Sedari tadi, anak mata Safa Alina ralit memerhatikan figura seorang jejaka yang amat dikenalinya. Umpama orang mengantuk disorongkan bantal, peluang keemasan yang ada digunakan dengan sebaik mungkin oleh si gadis bagi melepaskan rasa rindu yang sudah menggunung di hati. Setiap pergerakan si DIA diperhati tanpa sedikit pun timbulnya rasa jemu di hati.
Lama x nampak kau. si gadis berbicara di dalam hati dan tanpa disedari, bibirnya mulai mengukir senyuman.
Hah! tengok ape tu? jerkah satu suara.
Allahuakbar! crush lama aku kat sebelah! latah Allyn lantas menjeling tajam si pelaku, kakak kembar tersayang, Safa Arina.
Chill...chill...jangan main jeling jeling sis, seramlah. ujar Arin sambil tertawa geli hati.
Ish, kacau daun betullah dia ni. rungut Allyn di dalam hati lalu memuncungkan bibir tanda tidak puas hati.
Ha muncung! muncung panjang lg, senang sikit aku nak sangkut baju nanti. sakat Arin membuatkan Allyn merengus perlahan.
Blah lah sana, kacau daun la kau ni. ujar Allyn.
Jangan marah marah adikku sayang, nanti cepat tua, HAHAHA. gurau Arin.
And, kalau rindu si DIA sekali pun, jaga sikit batas tu, pandang anak teruna orang mcm nak telan. Zina mata tau kalau kau pandang macam tu lama lama. tegur Arin lembut.
Allyn mengeluh perlahan menyedari keterlanjurannya.
Dik, aku rasakan, better kau cuba untuk lupakan DIA. Aku x sangguplah tengok kau macam ni terus. Aku tau kau sakit dengan rasa rindu dan cinta yang x sepatutnya hadir ni. nasihat Arin.
Allyn terdiam sebelum membuka butir bicara, Dalam tempoh 7 tahun ni, kau sendiri pon tau kan yang aku bukannya x pernah try untuk lupakan DIA. Arin mengangguk perlahan menyetujui pernyataan Allyn.
Aku dah try kak, tp aku x tau kenape susah sangat untuk keluarkan DIA dari hati aku. ujar Allyn sembari tersenyum kelat.
Melihat wajah Allyn yang berubah mendung, Arin merasa serba salah lalu dengan pantas menukar topik perbualan mereka.
Eh kejap, kau x nak jumpa dengan member SHINaa ke sementara tengah cuti semester ni? soal Arin mendadak membuatkan Allyn tersedar dari lamunannya.
Kau lupa ke yg dorang pon tengah cuti jugak sekarang ni? ujar Arin melihat wajah bingung Allyn.
Haahlah! macam mana la bole lupa. Allyn menepuk dahinya lembut.
Kene set time cepat cepat ni untuk girls' outing day kita. X sabarnya. ucap Allyn teruja. Arin menghela nafas lega melihat raut wajah Allyn kembali ceria namun dalam masa yang sama dia menjadi geli hati melihat gelagat Allyn yang tersenyum senyum sendirian.
Kau ni dik, kawal lah sikit muka teruja tu. Arin tertawa kecil.
Biarlah, x kacau kau pun, dengki betul, nak gaduh ke? Hah meh meh. Allyn mengacah seperti hendak berlawan.
Sape takut, jom la. ujar Arin menyambut gurauan Allyn sebelum kedua dua mereka tertawa geli hati.
Erm, maaf. ujar satu suara menyebabkan Allyn dan Arin menoleh serentak. Allyn cuba mengawal riak wajahnya yang jelas tersentak dengan kehadiran DIA di situ.
Ammar. desis hati Allyn.
Nak tukar duit kecil boleh x? soal Ammar sambil tersenyum kecil.
Boleh boleh, bak sini duit. ujar Arin ringkas sambil menyambut huluran Ammar, matanya memerhatikan Allyn yang melangkah pergi.
Haih, dari dulu sampai sekarang x berubah ubah. Kalo dia datang, kau x layan, tapi selalu perhatikan dia senyap senyap. Apalah nak jadi dengan kau dik oi. Arin mengeluh perlahan.
*Flashback*
Kakak!!! jerkah Allyn terkejut dengan apa yang dilihatnya.
Kakak baca diari aku? Tangan Allyn laju mencapai diarinya yang berada dalam pegangan Arin yang kaku.
Apasal kau baca diari aku? soal Allyn dengan nada yang agak meninggi.
Alamak, kantoilah pulak. desis hati Arin. Kecut perut jadinya melihat muka bengis Allyn.
Ak, aku...
Aku apa?! bentak Allyn memotong bicara Arin.
Sorry. pinta Arin sambil menundukkan pandangan. Allyn tersenyum sinis.
Sorry? kau boleh go lah dengan sorry kau tu. Kau sedar x apa yang kau tengah buat sekarang ni? kau ceroboh privasi aku tau, benda paling aku benci
Aku tau aku salah tapi aku cuma nak tau kenapa kebelakangan ni kau nampak lain. jelas Arin mempertahankan diri. Allyn terdiam seketika sebelum mengeluh perlahan.
Tapi kau x perlu pon buat macam ni, kau boleh je direct tanya kat aku. Kau pon tau kan kalau aku paling benci orang yang x hormat privasi orang lain. nada suara Allyn mengendur.
Kenape kau buat macam ni kakak? detik hati Allyn.
Okay, aku janji x buat lagi lepas ni. Sorry ye? pinta Arin lagi. Allyn berfikir sejenak lantas memberi kata putus, Since aku x nak panjangkan masalah, aku maafkan kau memandangkan ini kali pertama, tapi ingat! lain kali jangan buat lagi. Arin mengangguk mengiyakan lalu berkata, But you have to promise me that you will not hide important matter like this from me again. Aku ni kakak kembar kau tau, apa guna kita jadi kembar kalau x boleh saling membantu, so apa apa just share it with me, okay? ujar Arin.
Hope this is for the better. Allyn tersenyum.
Insha Allah, Thanks kak. ujarnya perlahan.
No hal lah balas Arin ringkas sambil membalas senyuman adik kembarnya.
*End of Flashback*
Okay thanks. ujar Ammar mematikan lamunan Allyn tentang kejadian yang telah menyebabkan rahsia hatinya terbongkar.
Ya Allah budak ni, x lepas langsung. perli Arin menyentakkan Allyn yg sedari tadi ralit memerhatikan Ammar yang berlalu pergi. Allyn tersenyum sumbing menyebabkan Arin menggeleng perlahan.
____________________________________
PLEASE VOTE & COMMENT...
YOU ARE READING
Goodbye, Mr. Crush!!!
Romance(ON GOING) IN EDIT This story was based on my own experience n adding with my own story plot,if it's contains some similar plot with any other story then it was unintentionally. #slowupdate PLEASE VOTE & COMMENT... P/s: Please don't copy the story❗❗❗