Setelah sampai di destinasi
“Fuh..sakit bontot den..lama woi nak sampai..” kata Kadet Syhafif.
Semua ketawa apabila Syhafif berkata begitu😂
Mereka semua mengambil senjata,backpack, peluru dan lain-lain.. Mereka semua masuk ke dalam bangunan itu..bangunan itu tersangatlah besar..maklumlah..makmal sains yang ketiga terbesar di dunia..
Setelah masuk ke dalam bangunan tu... Kapten Zul tidak sedap hati..
Tiba-tiba...
Empat ekor raksasa yg sangat besar sedang bergaduh di dewan bangunan itu. Salah seekor raksasa itu ternampak mereka lalu mengaum dan menyerang mereka.
Dengan tindakan spontan Komander Akif..menembak raksasa itu setelah raksasa itu menyerang mereka..
Mereka semua menyorok agar raksasa itu tidak dapat melihat mereka..Kapten Zul dengan beraninya..meletakkan beg dia dan terus berlari ke arah raksasa itu dan memanjat..
Dia berdiri atas kepala raksasa itu sambil mengeluar kan Pisau Rambo yg sangat tajam lalu menikam kepala raksasa itu dengan bertalu-talu..akhirnya salah seekor dari empat itu rebah ke bumi...
“Akif! Syhafif! Tolong saya membunuh raksasa lagi tiga ekor ni..” pinta Kapten Zul..
Tidak sempat Kapten Zul menghabiskan kata-katanya..Komander Akif telah membunuh seekor raksasa..begitu juga dengan Kadet Syhafif..telah selesai membunuh..seekor..
Manakala seekor lagi..tersangatlah besar.. Kadet Najla,Ayna dan Diyana terus menembak raksasa itu.. Termasuklah tunang Komander Akif..iaitu..Yana..Kapten Zul , Komander Akif dan Kadet Syhafif terus berlari dan memanjat tubuh badan raksasa itu..lalu memenggal kepala raksasa itu..raksasa itu cuba melawan apakan daya..dia lemah..akibat ditembak dan ditikam oleh mereka..lalu rebah ke bumi..
Mereka semua mengambil barang mereka lalu..berlari ke Makmal Uji Kaji di situ terciptanya Virus-T..