YAME 4💕

24 4 4
                                    

Haeun duduk di sebuah bangku panjang . Fikirannya semakin lama semakin bercelaru. Entah apa yang sudah merasuknya sehinggakan dirinya amat membenci Baekhyun. Air kotak susu strawberi diteguk perlahan lahan untuk menghilangkan haus ditekak.

"Haeun? Kenapa duduk dekat sini? Mana Baekhyun? Takkan lah baru kahwin dah gaduh kot. " Taehyung yang entah dari mana muncul di sebelah aku. Ajaib duhh abang aku ni. Tadi dia call cakap dalam 2 jam baru sampai. Tapi bila tengok jam ni aku rasa lebih cepat 1 jam 30 minit dari apa yang diberitahunya.

Haeun menjeling Taehyung.

"Siapa kata Baekhyun tu- "

"Mana ada gaduh lah. Tapi aku belikan makanan untuk Haeun, jadi aku suruh dia lah tunggu dekat sini . " Baekhyun yang entah dari mana duduk disebelah kanan Haeun. Haeun mula naik berang apabila tangan putih milik Baekhyun memeluk bahunya. Sebelah lagi memegang tangannya yang berada di atas ribanya.

"Sorry tau kalau saya pergi lama sangat. " Dahi licin milik Haeun dijadikan tempat untuk bibir Baekhyun mendarat.

"Alahaiii,, sweeeeeeeeet pulak korang berdua ni. Tahulah baru kahwin. Mujurlah adik aku ni cantik tau , kalau jadi macam aku ni memang forever alone ahh. Hahaha kesian kan?  Dah lah tak ada orang yang nak. " Sengaja Taehyung ketawa dengan tidak ikhlas . Sebenarnya Taehyung ni jenis yang suka memilih . Semuanya nak perfect! #menyampah!

"Oklah Haeun , aku nak pergi makan erh, lapar. " Taehyung bangun .

"Nak ikut jugakk. Bosan lah duduk sini. Lagipun Haeun lapar lah. "  Tangan Haeun mula menggosok perutnya sambil mata yang sengaja di kecilkan. Dia hanya mahu bersama dengan Taehyung sahaja sekarang ini dan bukannya dengan Baekhyun.

"Erh. Mana boleh. Lagipun Baekhyun kan dah belikan makanan. Makan aje lah dengan Baekhyun tu. Aku nak pergi cari partner sambil makan makan. Kalau Haeun ikut sekali nanti dah tak de orang nak dekat dengan aku . " 

Inilah yang dipanggil abang yang baik. Dengan muka yang manis dia meninggal Haeun yang sudah terpinga pinga. Nampaknya rancangannya tidak berjaya.

Baekhyun makin mengeratkan pelukan di bahu Haeun. Nak bermanja manja katakan tapi Haeun pula yang menyampah. Dengan langkah yang amat pantas, Haeun menyiku lengan milik Baekhyun menyebabkan dia mengaduh kesakitan. Ada juga ketawa yang terbit di hujung bibirnya yang mampu menyebabkan Haeun semakin marah. Niat Baekhyun hanyalah untuk berbaik dengan Haeun.

"Baekhyun. Tolong jangan berpura pura yang kita ni pasangan yang paling bahagia depan Taehyung boleh tak? "

Muka Haeun tu tak usap cakap! Memang masam 24 jam. Langsung tiada senyuman dibibir. Baekhyun pula hanya tersenyum manis. Tahu sangat dia akan masalah merajuk wanita ini.

"Ni tak ade Taehyung pun Baekk masih lagi bermanja dengan Haeun. Mana ada pura pura tau. Baekk ikhlas."

"Dah lah guna perkataan 'Baek' 'Hae' cam tu. Nak muntah tahu tak? Nak muntah. " Jawab Haeun.

" Alah dah mengandung erh?  "

"Eh boleh tak awak ni jangan nak mengada sangat? Dah tahu saya tak suka tak payah duk bergurau. Ish saya ni dah meluat tahu tak tengok muka awak ni. Ni baru satu hari kahwin dah sakit hati, kalau sampai sebulan gamaknya jadi gila saya tau. "

"Kata kata itu satu doa lah sayang. " Kau faham tak maksud geli?

"Dah tu hari hari saya akan minta cerai supaya semuanya menjadi kenyataan. " Kata aku sebelum tersenyum mengejek.

^_^

maaf sgt² sbb dh lama tk update😌

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 26, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

YOU ARE MY EVERYTHING • BBH •Where stories live. Discover now