Nenek: Kau lah bah Ara. Si Iris muda betul tu. Boleh ya sayang?
Aduiiii. Lemah betul saya kalau nenek yang suruh. Kenapa lah warna baju saya ni sama dengan theme colour dorang ish. Saya pusing belakang, ada bapa di sana. Dia angguk kepala dia tanda suruh saya ikut ja cakap nenek. Mana sudah boleh saya say no kalau sudah bapa yang menyuruh. Jadi saya pun iya juga lah. Saya tengok cermin. Hmmm.
Rambut saya yang panjang sampai pinggang saya biar ja berlepas, tu pun tadi pagi saya kasi loose curl. Baju kebaya sama high heel, ah okay lah ni. Baru ja saya mau cakap iya, terus si Iris suruh saya duduk. Dia bilang mau touch up sikit saya punya mekap tu. Kasi terang-terang dia bilang. Okay ja lah asal nda tenggelam tu bini si Hezry haha. Lagipun sekejap ja ni kan.
Masa tu saya nampak mama si Hezry call dia. Dorang si Hezry mau sampai sudah sama ni rumah. Jadi saya terpaksa tunggu sana di pagar sebab mau ikut pengantin berarak pegi pelamin kan. Masa dorang turun dari kereta pengantin, senyum terus si Hezry nampak saya.
** 2 hours later
Lepas dua jam baru sampai pengapit yang sebenar. Kena suruh dia makan dulu baru kami berganti. Masa saya duduk di meja sama family saya, semua senyum kecuali kakak saya. Peluk tubuh lagi dia di meja. Eee bikin panas macam lah saya mau ambil tu boyfriend dia. Yucks!
Masa saya duduk saya urut-urut betis saya. Terus si Khalil bangun, nda tau pegi mana. Sekali dia balik, saya nampak dia pegang paper bag dalam tu ada saya punya sandal. Saya suruh dia bawa tadi sebab lepas dari sini saya sama Iris mau jalan-jalan di KK. Malas lagi mau singgah rumah, nanti malas pulak mau keluar.
Khalil: Nah buka lah tu, pakai ni. Sudah banyak kali abang cakap jangan telampau bekasut tinggi. Nda pandai dengar..
Tersengih-sengih saya sambut sandal tu. Ni lah saya sayang abang saya ni. Nda perlu saya cakap, dia paham sudah apa yang saya mau.
Ara: Thank you bang.. Lapar bah. Boleh ambilkan nasi sama lauk kah? :P
Anna: Minta puji!
Ehhh ada pulak orang sakit hati hahaha. Terus si abang ketawa, baru dia ambil kan saya makanan sama air. Peduli lah kau sana! Saya focus makan sebab lapar. Anggap seja tu bunyi lalat dan nyamuk. Not important.
Anna: By, jom lah balik!
Izzul: Err okay..
Anna: Cepat lah!
Izzul: Kau pegi lah dulu salam keluarga kau sana di dalam. Minta excuse sama dorang. Saya mau jumpa kawan-kawan saya sekejap ni..
Anna: Bah cepat jangan lambat!
Dui queen control kah? Padan muka kau Izzul! Saya pura-pura focus makan walaupun dalam hati saya tengah ketawa. Si Anna masuk dalam rumah nenek sama dengan mama bapa. Saya sama Iris dengan Izzul ja ni di meja. Si Khalil sama Brian ntah ke mana.
Izzul: Ara..
Aik? Saya tengok si Iris di kanan saya baru saya tengok si Izzul di depan…
Ara: Kau panggil saya?
Izzul: Ya..
Ara: Kenapa?
Izzul: Saya mau minta maaf untuk semua nya..
Ara: Ahh. Teda hal lah bah tu. Benda lama sudah pun..
Izzul: Sorry lah sebab saya sampai sekarang hubungan kau sama Anna masih begitu…
Ara: Emm nda payah lah kau pikir tu. Saya pun malas mau pikir sudah. Pasal saya sama Anna tu, time will tell…
Izzul: Jadi, kosong-kosong ya..
YOU ARE READING
Forever Yours ✔
Short StoryKhaysara Aireena - "Biarlah jauh dari family, asal dapat elak konflik dengan Kak Anna..." Karyshma Annaliza - "Sampai bila harus berkeras dengan Ara? Sikit pun dia teda salah.. Tapi saya ego..." Izzul - "Anna.. Stop buat Ara begitu.. Saya yang bersa...