Hoofdstuk 3

44 4 0
                                    

Ik draai me meteen terug. Onder tussen probeer ik onopvallend die ene traan weg te vegen. Hij tikt weer op mijn schouder. 'Sanne?' 'Jim, laat me met rust!', zeg ik bot zonder achterom te kijken. 'Sanne ik moet echt even met je praten, ik kan het je uitleggen.' Waarom laat hij me niet met rust: 'Je hoeft me niks uit te leggen, wat ik heb gezien zegt al genoeg.' Dan gaat de bel. Yes, gered door de bel. Als hij nog langer tegen me kon praten had ik het hem zeker vergeven, maar dat wil ik niet! Hij heeft me al genoeg geflikt, maar dit is de druppel. Hij nodigt me eerst uit en daarna kwetst hij me! Wat een vreselijk vriendje heb ik!

Na een aantal lessen zie ik op het bord dat wiskunde uitvalt. Een tussen uur dus. Dan bedenk ik me ineens dat het het uur is dat Jim pauze heeft. Ik wil niet met hem praten! Toch besluit ik gewoon naar de aula te gaan en daar te gaan zitten met Marry en net alsof te doen dat er niks aan de hand is. Ik denk dat het de verkeerde beslissing was toen er dit keer weer iemand op mijn schouder tikte. Nu werd ik toch wel woest: 'Jim, laat me met rust ik wil je echt nooit meer zien je hebt me gekwetst!!' 'Jim, wie is dat?' Dan draai ik me om en zie dat het Jim niet is, het is Lesley de badboy uit de 4e. 'Sorry, ik dacht dat je Jim was, het spijt me echt!', zeg ik zo snel als ik kan. 'Het maakt niet uit schoonheid, ik snap dat je zo reageert, ik heb alles gehoord van een paar meiden uit je klas', zegt Lesley, 'Ik dacht ik moet zo'n sweetie als jij wel eventjes troosten.' Ik kijk Marry verbaast aan en zij mij ook. Schoonheid? Sweetie? Wat moet ik nou zeggen? Ik stammel een beetje en dan zegt hij: 'Je hoeft niks te zeggen hoor, ik snap dat het je een beetje overvalt.' Ik glimlach zo lief als ik kan naar hem. 'Weetje Sanne, hier heb je mijn nummer, je stuurt maar een berichtje wanneer je met me wilt praten.' Hij stopt een blauw kaartje in me hand en loopt weg. Marry begint zachtjes te gichelen. 'De knapste,stoerste, populairste jongen van de school stond zonet met je te praten en gaf zijn nummer aan je!' 'Ssst Marry, niet zo hard straks hoort Jim het nog.' 'Ach Sanne hou toch eens op over die Jim, je moet hem gewoon vergeten!' Marry heeft gelijk. Ik moet hem gewoon vergeten, hoe moeilijk het ook is. Hij heeft me erg gekwetst en ook diep teleurgesteld.

Stiekempjes kijk ik via mijn ooghoek of Jim naar me zit te kijken, hij zit namelijk aan de andere kant van de aula. Zou hij alles gezien hebben? Zou hij alles gehoord hebben? Heeft hij dit misschien bedacht zodat ik nog gekwetster wordt? Ik heb te veel vragen in me hoofd, maar indderdaad Jim kijkt naar me. Normaal zou hij nu naar me toe komen en mij me dagelijkse kus te geven, maar vandaag niet. Ik mis zijn mooie volle lippen op de mijne en zijn hand in mijn hand... 'Sanne, hou op!', zegt Marry. Ik dwaalde weer af...

Als ik thuis kom ren ik na een van mijn vreestelijkste schooldag naar mijn kamer. Ik pak mijn tas uit en vindt het blauwe kaartje van Lesley. Ik twijfwl even en pak dan mijn telefoon en begin te typen.

Heey Lesley

*delete*

Hii Lesley

*nogmaals delete*

Lieve Lesley,

het overviel me vanmiddag een beetje, ik wist niet hoe ik moest reageren... Nog nooit heeft iemand dit gwdaan, ik wil je bedanken hiervoor. Ik dacht dat je misschien een keertje wilt afspreken. Gewoon als vrienden. Zo kunnen we elkaar beter leren kennen & elkaars vertrouwe winnen...

-xxx- Sanne

*verzendt*

Daar kan ik dus niet meer onderuit. En ik pak me tas veder uit en daarna weer in voor morgen. Morgen denk ik dat het net zo'n erge dag wordt als vandaag, want morgen hebben Jim en ik tegelijk pauze en we zijn tegelijk uit!

Als ik tv aan het kijken ben en mijn iphone ineens oplicht pak ik hem op. Ik heb een berichtje binnen van ... Lesley!

Hoi schoonheid,

ik snap dat het je overviel, dat verwacht je gewoon niet. En tuurlijk wil ik een keertje afspreken hoor! Ik heb stiekem je rooster bekeken en we zijn morgen tegelijk uit! Dus misschien wil je morgen met mij naar het park en daarna de stad in? Zie je morgen op school!

xxx Lesley

OMG ZO LIEFF! Morgen ga ik met Lesley afspreken! Misschien wordt het morgen toch niet de ergste dag van mijn leven!

StatusWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu