Apabila tiba di Makmal Uji Kaji.. Komander Akif perasan bahawa Kapten Zul telah hilang..Mereka semua hampir panik..Komander Akif cuba menenangkan teamnya..
Tiba-tiba....
“Hoi!!!” satu sergahan yang amat mengejutkan daripada seorang lelaki yang tidak dikenali..mukanya bertutup dengan topeng.
“Siapa kau?!!!” jerit Komander Akif.
“Hahahahaha!!! Kau tak kenal aku?” sambil dia berjalan ke depan..lalu dia membuka topengnya..rupa-rupanya...dia adalah...
KAPTEN ZUL!
Komander Akif dan teamnya terkejut beruk dan tercengang dibuatnya..termasuklah Yana..
“Kenapa kau buat macam ni?!” soalan yang dilempar untuk Kapten Zul daripada Komander Akif
“Kau tanya kenape? Kau tahu tak..aku kerja selama bertahun-tahun..aku tak pernah dinaikkan gaji ataupun pangkat..jadi..aku merancang untuk menguasai dunia! Muahahahaha!” jawab Kapten Zul dengan ketawe jahatnya..
Semua memang terkejut..memang diorang tak sangka..selama ni Kapten Zul adalah dalang kemusnahan dunia ini.
Komander Akif tersangatlah geram..tambah lagi dia seorang yang sangat panas baran..
Dia mengambil pistol desert eagle lalu menembak tepat ke arah lengan Kapten Zul..
Kapten Zul pun mencapai pistolnya lalu menembak tepat kepala Kadet Ayna Farisha dan Diyana..hanya tinggal Kadet Syhafif,Siti,Najla,Yana dan Komander Akif.
Kapten Zul bersiul seperti meminta bantuan..
tiba-tiba...
Sekumpulan ZOMBIE berlari ke arah Komander Akif dan kumpulannya.. Tanpa berlengah lagi..Komander Akif terus memberikan arahan untuk membunuh ZOMBIE itu..sambil memberikan selaras senapang kepada tunangnya..
Mereka terus menembak tanpa berkata-kata...Mata Kapten Zul terbeliak apabila kesemua Askar ZOMBIE nya dibunuh dalam sekelip mata sahaja..dia pun mencari peluang untuk melarikan dia ke tempat yang lain..
Setelah Komander Akif dan pasukannya menyelesaikan Askar ZOMBIE itu sehabis-habisnya..Kadet Najla perasan bahawa Kapten Zul tiada berada di sini..Kadet Najla memberitahu Komander Akif sambil mencadangkan idea..
“Komander, Kapten Zul tiada disini lagi!”
“Cis! Celaka betul!” dengan perasaan yang sangat marah..
“Sabar Komander..jadi..sekarang ni..kita perlu berpecah..Kadet Syhafif,Siti dan saya..mencari Kapten Zul di jalan yang lain..manakala Komander dengan Yana..mencari Kapten Zul ditempat yang lain..boleh?”
“Hmmm...kalau macam tu..baiklah! Kita semua akan ikut strategi Kadet Najla..”
“Yes,Sir!”
Mereka semua pun berpecah..mengikut haluan masing-masing..
Vote please!!!😉