8. Astroobrana

10 0 0
                                    

Prosím, nesmejte sa na tých vymyslených kúzlach :D nie som anglinár a trochu som sa hrala so slovíčkami...ešte upozorňujem že som to písala 8 rokov dozadu. Ďakujem za pochopenie :D


V strede triedy plávalo vo vzduchu veľké, žiarivé, žeravé slnko. Od začiatku septembra až do dnes, dvadsiateho štvrtého novembra sa učili plno základných kúzelných formuliek. Medzi nimi aj kúzlo cloudaway, ktoré zabezpečovalo jasnú oblohu.

Bella tomu nechápala. Načo jej bude toto kúzlo? Nikdy mraky nebude odháňať. Dážď mala celkom rada. A vôbec, bolo to proti prírode ovládať takto živly. Cítila, ako jej na rukách oškvŕkli chĺpky.

Nebola sama. Aj iní spolužiaci stáli bokom. Najďalej bol Oliver Wat. Krčil sa za hŕbou lavíc v slnečných okuliaroch.

Aby sa náhodou nespálil, pomyslela si Bella. Náhodou by sa niečo stalo jeho hebkej a citlivej pokožke a profesorku Batovú by dali jeho rodičia ihneď vyhodiť.

Profesorka Batová stála úplne blízko pri žeravom slnku a mierila naň prútikom. Nikto nechápal na čo je to dobré.

Na Astronómii s profesorom Stuarom sa už učili o slnku. Je to jediná hviezda ktorá je na oblohe cez deň viditeľná. Je najbližšie a najviac ovplyvňuje ich každodenné životy.

Mesiac a planéty nežiaria vlastným svetlom. V noci ich vidíme jasne svietiť, pretože odrážajú svetlo zo Slnka.

Na nočnej oblohe je vidieť len zopár objektov, ktoré nie sú hviezdami. Mesiac a planéty, napríklad Venuša, Mars, Jupiter či Saturn. To je nočná obloha.

Zrazu sa profesorka Batová zasmiala tak hlasno a šialene, ako keby sa jej podarilo niečo nevídané.

„Poďte! Poďte a bojujte!" volala.

Bella si vymenila nechápavé pohľady s Petrom, Stellou a Brandonom a vytiahla si prútik z habitu. Aj keď nevedela na čo, keď sa nič nedialo.

Prváci stáli pred sálajúcou guľou a namierenými prútikmi.

„Tak bojujte a zachráňte si život!" zvolala opäť profesorka Batová a odtiahla sa od slnka.

Belle z čela kvapla na nos kvapka potu. Bolo jej horko, tak si zložila habit. Slnko bolo čím ďalej tým rozpálenejšie.

„Čo urobíme?" zjačala Stella tiež celá spotená.

Jasné, museli niečo urobiť inak sa tu udusia alebo upečú alebo čo. Ale čo majú urobiť? Niektorí skúšali slnko uhasiť vodou striekajúcou z prútika, ale vôbec to nepomáhalo. Kvapky sa vracali späť na nich v podobe žeravých iskier.

V triede to už vrelo. Bella mala pocit že sa jej roztápajú podrážky na topánkach.

Je zvláštne ako hrozba bezprostrednej smrti postaví všetko ostatné do iného svetla. Ako napríklad práve teraz. Mohla si vybrať, či sa vzdá a dovolí slnku, aby ich všetkých zabilo, alebo bude bojovať všetkým čo má.

Vybrala si to druhé, pretože to bolo v jej čudnej náture.

V tom zlomku sekundy, keď si musela rozmyslieť, akým spôsobom bude bojovať na život a na smrť, zakryl slnko nejaký tieň.

„Výborne, výborne!" výskala profesorka Batová a strapaním kazila účes Edvardovi Arnoldovi.

Bella doteraz netušila či to má meno a priezvisko, alebo dve mená a všetci mu tak hovoria preto, lebo pôsobí tak nevinne. No koniec koncov, zachránil ich.

„Ako to urobil?" pýtal sa zvedavo Brandon.

„Nemám ani tušáka." odpovedal mu Peter.

„Prezraď im to." nadchýňala sa ďalej profesorka Batová.

„Gloom." uškrnul sa skromne Edvard.

No jasné. Vtedy to Belle aj ostatným doplo. To znamená „šero". Pravý opak kúzla cloudaway. Ten chalan bol chytrí.


Potter poviedky 2حيث تعيش القصص. اكتشف الآن