23

370 36 8
                                    

Betul juga lah si gaman bilang. Nothing fancy. Dia bawa saya makan di gerai tepi jalan ja. Gerai ayam penyet favorite saya. Sana saya selalu tapau kalau saya teringin makan atau saya malas masak.

Lepas makan tu, terus pegi kereta. Masa tu dekat-dekat jam 9. Dalam kereta dia start engine, tapi nda begerak-gerak. So saya tanya..

Ara: Kita mau pegi mana ni?

Faris: I have no idea.. Mau balik pun teda orang di rumah.

Ohh faham lah saya tu. Teda orang di rumah. Sebab tadi lepas breakfast Aunty Marissa cakap maid dorang balik rumah dia. Kalau kami balik terus, berdua ja kami tu.

Faris: Ada mau pegi mana-mana?

Ara: Saya ingat mau balik rumah bah ni, ambil pakaian kotor pastu pegi dobi. Tapi nanti ja la tu..

Faris: Hari Isnin lah ah lepas kerja kita buat tu.. Sambil tunggu siap, kita pegi dinner..

Ara: Iya lah..

Pastu tiba-tiba dia buka dashboard kereta dia. Ada kunci di dalam tu. Dia ambil tu kunci pastu dia tengok saya..

Faris: Mau pegi tengok rumah kah?

Ara: Rumah siapa?

Faris: Rumah kita lah nanti..

Ehh blushing terus saya dengar haha.

Ara: Hehehehe. Di mana tu?

Faris: Dekat-dekat sini juga tapi belum furnished lah. Baru siap renovate.. Mau tengok kah?

Ara: Bah..

Lepas tu dia start driving. Singgah dulu di & Eleven. Dia beli minuman tin. Lepas  tu dia bawa saya pegi Duta Suria. Betul-betul dekat ni dengan rumah saya. Nda sampai 1 km. Lepas tu dia berenti di satu tempat ni. Betul-betul di corner. Lepas tu dia turun. Tapi saya nda turun sebab nda sure mana 1 rumah dia. Teda pagar rumah di sini ni sebab kawasan ni guarded area..

Lepas tu saya buka pintu, tapi nda turun. Dia bediri di dekat pintu kereta tu..

Faris: Mari lah..

Dia lead saya masuk dalam rumah. Mula-mula dia bawa saya pusing-pusing di tingkat bawah. Dia tunjuk saya ruang tamu dengan kitchen. Lepas tu dia bawa pegi tingkat atas. Besar juga ni rumah. Saya boleh imagine sudah macamana saya bekerja keras mau kasi bersih ni rumah kalau kami tinggal sana.

Faris: Jangan risau lah. Nanti saya ambil maid juga..

Tiba-tiba ja ni dia cakap. Macam dia baca isi hati saya ja.. Saya ketawa ja dengar. Lepas tu dia bawa saya pegi 1 bilik. Dia masuk dalam tapi saya bediri di luar pintu. Takut-takut saya masuk. Macam bediri segala bulu roma. Bukan takut ada hantu, tapi takut saya sebab kami berdua ja sekarang ni.

Faris: Kenapa bediri di situ? Sini lah masuk..

Masuk lah saya ni. Saya nampak ada sliding door pegi balkoni. Saya buka kejap rasa angin malam. Lepas tu ada lagi 1 pintu sana. Saya pegi buka. Oh bilik mandi. Cantik juga ni bilik mandi dia. Ada tab mandi apa semua. Lepas tu luas. Cermin ada dua, bagus lah ni. Nda kacau bahagian masing-masing.
Saya tengok di belakang ada si Faris bediri dekat pintu. Pastu saya keluar dari bilik mandi tu pegi dekat dia.

Ara: Master room kah ni?

Faris: Ya. You like it?

Ara: Okay lah ni, tunggu ada isi dia dulu baru boleh cakap hahaha.

Faris: Hahaha. Soon. Lepas siap nanti kita cari furniture sama-sama ah..

Ara: Okay hehe..

Faris: Soo.. Ready sudah mau cakap kah?

Forever Yours ✔Where stories live. Discover now