Mardin'in ilk gün ışıklı odamı aydınlatmaya başlamıştı. Yataktan yorgun ve uyuşuk bir şekilde kalkmıştım .Düğünün yaklaşmasıyla iki evde de büyük bir telaş vardı . Dün düğün alışverişini yapmıştık . Aslında çok bir şeye hacet yoktu zaten amcamgille yaşayacaktık . Buna rağmen yengem yeni bir ev diziyormuş gibi her şeyi doldurmuştu . Gelinlik ve yatak odası takımı dışında alınan hiçbir şeye karışmadım .Aşağı inip kahvaltı hazırlıklarının ne alemde olduğuna bakıp abimgili uyandırmak üzere odalarına çıktım . 3 erkeğin odasına paldır küldür giremeyeceğim için usulca kapıyı tıklattım ses seda yoktu .Yavaşça kapıyı aralayıp içeri girdim . Hepsi mışıl mışıl uyuyordu. İlk önce Adar'a yaklaştım . Onu uyandırıp işi onun üzerini yıkacaktım .
-Ablam Adar'ım haydi kal kahvaltı hazır
-Mmmm
-Haydi ablam
Ben Adar'ı uyandırmaya çalışırken Azad abim uyanmıştı .
-Bize kahvaltı yok herhalde delalım(güzelim)
-Olur mu abim sizi daha geç uyandırmak için ilk Adar'ı uyandırıyorum
-Hadi bakalım öyle olsun hayde sen git biz geliriz en uyandırırım bu uykucuları
-Tamam abim
Kahvaltılarımızı yaptıktan sonra babam tarlalara abilerim şirkete Adar ise okula gitmişti .
Bizde temizlik yapmaya başlamıştık . O sırada ev telefonu çaldı annem telefonla konuşmaya gitti . Odaya girene kadar arkasından baktım sonra işime geri döndüm . Bir süre sonra annem odadan çıkıp salona girdi girerken de beni yanına çağırdı.
-Buyur daye(anne) hayırdır?
-Hayır kızım hayır yengen aradı şimdi dedi ki düğün geldi çattı çocuklar bir dışarı çıksınlar konuşsunlar
-Anne ne konuşacağım ben tanımadığım biri mi sanki amcamınoğlu
-Ne kadar tanıyor benim delalım bu çocuğu kahveyi nasıl içer bilir misin ya da hangi yemekleri sever sevmez ne kadar bilirsin ha ?
-Hadi ben tamam dedim ana babamdan nasıl izin alacaksın ?
-Hallettim ben o işi keçamin(kızım) sen gir hazırlan hayde
Odama çıkıp hazırlanmaya başladım . Kıyafetlerimi giydikten sonra kafama şalımı takıp gözüme sürme çektim .Sürme mavi gözlerimi biraz daha belirginleştirmişti .Parmağıma da yüzüğümü takıp avluya indim .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
AGİR Û AVÊ (ATEŞ VE SU)
Ficción GeneralAbisi olarak gördüğü emmisinin oğluyla evlendirilen ürkek ceylanla herkese korku salan ağa Herkese korku salan bu ağa emmisinin kızına nasıl davranacak Agir ve Avjin'in hikayesi