“Faris…”
Serentak saya sama si Faris toleh pegi sebelah kanan dia. Ada satu perempuan situ..
Faris: Sudah siap kah?
XXXX: Sudah. Siapa ni?
Faris: Staff saya ni. Ara, ni mak saya. Mummy, Ara.. Panggil Aunty Marissa ja..
Mummy si Faris ni hmm nampak macam datin-datin. Pakai simple ja tapi tu kulit, rambut dia punya lawa. Saya hulur tangan salam. Dia pun sambut juga salam saya tu...
Ara: Hi Aunty.
Aunty Marissa: Duduk dekat-dekat sini kah Ara?
Ara: Aah aunty dekat Permai Putera.. 😀
Aunty Marissa: Ohh. Jauh juga sampai sini?
Padahal nda jauh pun. Naik kereta 5 minit ja sampai.
Ara: Kedai di bawah rumah tu tutup Aunty. Alang-alang sudah sampai bawah, terus lah saya pegi sini. Tu lah pakaian nda seberapa, pakai baju rumah ja ni.
Aunty Marissa: Eh okay ja pun. Rumah kami pun belakang ni ja.
Ara: Ukay Heights?
Aunty Marissa: Ya. Senang-senang datang lah. Bukannya jauh kan. Boleh kenal-kenal.
Wow Ukay Heights tempat orang kaya-kaya tu..
Faris: Sudah la tu mummy. Mau tutup sudah ni kedai. Si Ara pun mau cepat, dia beli Eno ja tu bapa dia masuk angin...
Aunty Marissa: Eish ya lah. Tengok boss kamu ni Ara, dengan Aunty pun mau garang-garang. Di ofis begini juga kah?
Ara: 😅😅
Aunty Marissa: Nanti datang rumah. Faris, bagi Ara address nanti.
Ara: Inshaallah aunty..
Lepas tu sama-sama kami pergi kaunter mau bayar. Saya di belakang si Faris. Dia ambil bakul dari tangan mummy dia.
Faris: Mummy nah ambil kunci ni. Pegi la tunggu di kereta dulu. Kunci pintu tu...
Aunty Marissa: Okay..
Lepas ja mummy dia jalan pergi kereta, si Faris signal saya pegi depan dia. Tapi segan saya sebab ada orang lagi di belakang saya ni.
Faris: Ara. You bayar dulu lah...
Ara: It's okay boss i can wait...
Faris: I said di luar panggil Faris. Nda payah bos bos.
Ara: Oops sorry hehe.
Faris: Cepat lah. Banyak barang saya ni. Barang you tu 2 ja. Lagipun baju you tu seksi, nanti masuk angin pulak.
Silaka. Saya rasa muka saya merah betul masa tu. Terus saya potong q tu pegi depan dia. Lepas bayar saya cakap ja bye boss tanpa pandang muka dia.
++
Sampai ja di rumah, saya nampak dorang tengah makan sana di meja depan tv. Sebab meja makan di rumah saya ni yang 4 seater ja.Terus saya kasi masuk ice cream dalam fridge.
Khalil: Lama juga kau Ara.
Ara: Kedai di bawah tu tutup, so pegi kedai depan sana…
Mama: Bah sini lah makan dulu
Cepat-cepat saya duduk sebelah Iris.
++
Lepas ja dorang siap makan, si Iris dengan Anna kemas dapur. Hmm banyak sudah perubahan si Anna ni. Bagus juga lah sebab nda lama lagi mau kahwin kan. Practice dari sekarang. Mama sama bapa sudah masuk bilik. Lewat sudah kan. 12 lebih sudah. Saya sama si Khalil duduk depan TV.
YOU ARE READING
Forever Yours ✔
Short StoryKhaysara Aireena - "Biarlah jauh dari family, asal dapat elak konflik dengan Kak Anna..." Karyshma Annaliza - "Sampai bila harus berkeras dengan Ara? Sikit pun dia teda salah.. Tapi saya ego..." Izzul - "Anna.. Stop buat Ara begitu.. Saya yang bersa...