Arrived To The Hell

50 5 3
                                    

*setelah sampai ke destinasi*

*helikopter selamat mendarat*

Kapten Zul dan kumpulannya mula bergerak. Mengeluarkan semua senjata , kenderaan ,makanan , minuman dan barang-barang kecemasan.

Kapten Zul mula membahagikan kumpulan.

“Komander Akif dengan kadet ayna farisha satu jip.” kata Kapten Zul

“Baik Tuan!” Sahut kadet ayna dan Komander Akif.

Yang lain pula..

“Kadet Najla dengan Syhafif satu jip..manakala siti ngan diyana naik jip dengan saya. Baiklah semua! Move right now!” kerah Kapten Zul

“Yes Sir!” sahut ahli kumpulannya

Memasing sibuk menghidupkan enjin kenderaan memasing.

Kenderaan mereka memg cukup istimewa kerana cermin kenderaan itu kalis peluru dan setiap kenderaan itu mempunyai dua senjata yang dinamakan 'machine gun'.

Mereka semua telah masuk di dalam kenderaan mereka..Kapten Zul bergerak dahulu kemudian diikuti kadet Syhafif dan yang terakhir Komander Akif.

Perjalanan itu mengambil masa selama 4 jam.

Semasa perjalanan dimulai...

Suasana lebuhraya sangat sunyi tiada kereta yg lalu jalanraya itu.. Kecuali kereta-kereta terbalik ada yg terbkr dan lain-lain.

Suasana itu agak menyeramkan..

Tiba-tiba*

Kadet Syhafif menyanyakan Kapten Zul..keadaan didlam kereta itu agak mengejutkan kerana semua tumpu suasana lebuhraya itu..

“Kapten,btol ke jalan ni?”

“Yup,btol...lagi satu kalau ye pon nk tanya bgithu lah dulu..ni x..main borak je😒 sampai diyana nk pengsan dh.😂” gurauan Kapten Zul.

Kemudian kadet Diyana buat muka geram kepada Kapten Zul.

Kapten Zul hanya mampu tersengih sahaja.

*tiba-tiba*

Ada segerombolan manusia tetiba mengejar kenderaan Komander Akif. Komander Akif tersedar bahawa kenderaan nya dikejar oleh segerombolan manusia yang berwatakan pelik ia sama seperti makhluk yang bernama ‘ZOMBIE’

Komander Akif terus memecut laju dengan selaju yang mungkin. Kenderaan Komander Akif memotong kenderaan Kadet Syhafif dan Kapten Zul.

Kadet Syhafif berasa pelik atas perbuatan Komandernya.

Kadet Syhafif terus melihat cermin sisinya.. Dia nampk ape yg Komandernya  nampak. Dia segera memberitahu Kapten untuk memandu dengan laju..setelah memecut dengan laju..segerombolan ‘ZOMBIE’ tidak dapat mengejar mereka.

Setelah beberapa minit berlalu..mereka semua telah sampai di rumah P.M . Mereka semua bergegas mendapatkan senjata untuk menyelamatkan anak P.M iaitu Yana a.k.a tunang Komander Akif.

SEJARAH HITAMWhere stories live. Discover now