Bab 3 (Siapakah?)

318 11 2
                                    

########

'Annyeonghaseyo and welcome home Sir.' Kata pembantu rumah itu diikuti dengan beberapa lagi pembantu rumah yang lain sambil tunduk hormat kepada Kyungsoo.. Kyungsoo hanya senyum yang kononnya macho itu..

'Oh.. uli adeul !! Yeobo !!' Jerit wanita yang berumur kira-kira dalam lingkungan 40-an itu.. Wanita itu terus menyambut kedatangan anaknya.. dia memeluk anak lelakinya itu.. exited sangat dah ibu kepada Kyungsoo ni..

'Hehe.. Eomma I need some rest.. I'm really .. really.. really.. tired today.. We will talk and have a chit-chat.. later.. okay Eomma?? ' Kyungsoo memberikan senyuman manis yang berbentuk hati kepada Ibunya.. laah.. faham-faham lah..

'Nae... '

'Eomma... Kamsahamnida.. Kamsahamnida.. Kamsahamnida' Kata Kyungsoo sambil buat tarian yang susah untuk dijelaskan.. sebabnya.. dia buat buat muka comel.. Dia terus berlari kebiliknya tanpa melihat kiri kanan lagi.. gelojoh sangat.. Ibu kepada Kyungsoo menggelengkan kepalanya apabila melihat anak lelakinya yang berperangai seperti budak-budak itu...

' nae mulgeon-eul pojang ha go da-eum su myeon ha go sipseubnida. joh-eun aidieo kyungsooui noe... naege daseos...' Kyungsoo tersenyum sendiri seperti orang gila yang baru jatuh cinta sambil memeluk teddy bearnya ...

***************

Aku baru sahaja terbangun daripada tidur kerana terhidu makanan yang sedap daripada tingkat bawah .. sungguh menggugat iman ku... aku dengan keadaan yang mamai turun ke bawah seperti orang mabuk pun ada.. jalan terhuyung-hayang.. Aku melabuhkan punggungku ke atas kerusi kayu.. aku meletakkan muka ku kemeja makan dan sambung mimpi indahku tadi.. abangku hanya menggelengkan kepala melihat karenah ku..

'Bangun... pergi solat Maghrib dulu.. cepat.. kalau tak takyah makan..' Abangku mencucuk-cucuk pipi aku.. macam tak pernah tengok orang tidur... yeah.. Kami memang serasi menjadi adik beradik.. disebabkan perangai kebudak-budakan aku ni dengan perangai kematangan abang aku.. hehe.. sweet kan..

Aku menuju ke arah bilik aku dan terus pergi ke bilik air untuk mengambil air wudhu'.. daripada abang aku membebel baik aku pergi ambil air wudhu' cepat.. aku pun membentangkan sejadah ke arah kiblat dan memakai telekung ku.. aku segera menunaikan solat Maghrib ... Selepas selesai sahaja menunaikan solat maghrib.. aku turun ke tingkat bawah untuk makan dengan keadaan perut yang kosong..

'macam sedap je.. macam sedap je.. ' kata ku perlahan sambil mengambil lauk dan nasi yang ada di atas meja.. makanan kami hanya sederhana sahaja.. ye lah.. karang tak habis.. membazir.. amalan syaitan.. Abangku membuat "Peace Sign" yang kononnya comel.. aku hanya tersenyum.. dah nak hampir-hampir ketawa dah..

'Makan lah.. kalau abang yang masak dijamin sedap.. eh.. adik esok nak jalan-jalan dengan Fatin lagi ke?'

'Tak tahu pulak.. tapi abang malam ni Sya nak pergi kawankan Fatin pergi ke Airport .. Zulaikha cousin Fatin and BFF Sya nak balik.. tak sabarnyaaaa!! hihi.. p/s orang yang sama tau' Kataku dengan muka yang penuh exited.. abangku pulak menjeling ke arahku...

'mmm.. ye lah.. hati-hati..'

'Thankyou.. ' Aku tersenyum lebar.. nilah kali pertama tau aku dapat keluar malam.. tapi aku keluar dengan tujuan yang baik okay? bukannya nak lepak-lepak.. aku memeluk bahu abangku..

abangku pulak berusaha untuk melepaskan pelukan aku..

'Dah.. dah sambung makan..' katanya... aku tersenyum tak henti-henti... Dia melihat aku dengan riaksi yang pelik.. ye lah ... macam ada apa-apa je... hoho.. kami berdua pun meneruskan makan tanpa berkata apa-apa..

************

PHIIIIIN!!

PHIIIIIN!!

Only You (Do Kyungsoo) ffWhere stories live. Discover now