*

8.8K 253 47
                                    


- AGİR'İN AĞZINDAN -

Avjinle evliliğimizin ilk günüydü . Dün gece kalbim o kadar hızlı çarpmıştı ki kendimi 15 yaşında ergen bir erkek çocuğu gibi hissetmiştim. Bu kadar heyecanlanmam normal değildi .  Bu zamana kadar hayatıma bir kadın girmese de ergen erkek çocukları gibi kontrolümü kaybedip heycanlanamazdım . Bu zamana kadar hep Avjin'i kardeşim olarak bilmiştim . Evet artık karımdı tabi ki alışıp saygı duyacaktık ama bu heyecan işi hiç mantıklı değildi . Ben düşüncelerle cebelleşirken Avjin elinde kahvelerle odaya gelmişti . Beyazlar içinde tam bir melekti . Avjin 14 yaşına girdiğinde Azadla koruma iç güdümüz kendini göstermeye başlamıştı . Gün geçtikçe güzelleniyor alımlı biri oluyordu bilirdik Azadla başımıza çok dert açacaktı güzelliğiyle adı gibiydi çünkü su gibi duru ve güzel . Zamanında çok adam dövmüştük daha 15 yaşında görücü haberi göndermişlerdi amcam sert bir dille reddetmişti . Güzeller güzeline kimse kıyamazdı zaten belki de bu yüzden benle evlendirmişlerdir . Aramızda yaş farklı vardı belki ama amcam bana güvenirdi benim Avjin'e zarar vermeyeceğimi onun için öleceğimi bilirdi ama ben bunları abisi olarak da yapıyordum ona bu duruma sokmanın ne kadar mantığı vardı bilmiyorum . Sıkıntıyla yerimde kıpırdanırken Avjin de benim kahvemi getirmişti.

- Eline sağlık jinamin 

- Afiyet olsun ağam

Diğer kahveleri dağıttıktan sonra yanıma oturmuştu. Deniz kokusu yine burnuma dolmuş içimin kıpırdanmasına sebep olmuştu benden bağımsız hareket eden organlarım beni sinir ediyordu . Evet o senin karın ama kendine gel ne bu haller Agir sanki 40 yıldır bu kıza aşık gibi daha düne kadar o sana abi sen ona xwişk diyordun ne oluyor sana 

Kahveler içildikten sonra babam ve kardeşlerim kalkmış işe gitmişlerdi .İkizler ve ben kuyumcu dükkanında dururdum Ali Samed ve Muhammed bahçelerle ilgilenirdi ama ben olmadığım için bugün babam da dükkana gitmişti . Biz de Avjinle odamıza çıkmıştık . Ben kenarda duran koltuğa oturup Avjin'i izlemeye başladım . O da etrafı topluyordu . Gece elinden geldiğince toplamıştı ama yerde kalmış bir kaç parça eşya vardı . Onları toplayıp banyoya geçti 5 dakka sonra da çamaşır makinesinin sesi duyuldu. İşi bitmiş olacak ki geldi yanıma oturdu .

- Sende zorlanıyorsun di mi mêrêmin

Bu sözleri söylerken yüzünde histerik bir gülüş vardı. İkimizde bu evliliği güle oynaya istemeiştik ama deniz gözlünün bu histerik ve buruk gülüşü kalbimi sızlatmıştı .

- Avjin ne kadar zorlanırsak zorlanalım bu evliliği yürütmek zorundayız buraları bilmiyormuş gibi konuşmak işimiz kolaylaştırıyor ?

- Kolaylaştırmıyor

- O zaman alışmaya çalış deryaya çavên 

- Deniyorum Agir ama 2 gün bunun için yeterli bir zaman olmadı sanırım evet belki sana göre dün gece alışmak için yeterli gelmiştir ama bu zorunluluktan olan aşktan uzak saygıdan yumuşak bir şeydi ikimizde biliyoruz ki bunun zorunluluğunda olmasak böyle bir şey yapmazdık.

 Bu sözleri kalbimi binbir parçaya ayırmıştı ama sözlerinden ziyade sözlerinin doğruluğuydu beni yıkan 

- Haklısın dotmam ( amca kızı)

Son sözü söyleyip çalışma odama geçmiştim daha düne kadar bu yüzüğü takamam ona kardeşim diyorum derken bu saçma heyecan saçma kalp sıkışmaları neydi Allah kahretsin ki kafayı yiyecektim .

Biz abi kardeş gibi büyümüştük ben ona hep abilik yapmıştık şimdi de kocalık yapacaktım ama daha ileri olamaz olmamalı kimseye inmeyen duvarlar Avjine de inmemeli ona da zarar gelmemeli .

Düşüncelerle cebelleşirken uzun zamandır bize yardımcı olan Fatma ablanın kızı Şilân odaya girmişti.

- Ağam mırra yapıp getirdim çalışırken dikkatinizi toplarsınız

- Saol Şilân eline sağlık 

- Afiyet olsun ağam 

Şilân kapıya yöneldiğinde sorumla durdurdum onu 

- Gelinhanımızı gördüğünüz mü

- Yok ağam en son sizle odaya çıkmıştı ya ondan sonra bir daha odasından çıkmadı .

- Tamam Şilân tekrardan saol

- Ne demek ağam emrin başımız üstüne

Odaya gitmek isteyen tarafımın sesini bastırmaya çalışıyordum hem Avjin'in isteği olsun hem de sert duvarlarımı yıkmam gerektiği için bunda sonra herkese olduğum Agir olacaktım .

- MERHABA ARKADAŞLAR BU BÖLÜMDE GEÇEN BÖLÜMÜN GEÇTİĞİ GÜNÜN AGİR AĞZINDAN OLANI TÜM BÖLÜMLERİ BÖYLE İKİSİ AĞZINDAN YAZMAYI PLANLIYORUM AMA BİR AKSİLİK ÇIKMAZSA İKİSİNİ AYNI GÜN YAYINLAYACAĞIM BUNDAN SONRA BÖLÜMLER O YÜZDEN BİRAZ KISA OLABİLİR AMA SİZ İKİSİNİ BİR BÖLÜM OLARAK KABUL EDİN YA DA DERSENİZ Kİ AYNI BÖLÜM İÇİNDE YAZ ÖYLE DE YAPABİLİRİM ÖNERİLERİNİZİ BEKLİYORUM -

AGİR Û AVÊ (ATEŞ VE SU)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin