20

401 39 11
                                    

Punya saya tekejut dengar cakap si Faris ni. Terus saya suruh dia bayar makanan & pegi kereta. Senang sikit mau discuss. Pandai juga saya ni malu sama orang lain.

Sudah dalam kereta, saya suruh dia drive pergi taman tasik dekat sini. Lepas beberapa minit diam, baru saya cakap..

Ara: Mau merisik?

Faris: Yupp...

Ara: Nda payah. Nanti parents saya terkejut...

Faris: Saya sudah bagitau dengan your parents and your dad pun agree..

Ara: You talked to my dad?

Faris: Yup. Few times sudah... 😊😊

Ara: Oh.. You said you're busy sampaikan a simple hi or hello pun nda bagi saya. 2 huruf ja pun. Tapi called my dad few times.. Wowww!

Faris: Cool lah Ara. Saya di sini sudah kan.. Bulan puasa ni nda bagus marah-marah.. 😂😂

Haish. Saya pun nda juga mau marah. Tapi gaya dia ni bikin saya mengamuk.

Ara: Senangnya you cakap. You cakap ikut suka hati ja. Suruh saya say yes. Suruh saya try. Suruh saya kenal2. Ingat senang kah semua tu? Lepas tu bila saya setuju, you hilang teda khabar berita. Padahal saya ada ja pun di situ menunggu..

Tekejut muka dia nampak saya meroyan tiba-tiba..

Faris: Okay Ara. Saya tau saya silap. Sepatutnya saya mesej.. i am sooo sorry..

Haih. Ni lah ni saya punya kelemahan ni. Dengar orang minta maaf terus saya lembut hati..

Faris: Saya sibuk ambil hati orang tua you tapi lupa yang you lagi important buat masa ni..

Ara: Sudah lah tu. Lupakan ja.. Malas saya mau fikir..

Faris: Sorry okay. Bab-bab begini memang saya bebal sikit..

Ara: Okay lah, sudah lah. Lupa kan…

Faris: Hmm okay.. Sudah shopping raya kah?

Ara: Sudah. You?

Faris: Mummy yang urus. Baju warna apa?

Ara: Light purple..

Faris: Jom keluar esok.

Berkerut dahi saya dengar..

Ara: Pegi mana?

Faris: Cari baju raya saya.

Ara: You said your mum yang urus?

Faris: Saya mau beli light purple juga..

Ara: Hmmm..

Faris: Please don’t say no. I’m making an effort to make you feel loved here..

Ara: Yaiii gali saya dengar kau ni..

Faris: Hahaha. Jom lah. You know I won’t take no for an answer kan..

Ara: Besok mesti jalan jam tu..

Faris: Nda pa lah. I can handle that as long as you duduk sebelah to entertain me..

Ara: Ya macam lah saya ni badut kan..

Faris: Hahaha tidak bah.. Main-main ja.. Jadi lah ah?

Ara: Okay..

Faris: Kalau saya ambil jam 3 okay kah? Sekali buka di luar lah..

Ara: Okay..

++

So the next day, dia ambil saya jam 3. Ngam juga lah sebab nda lama betul sebelum buka puasa tu. Syok juga kan ni cari baju raya sama partner. Selama ni kalau saya tengok couple shopping raya, macam jealous juga lah haha. Tapi ni kali saya dapat rasa for the first time. Lama sudah saya fantasized ni.

Forever Yours ✔Where stories live. Discover now