„Viete, ako sa vyrába cukor?" Brandon začal so svojou prednáškou. „Do cukrovaru farmári privezú cukrovú trstinu. Tá sa poseká a vyloží na pás, aby ju mlynské kamene rozdrvili. Keď sa prefiltruje, vyparí sa z nej voda. Vznikne sirup, ktorý sa preleje do kotlov a zohrieva sa dovtedy, kým sa nevykryštalizuje."
„Úžasné." zatiahla Stella. A na čo nám to bude Brandon?"
„Pochybujem že niekto z nás šiestich bude cukrárom." dodala Melissa a začali sa smiať.
„Ľudia, vy sa vôbec nepozeráte na Discovery." obhajoval sa Brandon.
„Ty sa rád učíš, však?" uškŕňala sa ďalej Stella.
„Jasné, vo vzdelanosti spočíva spasenie ľudstva. Lenže to si nikto neuvedomuje!" prepichoval pohľadom svojich kamarátov.
„Fajn." ozval sa Peter, keď už boli na kraji svojej ulice. Každý od začiatku septembra očakával list od Michaela, ktorý už bol v Rokforte. Teraz bol posledný októbrový týždeň. Dodnes pozerali kamaráti do poštových schránok zbytočne.
„Poďme na to." povedal a všetci piati sa nastúpili na cestu.
Najprv sa rozbehol Brandon lebo býval najďalej. Až na konci ulice pri ceste. Hneď za ním vyštartoval Peter a o sekundu aj Stella, ktorí bývali vedľa seba pri Brandonovi. Tak isto ich doplnili Melissa s Bellou, ktoré bývali na druhej strane ulice. Všetci zastali pri poštových schránkach, otvárali ich a nazerali dnu.
Prvá začala skákať od radosti Stella. Ostatní, sa k nej pridali o pár sekúnd. Vrátili sa k sebe, posadali si na chodník a roztvárali listy.
Michael písal každému zhruba to isté. Aký bol prvý deň suprový, že je v Chrabromile a je mu smutno. Rokfort je vraj super a že je to to najčarovnejšie miesto na svete. Písal o profesoroch, hodinách, koľko úloh majú a vôbec nestíha.
„Mať tak jeho problémy." zasnila sa Bella.
„Ty sa tu vzrušuješ a Michael je v kŕči." Peter nad ňou krútil hlavou.
Brandon znova začal so svojou prednáškou. "Celé tisícročia sa ľudia zámerne vzďaľovali od toho, čo smiešne nazývajú kúzlami. Ale kúzla znamenajú len využitie celého spektra prirodzených zmyslov. Ľudia sa od svojich zmyslov odstrihli. A teraz vidia len maličký výsek z toho, čo by vidieť mohli, počujú len tie najhlasnejšie zvuky, ich čuch je príšerne zakrpatený a dokážu rozlíšiť len najsladšie a najkyslejšie z celého spektra chutí."
Všetci štyria naňho pozreli.
„Toto máš tiež z Discavery?" spýtala sa Bella.
„Nie, z Magicalboxu. To je internetová stránka ak by ste nevedeli."
„Vau." zatiahla Stella.
„Určite kuknem." pobúchal ho po pleci Peter.
„Fajn, tak o pätnásť minút tu na skejtoch." povedal Brandon a všetci sa rozišli domov.
YOU ARE READING
Potter poviedky 2
FantasyTieto poviedky sú pokračovaním Potter poviedok 1 ktoré som oficiálne dopísala 1. decembra 2010. Dvojka je ďalším pokračovaním dobrodružstiev Belly, jej rodiny a partie.