby is urs!!!"
Damnnn... Saya tau bah saya mmg nda bulih hide dari Donald.
YOU ARE READING
Unforgettable Sins : The Untold Story #Book2 [COMPLETED]
Fanfic#Book2 Unforgettable Sins : The Untold Story There are some stories are untold. There are some questions had been not answered. There are always two sides to every story. And this is THE UNTOLD STORY of the unforgettable sins, narrated by Lexter Jer...