Ali dengan segera meletakkan telefon bimbitnya di tepi sisi nya . Dan segera tido awal selepas selesai solat isyak .
Ibu ali kehairanan kerana ali tido awal . "Dah kenapa anak aku ni tido awal" bisik ibunya didalam hati .
Daus pula selepas itu terus pergi solat dan menyiapkan kerja rumah yang diberikan oleh gurunya pada pagi tadi . Setelah selesai menyiapkan kerja , daus dengan sifatnya yang ingin menjadi seorng gamer terus mengambil telefon bimbitnya dan on game game yang terdapat didalam telefonnya . Antaranya game Mobile legend , crisis action , pubg , dan sebagainya .
Selepas mengantuk bermain , daus menguap dan segera tertido di atas meja belajarnya yng berwarna biru lusuh akibat sudah lama .
Keesokan harinnya , firdaus bangun awal dan bersiap untuk memulakan rutinnya sebagai pelajar sekolah tahun 4 . Daus menghidupkan enjin motonya dan memecut laju motonya ke sekolah .
Sebaik sahaja tiba di parking sekolah , ali pun dengan motonya yng berwarna merah garang itu datang untuk turut sama parking bersebelahan moto firdaus .
"Baru sampai ke daus ?" Sapa ali pada rakannya itu . "Eh tak de lah , dah sampai lama . Semalam lagi dah sampai . Ni nak otw balik rumah" sakat daus lagi . Ali hanya terdiam dan menunjukkan memek mukanya yang geram saja .
Mereka segera keluar dari parking moto tersebut dan segera ke tapak perhimpunan untuk beratur .
"Aku rasa aku dah falling in love with someone ah do" kata ali kepada daus . "Sapa?" Balas daus semula . "Budak yang jaga kaunter semalam tu . " daus hanya menunjukkan muka terkejut sahaja. "Kau biar betul do?" Kata daus lagi . "Betullah , kau ni terkejut kenapa ?" Balas ali .
"Dia tu wife aku lah jahanam." Daus kembali menyakat ali . Ali segera berlari kearah daus untuk cuba menumbuknya kera geram dengan perangai daus yng suka menyakat itu .
YOU ARE READING
Antara Dua Hero
RomantizmMengisahkan tentang dua oramg lelaki iaitu Ali dan Firdaus yang tersuka pada seorang wanita . Mereka nerdua berkawan baik sejak pada tahun 1 . Kisah yang penuh teka teki . selamat membaca . nantikan kisah tersebut . Siapakah yang bakal mendapatka...