Det var lördag morgon och Aurora och Patrik hade blivit bjudna på brunch hos en av Patriks kollegor. Herr och fru Anka var av en finare familj och bjöd alltid en av makens kollegor på brunch den sista söndagen varje månad.
Aurora satte på sig en elegant vit fodral klänning med et par söta ballerina skor.
Patrik valde det vanliga en enfärgad skjorta, kostym byxor med en matchande kavaj. När klockan började närma sig 10 så var det dags att bege sig mot parets Ankas hus för att hinna dit kl 11 då allt började.
Paret Anka bodde i en stor villa på landsbygden med en stor trädgård och ett växthus där fru Anka planterade blommor i alla sorters färger. Trädgården var otroligt vacker och perfekt att äta en brunch på en höst förmiddag som denna, lite kylig men otroligt vacker.
När alla hade satt sig runt bordet i terrassen så frågade fru Anka Aurora,
-Jag har fått höra så mycket om dig från Patrik och du verkar vara en underbar ung kvinna!
-Åh tack så mycket!
-Ja han har pratat om att du är väldigt duktig i skolan, att du har väldigt höga betyg, vad är det du studerar till?
-Jag utbildar mig till make up artist faktiskt, just nu är jag på mitt sista år i gymnasiet, så det blir ganska mycket plugg, haha Patrik har fått hjälpa mig lite i matte ibland.
-Åh så bra!
-Kan man få fråga, vad är en make up artist? Hehe är lite gammaldags av mig, fråga hennes man.
-Haha, en make up artist är en kille eller tjej som sminkar personer, de kan vara bröllop, tv, kändisar, vanliga människor, gamla och även män!
-Vilket intressant yrke du har valt, men en sån skönhet behöver inget smink svara han med ett litet leende.
Därefter kom servitriserna och serverade gästerna amerikanska pannkakor med bär och sirap.
-Åh va gott det luktar sa Aurora när hennes tallrik lades ner, och tänkte tänk om livet alltid kunde va såhär?
Bli behandlad som en prinsessa varje dag och ha världens bästa man vid sin sida tänkte hon och titta hon upp mot Patrik som log mot henne och hon log lyckligt tillbaka, ovetande på vad som väntade henne...
VOCÊ ESTÁ LENDO
Baby
ContoDet va en mörk kväll, hon gick ensam med hennes hund i Stockholms ensamma gator. En man går på andra sidan, hon ser att han är ganska full men ändå går han väldigt rakt, han vinglar knappt, är han en alkoholist? Mannen kommer närmare tills han stå...